İşletmelerin pazarlama bütçelerini dijital tarafa mı geleneksel tarafa mı yapacakları konusu bazen fazlaca kafa karışıklığı yaratabilir. Çoğunlukla her iki tarafta yer almak için bütçe yetersiz kalır. Hal böyle olunca da geleneksel pazarlama mı dijital pazarlama mı meselesi içinden çıkılmaz bir hal alabilir.
TV, dergi, radyo, gazete, basılı bülten, flyer, broşür vs. gibi yöntemler geleneksel pazarlamanın alanına girmektedir. Sosyal medya kanalları, e-mail marketing, web reklamları, bloglar ise dijital pazarlamanın başlıca örnekleridir.
Geleneksel Pazarlama Avantajları
Geleneksel yöntemlerle yerel olarak hedefinize ulaşmak oldukça basittir. Yerel bir radyo veya gazeteye vereceğiniz reklamla sizi ilgilendirecek bir çok kişiye ulaşmanız mümkündür. Ayrıca yayınladığınız reklam veya duyuruyu saklayabilirsiniz. Bunun yanında defalarca hedef kitlenize ulaşmasını da sağlayabilirsiniz.
Mesajınız çok daha anlaşılır olur. Yani mesajınız basit bir radyo diliyle veya gazete/dergi ilanıyla direkt olarak sanki bir çocuğa anlatılıyor gibi yayınlanır.
Geleneksel ortamda yayınlanan reklamlar, dijital ortamdaki reklamlara oranla daha fazla hatırlanmaktadır.
Geleneksel Pazarlama Dezavantajları
Maliyet başlı başına bir derttir. İlanınızın yapım aşamasından yayınlanmasına kadar birçok bütçe kalemine maruz kalırsınız.
Beklediğiniz etkileşimi alamayabilirsiniz. TV’ye vereceğiniz bir reklam belki de her eve girer fakat TV’deki reklamlar ne kadar izlenmektedir? TV reklamları aslında biraz daha prestij amaçlı kullanılan bir alandır. Genellikle de bu arenada büyük markaları görürüz.
Sonuçları ölçemezsiniz. Bir billboarda vereceğiniz reklamı kaç kişinin gördüğünü tahmin etmeniz mümkün değildir.
Dijital Pazarlama Avantajları
Dijital pazarlama yöntemleriyle uluslararası bir medya satın alımı yapmış olursunuz. Hedef kitlenizi Google veya ilgili sosyal medya kanalının parametrelerine göre istediğiniz yaş aralığındaki her uyruktan insanın önüne çıkartabilirsiniz.
Dijital pazarlamada seçenekleriniz çok daha fazladır. Müşterilerinizin kişisel tercihlerine göre mesajınızı ister okutur, ister izletir, isterseniz de dinletirsiniz. Sizden satın alma yapmayı düşünen bir müşteriyi yormazsınız ve aldığı hizmetten daha çok memnun olur.
Dijital pazarlama ortamında sizi takip eden kitlenizle çok daha hızlı iletişime geçebilirsiniz. Başlattığınız bir kampanyadan çok daha hızlı haberdar olmalarını ve sizi ilgilendiren anlık bir olaydan hemen bir pazarlama malzemesi çıkarmanız mümkün olur.
Maliyetleri geleneksel yöntemlere göre çok daha düşüktür.
X kuşağı var oldukça muhtemelen geleneksel yöntemlere olan ihtiyacımız da devam edecektir. İnsanların alışkanlıklarını -özellikle de belirli bir yaştan sonra- değiştirmek pek kolay bir şey olamıyor. Bu aslında biraz da sizin ürününüzün hitap ettiği alana göre şekillenmekte. bazen sadece bir tanesini bazen de ağırlın hangi tarafta olması konusunda değişiklik gösterecek şekilde iki tarafı da kullanmak gerekebiliyor. Bu konuda kafanızda soru işaretleriniz varsa size yardımcı olmaya hazırız. Bizimle buradan iletişime geçebilirsiniz.
Buna benzer daha fazla yazıya ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.