Viral bir gönderi yapmak stratejiyle sağlanması pek mümkün olan bir şey değildir. Hatta viralin gücü sosyal medyada fazlasıyla riskli bir konudur.
Bugünlerde, markaların ajansları sürekli olarak sıkıştırdıkları bir konu var. Bize viral bir gönderi yapın, bütün mecralarda konuşulalım. Peki bu iş bir ajansın hatta birkaç ajansın organize etmesiyle gerçekleşebilir mi?
Bunun birçok olumsuz örneğini gördük. Viral bir gönderinin felsefesinin altında yatan şey zaten olayın kendiliğinden(öngörülemeyen) ve kontrol edilemez bir şekilde gerçekleşmesidir. Siz ne kadar iyi bir kurgu yaparsanız yapın, insanlar artık internet ortamında her şeyin kaynağını araştırır bir hale gelmiştir. Her biri birer ‘’Sherlock Holmes’’ kesilen bu internet dedektifleri, kurgunuzu deşifre edip sizi yerin dibine batırabilmekteler. Aslında bu olay, başlı başına insanların kar amacı olmadan gerçekleştirilmesini takdir ettikleri bir şey. Ancak o zaman yerini bulmakta ve hak ettiği değere layık görülmektedir. Twitter üzerinden gerçekleştirilen floodlarla anlatılan hikayeler viral etkisi yaratmakta oldukça etkilidir. Peki bunun ucu bir şekilde size nasıl dokunabilir ve markanızı viralin gücü yle buluşturabilir?
Belki de markanızın son temsilcisi olarak gördüğünüz bir müşteri temsilcisi veya mağazanızdaki bir satış elemanı… İşte sizi viralin gücü ne ulaştırabilecek kaynaklar çoğunlukla bu kişilerdir. Müşteri memnuniyetini sağlamak adına yapacakları çok küçük bir jest, toplumsal bir olaya gösterecekleri bir farkındalık, sizin çalışanınız olduğu için markanızın imajına inanılmaz büyük bir katkı sağlayacaktır.
Tüketim alışkanlıklarının esir aldığı bu toplum modelinde, aslında gözümüzü bir sonraki güne açmak istememizin tek sebebi insanlığa olan inancımızı tazeleyecek olaylar ve hikayeler duyabilmek.
‘Yeniden Kabileleşme Çağı’yla birlikte buna benzer olaylar çok büyük bir önem kazanmıştır. Artık bu kabilede herkes kendini daha saygın bir birey olarak konumlandırarak başı dik gezmek istemektedir. Bu bir nevi toplumun kabulünü ve takdirini kazanmakla ilgilidir. Yani çok eski çağlara dayanan bir ihtiyaçtan kaynaklanmaktadır. İşte bu kişinin sizin markanıza uzaktan veya yakından sağlayacağı bir katkı, öyle ya da böyle logonuzun veya isminizin söylendiği veya görüldüğü noktalarda daha iyi bir çağrışım yapmasını sağlamaktadır. Anlayacağınız bu çok çok çok uzun vadeli bir yatırımdır.
İnsan Kaynakları departmanlarının son dönemde oldukça önem kazanmasının bir sebebi de viralin gücü dür.
Markalar(Şirketler) artık kendi eğitim programlarıyla birini kökten yetiştirmek istemektedirler. Hatta bazı şirketler, yetiştirilmek üzere açtıkları ilanlarda başka kurumsal bir firmada staj yapmamış olma şartı bile aramaktadır. Bunun maksadı kendi kültürlerini temiz bir sayfaya yazmak istemelerinden kaynaklanmaktadır.
Dememiz o ki size ucuz yöntemlerle ve ahlaksız taktiklerle bir viral kampanyası oluşturacağını söyleyen bir ajansla karşılaşırsanız onlara temkinli yaklaşmanızı hatta yaklaşmamanızı öneriyoruz. Viral etki sosyal medyada çok kutsal bir yere sahiptir ve doğal koşullarla oluşmadığı taktirde muhtemelen açığa çıkacak ve sizi düzenbaz ve dolayısıyla nefret edilen bir marka haline getirecektir. Pazarlamaya dair buna benzer ince detaylar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak isterseniz sizi buraya alalım.