Reklam Ajansı’nın Başarısızlığı Markaya Yansır. Günümüzde birçok marka, tüketici tarafından kolay fark edilmek, rakiplerinden farklı olabilmek, tüketicisiyle arasındaki ilişkiyi kuvvetlendirebilmek ve satışlarını artırabilmek gibi nedenlerden dolayı profesyonel olarak hizmet almak istemektedirler. Bu yüzden markalar, bir reklam ajansı ile çalışmak durumunda kalmışlardır.
Bazı reklam ajansları, markanızın reklam ve pazarlama faaliyetlerini kaliteli bir şekilde sürdürebilirken, bazıları da sizi krizin ortasına sürükleyebilir. Markalar, yaşadıkları kötü tecrübe yüzünden reklam ajanslarına negatif bir bakış açısıyla yaklaşmaktadır. Hatta bazıları, reklam ajansları ile çalışmayı kesin olarak bırakmıştır.
Başarısız reklam ajansı müşteriye nasıl davranır ?
- Sizin fikirlerinizi değil, kendi fikirlerini önemserler
- Verdiğiniz brief’i yok sayarlar
- Sizi sadece müşteri gözüyle görürler
- Deadline sürelerini uzatabildikleri kadar uzatırlar
- Size karşı dürüst olmazlar
- Sizi “çantada keklik” gibi görürler
- İyi analiz etmezler
Çalıştığınız reklam ajansı, size karşı bu tarzda davranışlar sergiliyorsa, işler daha da kötüleşmeden, size layık olacak bir ajans araştırmasına başlayın.
Reklam ajansı başarısızlığının markaya yansımalarını sıralayacak olursak;
- Birçok eleştiriye maruz kalırsınız
- İtibarınız zedelenir
- Satışlarınız düşer
- Elinizde var olan tüketiciyi kaybedersiniz
- Rakiplerinizin gerisinde kalırsınız
Yaşamış olduğunuz krizi düzeltmek için ekstra kampanya yapmak zorunda kalırsınız. Bu da ekstra masraf demektir.
Reklam ajansı tarafından sıkıntı yaşayan birkaç markayı örnek verecek olursak;
Continental
Geçtiğimiz günlerde, Türkiye pazarında önemli bir yeri olan Alman markası Continental’in tanıtım filminde, Türkiye haritasının tamamen silindiği görüldü. Bu durum, kısa zamanda tüketici arasında yayıldı ve oldukça büyük tepki topladı. Yaptığı hata karşısında sessiz kalan Continental, yaşamış olduğu krizi daha da büyüttü. Bu durumu fırsat bilen lastik firmalarıysa hemen doğru bir reklam ve pazarlama kampanyasıyla Continental’i Türkiye pazarında geride bıraktı.
Dove
Reklam ajansları bir televizyon reklamı, bir afiş, bir kampanya hazırlayacaksa, yaşadığı ülkenin değerlerinin yanında aynı zamanda evrensel değerleri de göz önünde bulundurmalı. Yaşadığımız çağ farkındalık çağı. İnsanlar, artık her şeyden çok kolay haber alabiliyor ve sosyal medya sayesinde tepkilerini jet hızıyla belirtebiliyor. Hatta birtakım sosyal örgütler sayesinde bu tepki çığ gibi olabiliyor.
Dove markasının yaptığı bir reklam filmi, ırkçı gösterilerek sosyal medyada büyük bir krize imza attı. Reklam filminde oynatılan siyahi kadının, Dove markasına ait temizleyiciyi kullandıktan sonra beyaz kadına dönüşmesi tüketici tarafından tepki topladı. Facebook üzerinden yapılan bu reklam, eleştirilere maruz kalarak, Dove’u açıklama yapmak zorunda bıraktı. Sosyal medyada çığ gibi büyüyen eleştiriler, Dove markasının daha önce de ırkçı paylaşımlar yaptığını ortaya çıkardı. Krizin sonucu olarak da Dove markasına ait olan hisselerde büyük bir düşüş görüldü.
İnönü Üniversitesi Afiş Skandalı
İnönü Üniversitesi’nde “Görsellerle Hastalıklar” adlı yarışmada birinci seçilen afiş, kadın platformları tarafında büyük bir tepki topladı. Göğüs kanserine farkındalık kazandırmayı amaçlayan afişteki slogan, insanları rahatsız etti. Sloganda “Eksik olmayın.” yazıyordu. İnsanlar, bu sloganı “Göğsü olmayan kadın eksiktir” şeklinde anlayınca, tepkiler peş peşe geldi. Sosyal medya sayesinde büyüyen tepkiler sonucu afişteki slogan, “Hayat kurtarır.” şeklinde düzeltildi.
Verdiğimiz örneklerden anlaşılacağı gibi, iş sadece bir reklam filmi çekmek ya da bir afiş hazırlamak kadar basit değil. İşin bir de üçüncü boyutu var. Bu boyutu göremeyen ya da önemsemeyen reklam ajansları, markayı tüketici gözünde zedeleyebiliyor. Bu yüzden, markanızı teslim edeceğiniz reklam ajansını dikkatli seçmeniz gerekiyor. Eğer daha önce reklam ajansınız yüzünden bu tarz bir kriz yaşadıysanız da, kafanızda reklam ajanslarına yönelik negatif bir yaklaşım oluşturmayın. Unutmayın ki her reklam ajansı aynı değildir.
Kreatif reklam ajansı seçimi bu tip hassas konuların yönetimi açısından oldukça önemlidir. Olaylar arasında yeterli bağ kurma yeteneğine sahip olmayan bir reklam ajansı ekibi, attıkları topun nerelere gidebileceğini hesap etmeden hareket edebilir. Bu da markanızın itibarını hiç olmayacak yerlerden toplamanızı gerektirebilir. Bu tarz olaylar yaşamamak ve markanızı her açıdan yükseltecek bir reklam ajansı ile çalışmanız sizin için oldukça faydalı olacaktır.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizi daima bir adım öteye taşıyabilecek bir, 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.