Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Marka Stratejisi,

Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

by Neslihan Urhan25 Mart 2024
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
3061

Marka kimliği, şirketinizin kim olduğunu ve nasıl bir çizgide ilerleyeceğini ortaya
koymaktadır. Logonuz, renk paletiniz web siteniz, sosyal medya platformlarında kurduğunuz
hesaplar ve iletişim diliniz… Tüm bunlar markanızın kimliğini oluşturan ve hedef kitlenizin
gördüğü ve hissettiği parçalardır.
Logo dizayn gibi iş kalemleri yalnızca grafikten ve gösterimden ibaret değildir. Tam tarsine
markaya karşı oluşan hisleri temsil eden bir ögedir. Marka kendini kurumsal ve duygusal
açıdan logosuyla tanıtır. Logo hiçbir zaman tek başına marka olmaz.

Kurumsal Kimlik Geliştirme

Marka hedef kitlesine ve halk arasında tanındığı ilişkiler kümesinde; sesler, görüntüler, şekiller ve kokular yardımıyla kimliğini oluşturur ve imajını çizer. “Basit ayarlamaların yeterli olacağı kurumsal kimlik detayları markayı rakiplerinden ayırmalı ve ‘zamandan bağımsız’ olarak oluşturulmalıdır.

Kurumsal Kimlik Önemi ve Özellikleri


Marka Tanınırlığı: Kurumsal kimlik, markanın tanınmasına ve hatırlanmasına yardımcı olur. İyi bir kurumsal kimlik, tüketicilerin zihninde net bir imaj oluşturarak markayla ilişkilendirir.

Profesyonel ve Güvenilir İmaj Oluşturma: Kurumsal kimlik, markanın profesyonel ve güvenilir bir imaj sergilemesine yardımcı olur. Tutumlu bir logo, uyumlu renk paleti ve profesyonel bir iletişim tarzı, tüketicilere markanın ciddiyetini ve kalitesini yansıtır.

“Müşterilerinizi etkilemek için markanızın kurumsal kimliği çok önemlidir. Site dizaynı ve yazı tipi gibi özellikler, hedef kitlenizin markanızla nasıl etkileşimde bulunacağını belirler. Bu unsurlar, markanızın müşteriler üzerindeki psikolojik etkisini artırarak, bağlılık ve güven duygularını güçlendirir.”


Pazarlama Etkinliği: Tutumlu ve tutarlı bir kurumsal kimlik, markanın iletişim ve pazarlama faaliyetlerinde daha etkili olmasını sağlar. Marka görsel ve sözlü unsurları sürekli olarak kullanmalı çünkü bu teknikler ile reklamlar, broşürler ve diğer pazarlama materyalleri daha etkileyici hale gelir.


Süreklilik ve Güvenilirlik Sağlama: Kurumsal kimlik, markanın tutarlılığını sağlar. Tüketiciler, markanın görsel ve sözlü unsurlarının zamanla değişmediğini gördükçe, markaya olan güvenlerini artırır ve markayla bağlarını daha güçlendirir.

Çalışanların Motivasyonunu Artırma: Kurumsal kimlik, markanın iç ve dış müşterilere nasıl göründüğünü belirlerken, aynı zamanda şirket çalışanları için de bir rehber oluşturur. Kurumsal kimliğe bağlılık duyan çalışanlar, markanın değerlerini ve hedeflerini benimserler bu da iş performansını artırır.

“İyi bir kurumsal kimlik çalışanlarınızın aidiyetini artırır.”


Rolex

Rolex, lüks, prestij ve kalite ile özdeşleşen dünyaca ünlü bir saat markasıdır. Saatlerindeki üstün işçilik, dayanıklılık ve hassasiyet, markanın temel değerlerini oluşturur. Rolex, inovasyon ve teknolojiyle birleşen zengin tarihi ve mirasıyla zamanın ötesinde bir konuma sahiptir. Marka statüsünü güçlendirmeyi hedefleyen prestijli sponsorluklar ve etkinlikler aracılığıyla, kurumsal kimliğini güçlendirir.


Dunkin’ Donuts

Dunkin’ Donuts, lezzetli ve sıcak atıştırmalıklar sunar, dostça bir ortamda hızlı ve erişilebilir kafe ve fas food zinciridir. Kurumsal kimliği, müşteri odaklılık, lezzet odaklılık, erişilebilirlik ve yenilikçilik gibi temel değerler etrafında şekillenir.


Volkswagen

Volkswagen markasının kurumsal kimliği dünyanın en başarılı otomobil üreticilerinden biridir. 14 ülkede tesisleri bulunan ve 150’den fazla ülkedeki müşterileri için araç üreten bir otomobil markasıdır. Marka vizyonu “İnsanları taşımak ve onları ileriye götürmektir.”


Google’ın kurumsal kimliği renkli, basit ve samimi bir tarzı benimser. Canlı ve parlak renklerin yanı sıra basit ve okunaklı bir tipografi tercih eder. Grafik tasarımında minimalist ve temiz çizgileri benimser. İletişim tarzı samimi, sıcak ve kullanıcı odaklıdır. Kurumsal kimliğini kılavuzlarla destekler. Fiziksel ortamları modern ve renkli bir atmosfer yansıtır. Dijital platformlarda markanın kimliğini tutarlı bir şekilde yansıtır.


Walmart, mavi ve sarı tonları içeren bir renk paleti kullanır. Walmart logosunun yanına bir yıldız konumlandırmıştır. Yuvarlak arka plan üzerine adını sans-serif font kullanarak yazmıştır. Bu font basit ve okunaklıdır. Grafik tasarımında minimalist ve temiz çizgiler ön plandadır. Walmart’ın iletişim tarzı samimi, sıcak ve müşteri odaklıdır. Kurumsal kimliği, mağazalarından dijital varlıklarına kadar tutarlı bir şekilde yansıtır.


Instagram’ın kurumsal kimliği, ikonik renkli fotoğraf makinesi logosuyla tanınır. Renk paleti genellikle beyaz ve siyah tonlarına, yanı sıra renkli gökkuşağı gradientlerine dayanır. Basit ve modern bir tipografi kullanılırken, grafik stil minimalist ve temiz çizgilerle karakterizedir. İletişim tarzı samimi, içten ve pozitiftir. Kurumsal kimlik belgeleyici kılavuzlar aracılığıyla tanımlanır ve dijital varlıklar, markanın kimliğini web sitesi, uygulamalar ve sosyal medya hesapları gibi platformlarda tutarlı bir şekilde yansıtır.

Sonuç olarak, kurumsal kimlik işletmeler için çok önemlidir, çünkü markanın algılanması, güvenilirliği, rekabet avantajı, pazarlama faaliyetleri ve çalışan bağlılığı gibi birçok faktörü etkiler. İyi bir kurumsal kimlik, işletmenin başarısında önemli bir rol oynar. Siz de markanızın kurumsal kimliğini güçlendirmek adına bir adım atmak ve marka konumlandırmanızı tamamlamak için Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı’na ulaşabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

dijital pazarlamadijital pazarlama ajansıdijital reklam ajansıen iyi kreatif reklam ajanslarıkreatif reklam ajansıkurumsal kimlik yönetimimarka yönetimireklam ajansı
Previous

Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

21 Mart 2024
Next

Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

21 Nisan 2024

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    21 Nisan 2024
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    25 Mart 2024
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    21 Mart 2024
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    20 Mart 2024

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...