Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Dijital Reklam,

Display Reklam Nedir, Nasıl Yapılır? Ne İşe Yarar?

by fikirmod25 Eylül 2018
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Display Reklam

Display reklam diğer adıyla görüntülü reklamlar, web siteleri üzerinde yayınlanan spesifik kitle hedeflemesi yapabildiğiniz reklamlardır.

Reklam planlamasında klasik mecraların belli başlı markalar haricinde kullanılma oranı oldukça düştü. Klasik kitle iletişim araçlarının, çok genel bir hedef kitleye hitap etmesinden kaynaklı olarak, doğru reklamın doğru kişiye ulaşması aşamasında eksik kaldığı fark edildi. Durum böyle olunca internet üzerindeki belirli ilgi alanlarına özel olarak kurgulanmış web siteleri üzerinde direkt olarak o sitenin ilgililerine hitap edecek nitelikte reklamlar verilmesi gündeme geldi. Bunun hem bütçe hem de verimlilik açısından genel kitleye bağırmaktan çok daha etkili olduğu görüldü.

Dijital Reklam

Dijital Reklam

Display Reklam

Web sitelerinin banner alanları vardır. Biz o web sitesine bilgi almak amaçlı girdiğimizde o alanlarda bizim daha önce edinilmiş bilgilerimize ilişkin reklamlar çıkar. Başlangıçta marka bilinirliği sağlamak amaçlı başlayan bu reklamlar sonrasında satış yapmak ve trafik çekmek amacıyla da kullanılmaya başlanmıştır.

Burada da elbette reklamdaki klasik kural geçerlidir. Önce farkındalık oluşturursunuz. Sonra ilgi çekersiniz. Daha sonra da değerlendirme ve satın alma aşamaları gelir. Satın alma ve sonrasındaki süreçte de sadakat maddesini tamamlarsınız.

Görüntülü reklamların fiyatlandırması bin gösterim başına (BGBM) gerçekleşmektedir. Müşterinin size ulaşmasını beklemek yerine siz potansiyel müşterilerinize bilgisayarı veya akıllı telefonu üzerinde bir şey araştırırken ulaşmış olursunuz.

Hedef Kitle

Örneğin lüks bir araba üreticisisiniz ve yeni kampanyanızla rakiplerinizin arasından sıyrılmak istiyorsunuz. Bu kampanyanızı TV, radyo veya gazete gibi bir alandan duyurmak verimlilik açısından pek sağlıklı olmaz. Çünkü hedeflediğiniz kitle A+ kitledir. Bu kitlenin ilgili mecraları çok fazla kullandığını düşünmek yanılgıya düşmek olur. Kampanyanızı bir borsa takip sitesinde görüntülü reklamlar aracılığıyla yayınlamanızsa muhtemelen çok doğru bir hamle olacaktır. Bu mantıkla daha düşük bir reklam bütçesiyle daha etkili bir kampanya duyurusu yapmış olacaksınız.

Görüntülü Reklamlarda Hedefleme Seçenekleri Nelerdir?
  • Demografi
  • Yerleşim
  • İlgi Alanı
  • Gelişmiş hedefleme
  • Anahtar Kelime
  • Konu
  • Yeniden pazarlama
Display Reklam Nedir

Display Reklam Nedir

Google Adwords

Google’ın reklam verme platformu Google Adwords display reklamlar için en önemli mecra. Dünya üzerinde, özellikle bizim ülkemizde internet kullanımının tamamına yakını Google tarafında gerçekleştiği için bu konu için kapısını çalmanız gereken platform Google Adwords’tur. Reklamlarınızı hedeflerken dikkat etmeniz gereken çok önemli bir konu vardır. O da ”sıklık sınırı”dır. Reklamınızın 1 gün içerisinde aynı kişiye en fazla kaç defa gösterileceğini belirleyen bu sekme, markanızı sıkıcı bir hale getirmemek için çok önemlidir. Sakın atlamayın.

Bu konuda daha ayrıntılı bilgi ve hizmet almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Buna benzer daha fazla makale için buraya tıklayabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

banner reklambanner reklam nedirdijital reklamdisplay nedirdisplay reklamduyarlı reklamgoogle adwordsgoogle reklamgörüntülü reklamnative reklam
Previous

İyi Bir Logo Tasarımı Nasıl Olmalıdır? Neler Barındırmalıdır?

22 Eylül 2018
Next

Contemporary Istanbul, CI Istanbul Sona Erdi

25 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    11 saat ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...