Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
İçerik Pazarlama,

Context Marketing Nedir, Content Marketing’le Farkı Nasıldır?

by fikirmod5 Eylül 2018
5
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Context Marketing

Content Marketing çeşitli bilgi sunan içeriklerin ilgili mecralardan paylaşılması iken, Context Marketing bu içeriğin daha da kişiselleştirilmesi ve ihtiyaç duyduğu anda erişebildiğimiz potansiyel tüketiciye sunulması olarak anlaşılabilir.

Content Marketing (İçerik Pazarlaması)

Günümüzde insanların reklamlardan daha çok itibar ettiği bir şey var. -Elbette ki fısıltı gazetesi(word of mouth marketing) hala tacını korumakta.- Fakat ona çok yakın bir satın alma kararı etkileyicisi de Content Marketing aslında. Peki bu içerik pazarlaması nasıl yapılıyor? Sosyal medya gönderileri, SEO çalışmaları ve elbette ki bloglar. Markanın ”Hey! Ben burda bir şey satmaya çalışıyorum, artık benimle ilgilenir misin?” demek yerine ”Sana sadece bir şeyler satmaya çalışan bir marka değilim, konuyla ilgili daha çok bilgi sahibi olmana da yardımcı olacağım” imajını sağlayabilmesi artık çok önemli. Bu sayede tüketicinin gözündeki marka itibarı da yükselmekte.

Context Marketing

Context’in terim anlamı ”bağlam” olarak geçmekte. Pazarlamadaki kullanımı da belirli bir koşul ve ortamda, gerçekleştirilen faaliyetin ürün veya hizmetle bir bağ oluşturması şeklinde açıklanabilir. Context marketing’de amaçlanan, oluşturulmuş content marketing kalemlerinin tüketicinin ihtiyacı olmaması halinde de onunla buluşturulmasıdır. Bu bağlamı çok fazla satışa odaklı bir şekilde oluşturmamak da oldukça önemli. İyi bir amaca hizmet ettiğini belirterek sağlanmış bir context marketing uygulaması ise bu işteki tam olarak istenen durumdur. Context marketingi content marketingten ayıran ve birbirine bağlayan açıklama tam olarak bu diyebiliriz.

Context Marketing

Context Marketing

Örnek

Context marketing uygulamasına iyi bir örnek olarak, son zamanlarda çıkan bir akıllı telefon uygulamasını verebiliriz. Evcil hayvanların sahiplendirilmesi üzerine kurulan bu uygulamanın TV’de dönen reklamlarında şöyle bir mesaj verilmişti: ”Satın almayın, sahiplenin” Bu harika bir mesaj ve uygulamanın kullandırılmasını son derece özendiren bir strateji. Bu konuyla ilgili son zamanlardaki toplumsal duyarlılığı çok iyi yakalamış bir iç görü örneği dememizde hiçbir sıkıntı yok. Uygulamanın ahlaki yönünü saatlerce bir web sitesi üzerinden anlatabilirdi ve bunun için tüketicinin zaman harcaması gerekirdi. Fakat olayı çok daha kısa bir yöntemle halletmiş oldu.

Context marketing,elinizdeki hedef kitlenizin demografik özellikleri dışındaki duyarlılıklarını da hesaba katarak yaptığınız pazarlamadır. Bu konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgi ve danışmanlık için bize ulaşabilirsiniz.

Buna benzer daha fazla yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

bağlambağlam pazarlamasıcontextcontext marketingcontext marketing nedircontext pazarlamaiçerikiçerik pazarlamaiçerik pazarlamasıweb pazarlama
Previous

Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

4 Eylül 2018
Next

Dijital Pazarlama ile Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar

5 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    21 Nisan 2024
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    25 Mart 2024
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    21 Mart 2024
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    20 Mart 2024

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...