Display reklam diğer adıyla görüntülü reklamlar, web siteleri üzerinde yayınlanan spesifik kitle hedeflemesi yapabildiğiniz reklamlardır.
Reklam planlamasında klasik mecraların belli başlı markalar haricinde kullanılma oranı oldukça düştü. Klasik kitle iletişim araçlarının, çok genel bir hedef kitleye hitap etmesinden kaynaklı olarak, doğru reklamın doğru kişiye ulaşması aşamasında eksik kaldığı fark edildi. Durum böyle olunca internet üzerindeki belirli ilgi alanlarına özel olarak kurgulanmış web siteleri üzerinde direkt olarak o sitenin ilgililerine hitap edecek nitelikte reklamlar verilmesi gündeme geldi. Bunun hem bütçe hem de verimlilik açısından genel kitleye bağırmaktan çok daha etkili olduğu görüldü.
Display Reklam
Web sitelerinin banner alanları vardır. Biz o web sitesine bilgi almak amaçlı girdiğimizde o alanlarda bizim daha önce edinilmiş bilgilerimize ilişkin reklamlar çıkar. Başlangıçta marka bilinirliği sağlamak amaçlı başlayan bu reklamlar sonrasında satış yapmak ve trafik çekmek amacıyla da kullanılmaya başlanmıştır.
Burada da elbette reklamdaki klasik kural geçerlidir. Önce farkındalık oluşturursunuz. Sonra ilgi çekersiniz. Daha sonra da değerlendirme ve satın alma aşamaları gelir. Satın alma ve sonrasındaki süreçte de sadakat maddesini tamamlarsınız.
Görüntülü reklamların fiyatlandırması bin gösterim başına (BGBM) gerçekleşmektedir. Müşterinin size ulaşmasını beklemek yerine siz potansiyel müşterilerinize bilgisayarı veya akıllı telefonu üzerinde bir şey araştırırken ulaşmış olursunuz.
Hedef Kitle
Örneğin lüks bir araba üreticisisiniz ve yeni kampanyanızla rakiplerinizin arasından sıyrılmak istiyorsunuz. Bu kampanyanızı TV, radyo veya gazete gibi bir alandan duyurmak verimlilik açısından pek sağlıklı olmaz. Çünkü hedeflediğiniz kitle A+ kitledir. Bu kitlenin ilgili mecraları çok fazla kullandığını düşünmek yanılgıya düşmek olur. Kampanyanızı bir borsa takip sitesinde görüntülü reklamlar aracılığıyla yayınlamanızsa muhtemelen çok doğru bir hamle olacaktır. Bu mantıkla daha düşük bir reklam bütçesiyle daha etkili bir kampanya duyurusu yapmış olacaksınız.
Görüntülü Reklamlarda Hedefleme Seçenekleri Nelerdir?
- Demografi
- Yerleşim
- İlgi Alanı
- Gelişmiş hedefleme
- Anahtar Kelime
- Konu
- Yeniden pazarlama
Google Adwords
Google’ın reklam verme platformu Google Adwords display reklamlar için en önemli mecra. Dünya üzerinde, özellikle bizim ülkemizde internet kullanımının tamamına yakını Google tarafında gerçekleştiği için bu konu için kapısını çalmanız gereken platform Google Adwords’tur. Reklamlarınızı hedeflerken dikkat etmeniz gereken çok önemli bir konu vardır. O da ”sıklık sınırı”dır. Reklamınızın 1 gün içerisinde aynı kişiye en fazla kaç defa gösterileceğini belirleyen bu sekme, markanızı sıkıcı bir hale getirmemek için çok önemlidir. Sakın atlamayın.
Bu konuda daha ayrıntılı bilgi ve hizmet almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Buna benzer daha fazla makale için buraya tıklayabilirsiniz.