Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Görsel Tasarım,

Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

by fikirmod19 Eylül 2018
4
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi

Yerli üretim logosu nun bundan sonra Türkiye menşeli tüm ürünlerin etiket ve fiyat listesinde yer alması Ticaret Bakanlığı tarafından duyuruldu.

Bakanlığın yaptığı web sitesi duyurusunda; tüm yerli ürünlerin ve ürün gruplarının etiket ve fiyat tarifelerinde, yerli üretim logosuyla birlikte ürünün üretim yeri, ayırıcı özelliği, tüm vergiler dahil satış fiyatı ve birim fiyatının bulunması gerektiği bildirildi.

yerli üretim logosu png

yerli üretim logosu png

3 Ekim’de yürürlüğe gireceği açıklanan düzenlemenin yapıldığı duyuruda, ilgili yönetmelikte değişikliğe gidildiği ve logonun kullanımıyla ilgili dikkat edilecek detaylara değinildi.

Detaylar şöyle:

  • Yerli üretim logosunun Türkiye’de üretilen tüm ürünlerin etiketlerinde, tarife ve fiyat listelerinde kolaylıkla görünebilir ve okunabilir şekilde bulunması zorunlu olacak.
  • Logo, tüketicilerin rahatça görebileceği şekilde ve orijinal renklerinde yerleştirilecek.
  • Logonun küçültülmesi veya büyütülmesi gereken durumlarda kurumsal kimlik kılavuzunda yer alan oranlara uyulması gerekecek.

Daha fazla ayrıntı için lütfen tıklayın.

Yerli üretim logosunu png formatında indirmek için tıklayınız.

Yerli üretim logosu tasarım açısından bazı eleştirilere de maruz kaldı.

Yerli üretim logosunun genişliğinin fazla oluşu ve sol tarafındaki el sıkışma detayının TURYAP logosunda yer alan aynı formatın taklidi gibi göründüğü yönünde eleştiriler geldi. Logonun yapılmasıyla ilgili herhangi bir yarışma açılsaydı ortaya çok daha iyi işler çıkacağı ise insanların sosyal medyada yaptığı diğer eleştiriler arasındaydı.

Buna benzer, tüm ülkeyi ilgilendiren durumlarda topluma açık yarışmalarla seçmeye gidilmesi bizim de desteklediğimiz bir durum. Karşılığında çok büyük bir ödül verilmeyecek olsa bile muhtemelen ortaya çok daha orijinal işler çıkacağı kesindir. Bununla birlikte bu logo için de elbette belirli bir ajansa belirli bir ücret ödenmiştir diye düşünüyoruz. Elbette bir logonun en başta barındırması gereken orijinallik ilkesini gözardı etmiş bu çalışma, tasarım açısından baktığımız zaman kesinlikle kabul edilebilir değildir. Ticaret Bakanlığı gibi ciddi bir otoritenin böyle bir yanlışa düşüyor olması ise ayrı bir hayal kırıklığıdır. Yapılan eleştirilere istinaden bir değişiklik söz konusu olabilir mi bilinmez ama büyük bir yanlıştan dönülmüş olacağı kesin olur. Tüm bunlarla birlikte eğer ki böyle kalacaksa da şimdiden tüm Türkiye için hayırlı olmasını dilerken felsefesini desteklediğimiz bir girişim olduğunu belirtelim.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

yerli üretim logosuyerli üretim logosu değiştiyerli üretim logosu kullanımıyerli üretim logosu nasılyerli üretim logosu png
Previous

Medya Satın Alma Nedir? Nasıl Yapılır?

19 Eylül 2018
Next

Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

20 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    21 Nisan 2024
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    25 Mart 2024
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    21 Mart 2024
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    20 Mart 2024

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...