Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Marka Stratejisi,

Dijital Pazarlama ile Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar

by fikirmod5 Eylül 2018
2
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Dijital Pazarlama vs Geleneksel Pazarlama

İşletmelerin pazarlama bütçelerini dijital tarafa mı geleneksel tarafa mı yapacakları konusu bazen fazlaca kafa karışıklığı yaratabilir. Çoğunlukla her iki tarafta yer almak için bütçe yetersiz kalır. Hal böyle olunca da geleneksel pazarlama mı dijital pazarlama mı meselesi içinden çıkılmaz bir hal alabilir.

TV, dergi, radyo, gazete, basılı bülten, flyer, broşür vs. gibi yöntemler geleneksel pazarlamanın alanına girmektedir. Sosyal medya kanalları, e-mail marketing, web reklamları, bloglar ise dijital pazarlamanın başlıca örnekleridir.

Geleneksel Pazarlama Avantajları

Geleneksel yöntemlerle yerel olarak hedefinize ulaşmak oldukça basittir. Yerel bir radyo veya gazeteye vereceğiniz reklamla sizi ilgilendirecek bir çok kişiye ulaşmanız mümkündür. Ayrıca yayınladığınız reklam veya duyuruyu saklayabilirsiniz. Bunun yanında defalarca hedef kitlenize ulaşmasını da sağlayabilirsiniz.

Mesajınız çok daha anlaşılır olur. Yani mesajınız basit bir radyo diliyle veya gazete/dergi ilanıyla direkt olarak sanki bir çocuğa anlatılıyor gibi yayınlanır.

Geleneksel ortamda yayınlanan reklamlar, dijital ortamdaki reklamlara oranla daha fazla hatırlanmaktadır.

Geleneksel Pazarlama Dezavantajları

Maliyet başlı başına bir derttir. İlanınızın yapım aşamasından yayınlanmasına kadar birçok bütçe kalemine maruz kalırsınız.

Beklediğiniz etkileşimi alamayabilirsiniz. TV’ye vereceğiniz bir reklam belki de her eve girer fakat TV’deki reklamlar ne kadar izlenmektedir? TV reklamları aslında biraz daha prestij amaçlı kullanılan bir alandır. Genellikle de bu arenada büyük markaları görürüz.

Sonuçları ölçemezsiniz. Bir billboarda vereceğiniz reklamı kaç kişinin gördüğünü tahmin etmeniz mümkün değildir.

Dijital Medya

Dijital Medya

Dijital Pazarlama Avantajları

Dijital pazarlama yöntemleriyle uluslararası bir medya satın alımı yapmış olursunuz. Hedef kitlenizi Google veya ilgili sosyal medya kanalının parametrelerine göre istediğiniz yaş aralığındaki her uyruktan insanın önüne çıkartabilirsiniz.

Dijital pazarlamada seçenekleriniz çok daha fazladır. Müşterilerinizin kişisel tercihlerine göre mesajınızı ister okutur, ister izletir, isterseniz de dinletirsiniz. Sizden satın alma yapmayı düşünen bir müşteriyi yormazsınız ve aldığı hizmetten daha çok memnun olur.

Dijital pazarlama ortamında sizi takip eden kitlenizle çok daha hızlı iletişime geçebilirsiniz. Başlattığınız bir kampanyadan çok daha hızlı haberdar olmalarını ve sizi ilgilendiren anlık bir olaydan hemen bir pazarlama malzemesi çıkarmanız mümkün olur.

Maliyetleri geleneksel yöntemlere göre çok daha düşüktür.

X kuşağı var oldukça muhtemelen geleneksel yöntemlere olan ihtiyacımız da devam edecektir. İnsanların alışkanlıklarını -özellikle de belirli bir yaştan sonra- değiştirmek pek kolay bir şey olamıyor. Bu aslında biraz da sizin ürününüzün hitap ettiği alana göre şekillenmekte. bazen sadece bir tanesini bazen de ağırlın hangi tarafta olması konusunda değişiklik gösterecek şekilde iki tarafı da kullanmak gerekebiliyor. Bu konuda kafanızda soru işaretleriniz varsa size yardımcı olmaya hazırız. Bizimle buradan iletişime geçebilirsiniz.

Buna benzer daha fazla yazıya ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

dijitaldijital pazarlamagelenekselgeleneksel pazarlamageleneksel vs dijitalmodern pazarlamapazarlamapazarlama mecralarıpazarlama yöntemleri
Previous

Context Marketing Nedir, Content Marketing’le Farkı Nasıldır?

5 Eylül 2018
Next

Influencer Marketing Meselesi: Markaların Yol Haritası

5 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    17 saat ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...