Sosyal medya yönetimi pazarlamanın en yaramaz çocuğunu kontrol etmek gibidir. Gelin birlikte bunu nasıl yapabileceğimizi inceleyelim.
Sosyal medya yönetiminin fazlaca önem kazandığı bu dönemde markanıza ait sosyal medya kanallarının nasıl yönetilmesi gerektiğiyle ilgili birçok şey duymuşsunuzdur. Peki bu sosyal medya yönetimi tam olarak nasıl yapılacak?
Sosyal medya tek bir kavrammış gibi çokça telaffuz edildi. Ayrıca o kadar çok yanlış kullanıma maruz kaldı ki artık kullanımı açısından doğrusu, yanlışı ayrılamaz bir hal aldı. Adı üzerinde medyanın daha sosyal hali olduğu büyük ölçüde unutuldu ve garip uygulamalarla enteresan mesajların verildiği bir mecra haline dönüştü. Bir kalite algısı oluşturmaya çalışan herhangi bir marka için sosyal medya yönetimi de bir o kadar detaylı ve özenli olmalıdır. Peki bunu nasıl sağlarsınız?
Eğer herhangi bir fikriniz yoksa sosyal medya yönetimi işine girişmemek en iyisidir.
Uzman bir danışmanla gerçekleştireceğiniz bir sosyal medya yönetimiyse markanızı günümüzde farklı bir yere taşıyacak en büyük güç haline gelebilir. Bu işe başlamadan önce marka olarak ortaya özgün bir ifade koymanız gerektiğini anlamanız gerekmektedir. Marka algınızı bir gemiye bindirip açık denize çıkıyor olduğunuzu çok iyi özümsemelisiniz. İyi definelere ulaşmak için de elbette o denize açılmanız gereklidir. Bir yönetici olarak bunun çoktan farkındasınızdır diye düşünüyoruz. Karşınıza şikayet edenler, ürününüz veya hizmetinizle ilgili eleştiriler çıkacak ve bir çalışanınız/şubenizle ilgili belki de ağza alınmayacak söylemlerle karşılaşacaksınız. Bir nevi kendinizi açık hedef haline getireceksiniz.
Merak etmeyin bunu hiç yapmayan bir markadan çok daha saygın olacaksınız.
Çünkü tüketici zekidir ve bunun farkında olacaktır. Sizin müşterinize herkesin görebildiği bir ortamda şikayet imkanı tanıyor olmanız size uzun vadede kazandıracaktır. Tüketici elbette ki her zaman memnun olmayacaktır. Her ürününüz elbette piyasada beklediğiniz etkiyi yaratmayacaktır. Tüm bunlar hakkında anlık ve doğru geri dönüşler almak size doğru yolu bulmakta büyük fayda sağlayacaktır.
Yani dememiz şu ki sosyal medya yönetimi sadece haftada şu sayıda gönderi ve özel gün mesajları demek değildir. Çok daha ciddi yaklaşılması ve detaylıca planlanması gereken bir pazarlama ayağıdır. Tüm bu anlattıklarımızı ve daha fazlasını siz de markanız için uygulamaya sokmayı düşünmekteyseniz; buraya tıklayabilirsiniz.
Buna benzer daha fazla yazıya buradan ulaşabilirsiniz.