Amazon Türkiye 19.09.2018 itibariyle Türkiye’de hizmete girdi.
1 trilyon dolarlık değere sahip dünyanın ilk ve en büyük e-ticaret sitesi Amazon, herkesi şaşırtarak bir anda Amazon Türkiye sayfasını yayına açtı. Rekabetçi fiyatlar ve kaliteli hizmet anlayışı vaadiyle yayına geçen sitenin Türkiye’deki tüketici için web sitesinde uzunca bir açıklama da yer aldı.
Açıklama şöyle:
Türkiye’deki tüketiciler milyonlarca ürüne Amazon Türkiye adresinden ulaşabilecek.
Binden fazla yerli işletmenin de dahil olduğu mağazada, elektronik, spor, kitap, outdoor, oyuncak, kitap, ev dekorasyonu vb. kategorilerde toplamda 15 alanda ürün portföyü sunuluyor. Ürün gamını günden güne geliştireceğinin ve genişleteceğinin sözünü de veren Amazon Türkiye, müşteri memnuniyetini sağlamak için elinden geleni yapacağını vadetti.
Amazon Türkiye, açılışına özel bir süreliğine 50 TL ve üzeri siparişlerde kargo ücreti almayacak. Bununla birlikte açılışa özel belirli ürünlerde indirimli fiyat uygulayacak.
Türkiye’deki tüketiciler, mobil uygulama, web sitesi veya mobil tarayıcılar üzerinden sipariş verebilecek.
Bloomberg HT’nin aktardığı bilgiye göre; amazon.com.tr Ülke Müdürü Sam Nicols, “Amazon olarak amacımız, müşterilerin internet üzerinden almak isteyebilecekleri her şeyi, cazip fiyatlarla sunan, dünya üzerindeki en müşteri odaklı şirket olmak. amazon.com’un kurulduğu 1995 yılından bu yana, Türkiye’deki yüz binlerce müşterimiz, dünyanın dört bir yanındaki Amazon mağazalarından milyonlarca ürün sipariş etti. Bugün, Türkiye’deki müşterilerimize, binden fazla yerli satıcımız ile beraber milyonlarca ürünü sunmanın heyecanını yaşıyoruz. Önümüzdeki aylar içinde, ürün yelpazemizi ve teslimat seçeneklerimizi artırarak en iyi müşteri hizmetini sunmak adına Türkiye’deki faaliyetlerimizi geliştireceğiz. Bu sayede, Türkiye’deki müşterilerimizin güvenini kazanmayı hedefliyoruz.” dedi.
Türkiye pazarındaki e-ticaret siteleri için de büyük bir gelişme anlamına gelen bu girişim, pazardaki dengeleri yeniden belirleyebilir.
Türkiye’de aynı pazarda yer alan hepsiburada, gittigidiyor, n11 vb. sitelerin işi zorlaşacak gibi görünüyor. Amazon gibi bir devin Türkiye’deki pazarı domine edebilme ihtimali başlangıçta elbette mümkün olmasa da özellikle ürün değişimi ve garanti gibi konularda taviz vermeyen yapısıyla, ilerleyen süreçlerde tüketicinin kalbini çalıp diğer markaları geride bırakabilir. Elbette bu durumdan en çok faydalanacak kesim tüketici olacak. Ciddi derecede artacak olan rekabet koşulları, bütün firmaları daha kaliteli hizmet vermeye zorlayacak.
Daha fazla blog içeriği için buraya tıklayabilirsiniz