Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Marka Stratejisi, TV & Reklam Prodüksiyon,

Reklam Ajansı ‘nın Başarısızlığı Markaya Yansır

by fikirmod29 Temmuz 2019
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Reklam Ajansı

Reklam Ajansı’nın Başarısızlığı Markaya Yansır. Günümüzde birçok marka, tüketici tarafından kolay fark edilmek, rakiplerinden farklı olabilmek, tüketicisiyle arasındaki ilişkiyi kuvvetlendirebilmek ve satışlarını artırabilmek gibi nedenlerden dolayı profesyonel olarak hizmet almak istemektedirler. Bu yüzden markalar, bir reklam ajansı ile çalışmak durumunda kalmışlardır. 

Bazı reklam ajansları, markanızın reklam ve pazarlama faaliyetlerini kaliteli bir şekilde sürdürebilirken, bazıları da sizi krizin ortasına sürükleyebilir. Markalar, yaşadıkları kötü tecrübe yüzünden reklam ajanslarına negatif bir bakış açısıyla yaklaşmaktadır. Hatta bazıları, reklam ajansları ile çalışmayı kesin olarak bırakmıştır.

Başarılı Reklam Ajansı

Başarısız reklam ajansı müşteriye nasıl davranır ?
  • Sizin fikirlerinizi değil, kendi fikirlerini önemserler
  • Verdiğiniz brief’i yok sayarlar
  • Sizi sadece müşteri gözüyle görürler
  • Deadline sürelerini uzatabildikleri kadar uzatırlar
  • Size karşı dürüst olmazlar
  • Sizi “çantada keklik” gibi görürler
  • İyi analiz etmezler

Çalıştığınız reklam ajansı, size karşı bu tarzda davranışlar sergiliyorsa, işler daha da kötüleşmeden, size layık olacak bir ajans araştırmasına başlayın.

Kreatif Reklam Ajansı

Reklam ajansı başarısızlığının markaya yansımalarını sıralayacak olursak;
  • Birçok eleştiriye maruz kalırsınız
  • İtibarınız zedelenir
  • Satışlarınız düşer
  • Elinizde var olan tüketiciyi kaybedersiniz
  • Rakiplerinizin gerisinde kalırsınız

Yaşamış olduğunuz krizi düzeltmek için ekstra kampanya yapmak zorunda kalırsınız. Bu da ekstra masraf demektir.

Yaratıcı Reklam Ajansı

Reklam ajansı tarafından sıkıntı yaşayan birkaç markayı örnek verecek olursak;
Continental

Geçtiğimiz günlerde, Türkiye pazarında önemli bir yeri olan Alman markası Continental’in tanıtım filminde, Türkiye haritasının tamamen silindiği görüldü. Bu durum, kısa zamanda tüketici arasında yayıldı ve oldukça büyük tepki topladı. Yaptığı hata karşısında sessiz kalan Continental, yaşamış olduğu krizi daha da büyüttü. Bu durumu fırsat bilen lastik firmalarıysa hemen doğru bir reklam ve pazarlama kampanyasıyla Continental’i Türkiye pazarında geride bıraktı.

Dove

Reklam ajansları bir televizyon reklamı, bir afiş, bir kampanya hazırlayacaksa, yaşadığı ülkenin değerlerinin yanında aynı zamanda evrensel değerleri de göz önünde bulundurmalı. Yaşadığımız çağ farkındalık çağı. İnsanlar, artık her şeyden çok kolay haber alabiliyor ve sosyal medya sayesinde tepkilerini jet hızıyla belirtebiliyor. Hatta birtakım sosyal örgütler sayesinde bu tepki çığ gibi olabiliyor.

Dove markasının yaptığı bir reklam filmi, ırkçı gösterilerek sosyal medyada büyük bir krize imza attı. Reklam filminde oynatılan siyahi kadının, Dove markasına ait temizleyiciyi kullandıktan sonra beyaz kadına dönüşmesi tüketici tarafından tepki topladı. Facebook üzerinden yapılan bu reklam, eleştirilere maruz kalarak, Dove’u açıklama yapmak zorunda bıraktı. Sosyal medyada çığ gibi büyüyen eleştiriler, Dove markasının daha önce de ırkçı paylaşımlar yaptığını ortaya çıkardı. Krizin sonucu olarak da Dove markasına ait olan hisselerde büyük bir düşüş görüldü.

Kreatif Reklam Ekibi

İnönü Üniversitesi Afiş Skandalı

İnönü Üniversitesi’nde “Görsellerle Hastalıklar” adlı yarışmada birinci seçilen afiş, kadın platformları tarafında büyük bir tepki topladı. Göğüs kanserine farkındalık kazandırmayı amaçlayan afişteki slogan, insanları rahatsız etti. Sloganda “Eksik olmayın.” yazıyordu. İnsanlar, bu sloganı “Göğsü olmayan kadın eksiktir” şeklinde anlayınca, tepkiler peş peşe geldi. Sosyal medya sayesinde büyüyen tepkiler sonucu afişteki slogan, “Hayat kurtarır.” şeklinde düzeltildi.

Verdiğimiz örneklerden anlaşılacağı gibi, iş sadece bir reklam filmi çekmek ya da bir afiş hazırlamak kadar basit değil. İşin bir de üçüncü boyutu var. Bu boyutu göremeyen ya da önemsemeyen reklam ajansları, markayı tüketici gözünde zedeleyebiliyor. Bu yüzden, markanızı teslim edeceğiniz reklam ajansını dikkatli seçmeniz gerekiyor. Eğer daha önce reklam ajansınız yüzünden bu tarz bir kriz yaşadıysanız da, kafanızda reklam ajanslarına yönelik negatif bir yaklaşım oluşturmayın. Unutmayın ki her reklam ajansı aynı değildir.

Kreatif Reklam Ekibi

Kreatif reklam ajansı seçimi bu tip hassas konuların yönetimi açısından oldukça önemlidir. Olaylar arasında yeterli bağ kurma yeteneğine sahip olmayan bir reklam ajansı ekibi, attıkları topun nerelere gidebileceğini hesap etmeden hareket edebilir. Bu da markanızın itibarını hiç olmayacak yerlerden toplamanızı gerektirebilir. Bu tarz olaylar yaşamamak ve markanızı her açıdan yükseltecek bir reklam ajansı ile çalışmanız sizin için oldukça faydalı olacaktır.

Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız. 

Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizi daima bir adım öteye taşıyabilecek bir, 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz. 

 

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

Acıbadem Reklam Ajansıbaşarısız reklamdijital reklam ajansıkreatif reklam ajansıpazarlama kampanyasıreklam ajansıreklam ve pazarlamaskandal reklamsosyal medya
Previous

Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Markaları Tehdit Ediyor

3 Temmuz 2019
Next

Kriz Yönetimi ile Piyasadaki Sıranızı Belirleyin

7 Ağustos 2019

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    21 Nisan 2024
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    25 Mart 2024
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    21 Mart 2024
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    20 Mart 2024

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...