Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Marka Stratejisi,

Kriz Yönetimi ile Piyasadaki Sıranızı Belirleyin

by fikirmod7 Ağustos 2019
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Kriz Yönetimi ile Piyasadaki Sıranızı Belirleyin

Kriz Yönetimi ile Piyasadaki Sıranızı Belirleyin. Kriz yönetimi konusuna açıklık getirmeden önce kriz kelimesinin anlamı üzerinde durmakta fayda var. Kriz; bir markanın, kişi veya kurumun maddi manevi kazançlarıyla ters doğrultuda sonuçlar çıkarabilecek sıkıntılı dönemdir. Kriz yönetimi ise oluşan bir krizi en az hasarla atlatabilmek adına alınan önlemler ve yapılan planlarla işleri yeniden düzene sokma ve yürütme aşamasıdır.

Bir kriz, iyi yönetilmediğinde markanızı yıkacak, statünüzü yok edecek nitelikte olabilir. İyi yönetilen bir krizle ise markanıza katkı sağlayabilir; krizi fırsata çevirebilirsiniz. Krizler yolunuza taş koymakla kalmayıp tamamen sizi yoldan da atabilir. İyi yönetilen bir krizle hedeflerinizin üstüne bile çıkmanız mümkün. Marka krizi iyi bir şekilde yönetmelidir.

Her kriz aynı nitelikte olmayabilir. Direkt üründen kaynaklı krizler kurtarılması oldukça zor krizlerdir. Fakat doğal sebepler, asılsız haberler, eski ya da aktif çalışanların yaptıkları yanlışlar vs. gibi nedenler en rahat kurtarılabilen kriz türleridir. Çünkü burada marka elinde olmayan sebeplerden kaynaklı mahcup olan konumundadır ve böyle durumlar halkın desteğini çekmeye oldukça yatkındır.

Kriz Yönetimi

Kriz Yönetimi

Marka Krizi Örnekleri
Nutella’nın Palm Yağı Krizi

Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi palm yağının kansere yol açtığını açıkladı. Bunun üzerine içerisinde palm yağı bulunduran Nutella kaçınılmaz bir krize yuvarlandı. Sosyal medyadan birçok tepki geldi ve boykot çalışmaları yapıldı. kullanıcıların büyük çoğunluğu Nutella kullanımına ya tamamen ya da kriz süresi boyunca son verdi. Bunun üzerine Nutella palm yağı kullandıklarını doğruladı ama bunun derecede ısıtıldığında risk ortaya çıktığını kendilerinin en kaliteli palm yağını 80 derecede ısıttıklarını ifade etti.

Yapı Kredi Ahmet Kural Krizi

Uzun süredir reklam yüzü olarak Ahmet Kural’la beraber çalışan Yapı Kredi, Ahmet Kural’ın sevgilisine şiddet uyguladığının görüntüleri ortaya çıkınca oyuncuyla yollarını ayırma kararı aldı. Bunu bir basın açıklamasıyla duyuran Yapı Kredi, özellikle kadın hakları ve cinsiyet eşitliği konularındaki hassasiyetleri üzerinde durarak halkın sempatisini kazanmaya çalıştı.

Kriz Yönetimi Nasıl Olur

Kriz Yönetimi Nasıl Olur?

• Öncelikle şunu belirtmeliyiz ki kriz her şirketin başına gelebilecek bir durumdur. Bu sebeple her şirket kriz anında uygulanması için bir plan oluşturur. Güçlü firmalar olası bir krizi çok öncesinden fark eder ve krize neden olacak koşulları ortadan kaldırır. Eğer bunu yapamıyorsanız ve de bir kriz yönetimine dair planınız yoksa işiniz daha da zorlaşır. Kriz anında atılan her adım, yapılan her eylem çok fazla önem arz eder. Bu sebeple bir eylem çizelgesi oluşturmak çok önemlidir.

Kriz Yönetimi Nasıl Olur

Kriz Yönetimi Nasıl Olur

• Kriz anında medyadan gelebilecek soruları cevaplamak için bir sözcüye ihtiyacınız olacaktır. Bu kişi firmanın mikrofonu olmalıdır. Her çalışanın ayrı ayrı konuşmasından ziyade tek bir kişinin firma adına açıklama yapması ve sorulara yanıt vermesi daha doğru olacaktır.

• Hakkınızda daha kötü dedikoduların, haberlerin yayılmasını istemiyor ve çizilen imajınızı biraz olsun düzeltmek istiyorsanız dürüst olmanız çok önemlidir. Her zaman dürüst net ve açık olun, bunu ulaşabildiğiniz her yerden insanlara iletin.

Kriz Yönetimi Nasıl Olur

Kriz Yönetimi Nasıl Olur

• Mümkün olduğunca sık sık açıklamalar yapın. Asla boşluklar bırakmayın. Aksi takdirde bıraktığınız boşlukları hiç istemeyeceğiniz şekilde dolduracaklardır.

• Son ve en önemlisi sosyal medyayı asla unutmayın. Çağımızda insanlar haber izlemekten daha çok sosyal medyada aktif durumdalar. Siz de sosyal medyanın gücünden yararlanın. Sosyal medya ile ayrıca ilgilenecek bir ekibiniz olsun. Sosyal medya yönetimi ile ilgilenecek olan ekibinizi çok iyi seçmeniz gerekmektedir. Sosyal medyada kriz yaşamak itibarı azaltan önemli unsurlar arasında yer alır.

Her marka büyük küçük ayırt etmeksizin zaman zaman kriz yaşayabilir. Önemli olan bu krizleri en az zararla atlamaktır. Bu konuda reklam ajansları size gerek reklam gerekse strateji olarak yardım edebilirler. Yaşayacağınız krizleri en az zararla atlatmak istiyorsanız bir reklam ajansı ile çalışmanızı öneririz.

Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizler için sağlam stratejiler oluşturan bir tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz. 

Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız. 

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Google+ üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

kriz yönetimikriz yönetimi nasıl olurmarka krizimarka krizi örneklerisosyal medyasosyal medya yönetimisosyal medyada krizyapı kredi ahmet kural
Previous

Reklam Ajansı ‘nın Başarısızlığı Markaya Yansır

29 Temmuz 2019
Next

SEO ve SEM Çalışmaları Birbirini Besler Mi?

22 Ağustos 2019

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (29)
  • Genel (33)
  • Görsel Tasarım (21)
  • İçerik Pazarlama (25)
  • Marka Stratejisi (62)
  • Sosyal Medya (21)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (8)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (14)

Son Makaleler

  • Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    9 ay ago
  • Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    10 ay ago
  • Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    10 ay ago
  • Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    10 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

Acıbadem Reklam Ajansı butik reklam ajansı dijital ajans dijital medya ajansı dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı e-posta pazarlaması facebook reklamları fikirmod geleneksel pazarlama Influencer Marketing istanbul reklam ajansları listesi istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlama stratejileri içerik pazarlaması içerik yönetimi kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansları kreatif reklam ajansı kurumsal kimlik medya satın alma pazarlama pazarlama ajansı pazarlama stratejileri pazarlama stratejisi reklam reklam ajansı reklam ajansı istanbul reklam fikri reklam ve pazarlama sm yönetimi social media sosyal sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya nedir sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı web tasarımı nasıl yapılır

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.