İyi bir logo tasarımı yakalamak sanıldığı kadar kolay değildir. Markaya uzun vadede, daima götürüsünden daha çok getirisi olacak bir anlayışla kurgulanmış olması gerekir.
Bunlar; fark edilebilirlik, eşsizlik ve uygulanabilirlik gibi 3 ana kriter çatısı altında toplanır diyebiliriz.
İyi bir logo tasarımı şu detaylara sahip olmalıdır;
- Akılda kalıcı olmalıdır (Birkaç defa görüldüğü taktirde hatırlanabilmelidir).
- Sektöründe ilk olmalıdır ve başka herhangi bir logoyu çağrıştırmamalıdır.
- En çok bilgiyi en kısa sürede logoyu gören kişiye aktarabilecek nitelikte olmalıdır.
- Sektöründeki en rahat algılanabilen logolardan biri olmalıdır.
- Renkleri, şekilleri ve hatlarıyla firmanızın ürün ve hizmetlerini yansıtabilmelidir.
- Markanızın sinerjisini karşı tarafa aktarabilmelidir. Diğer bir deyişle bu sinerjiyi somut bir halde anlatabilmelidir.
- Vektörel bir fortmatta kurgulanmış olmalıdır. Bu sayede rahatlıkla her boyuta bozulmaya uğramadan büyültülebilir.
- Bununla birlikte her yüzeye uygulanabilecek bir formatta olmalıdır.
- Ayrıntıların basımda kaybolması potansiyeline kurban gitmeyecek netlikte olmalıdır.
- Hem kartvizit gibi küçük bir alanda hem de bir outdoor afiş gibi büyük bir alanda estetik durabilmelidir.
- Çok sayıda renge sahip olmamalıdır.(Aksi halde baskı masraflarınız daima fazla olacaktır).
- Puntolar ve karakterler dengeli ve uyumlu olmalıdır. (İki farklı yazı karakterinden fazla karakter barındırmamasını tavsiye ediyoruz.)

İyi bir logo tasarımı
Logo tasarımı yukarıdaki maddelerin ayrıntısından da anlaşılacağı üzere son derece titizlikle ele alınması gereken bir konudur.
Görselliğin her gün daha öne çıktığı günümüz dünyasında logo sizi anlatacak en temel elementtir. Logonuz bir nevi sizin imzanızdır. Bunu oluştururken etraflıca düşünmeniz ve gerekli orijinallik kriterlerini yakalayabilmek için profesyonel destek almak her zaman yanınıza kâr kalacaktır.

İyi Bir Logo Tasarımı
Genel hatlarıyla logo çeşitlerini gruplamamız gerekirse;
- Sans Serif
- Tek Karakterli
- Çok Karakterli
- Kombinasyon
- Eski/Yeni
- Yeni Tipografik
- Kaligrafik
- Karmaşık Formlu
- Numaralı

Vonda Kurumsal Logo
Elbette tasarım konusunda tek kural ”Kural yok”tur.
Aslında bu sıraladıklarımız çoğunlukla kullanım amacına yönelik çeşitlenmiş bir sistemdir. Tasarım gibi bir konunun sınırlarını çizmek elbette mümkün değildir. Ancak sadece bugüne kadar yapılmış uygulamaların bir değerlendirmesi niteliğinde olduklarını söyleyebiliriz. Siz de logo tasarımı yapacaksanız ve yaptıracaksanız rakiplerden ayrışmanın ne kadar önemli olduğunu sakın unutmayın ve kuralları kafanıza fazla takmayın. Farklı logo tasarımları veya kurumsal tasarımlar için diğer çalışmalarımıza buraya tıklayarak göz gezdirebilirsiniz.
Görsel tasarımla ilgili daha fazla içerik için…