Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Markaları Tehdit Ediyor. Sosyal medyada şikayet yönetimi markaların tüketici gözünde değerini yükseltebilir veya daha da çok düşürebilir. Sosyal medya, markalar için yeni bir imtihan yerine dönüştü.
Reklam ajansları bu konuda markaya nasıl destek sağlar?
Sosyal medyada şikayet yönetimi, zor, bilgi ve tecrübe gerektiren bir iştir. Reklam ajansları daha doğrusu dijital reklam ajansları şüphesiz ki bu konuda çok tecrübeli. Bir marka dijital reklam ajansı ile çalışmadan sosyal medya yönetimi yapıyorsa bir sürü aksilikle boğuşmak zorunda kalması çok yüksek bir olası durumdur. Dijital reklam ajansı sizin için sosyal medyayı a dan z ye her şeyiyle ilgilenir ve bunu profesyonel olarak yaparlar. Bu yüzden sosyal medyada emin ellerde olduğunuz için daha doğru ve etkili sonuçlar alırsınız.

Sosyal Medya
Tüketici her zaman haklıdır lafından yola çıkarak, sosyal medyada yapılan yanlış stratejiler doğrultusunda her zamanki gibi müşterileriniz sizi şikayet edecek ve haklı olan yine müşteri olacaktır. Bu tip şikayetler her markanın başına gelebilir. Yani en çok şikayeti küçük markalar, en az şikayeti büyük markalar alacak diye bir kural yoktur. Sosyal medya hesap yönetimini kim daha iyi kontrol edebiliyorsa o marka daha az şikayet alır. Kontrol edemeyen ise daha çok şikayete maruz kalır.

Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi
Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Nasıl Yapılmalı
1.Tüm şikayetlere önem gösterin
Sosyal medya şikayet yönetimi konusunda ilk noktamız, her şikayetin önemli olduğu ve önem göstermemiz gerektiğidir. Basit olarak gördüğünüz bir şikayet çığ gibi büyüyebilir. Aslında şikayet olumsuz olarak algılanmamalı. Şikayet var ise müşteriniz sizi önemsiyor olarak algılayabilirsiniz. Sizde bu şikayete yapıcı bir şekilde çözerseniz, müşteri de marka beni önemsiyor olarak algılayabilir.

Sosyal Medya Yönetimi
2. Hazırlık Yapın
Sosyal medya şikayetinin iyi yönetimi, yapılan hazırlığın kalitesiyle orantılıdır. Markanıza dair yazabildiğiniz kadar kötü senaryo yazın. Her durum için plan yapın. Yaşayabileceğiniz kötü olayları ön görün ve ona göre hazırlık yapın. İyi hazırlık, iyi bir markanın anahtarıdır.

Sosyal medyada şikayet yönetimi
Şikayet Yönetim Sistemi Oluşturun
Sosyal medya şikayetleri birçok türe ayrılabilir. Ürün veya hizmet gibi konulardan şikayete uğrayabilirsiniz. Bu şikayetleri görmezden gelip umursamazlık yaparsanız, tüketici gözünde itibarınız düşebilir. Şikayetleri iyi yönetebilmek için kusursuz bir plana ihtiyacınız var. Bu konuda hizmet aldığınız dijital reklam ajansı sizin için en iyi planı sunacaktır. Şikayet geldikten sonra hangi departmana iletileceği, şikayetin cevaplanması ve çözülmesi aşamasında neler yapılacağı hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir.
Unutmayın ki her an her dakika sosyal medya üzerinden şikayet edilebilirsiniz. Bunda en önemli nokta şikayetlerin hızlıca çözümlenmesi konusudur. Şikayetleri ne kadar kısa sürede hallederseniz, tüketiciniz gözünde o kadar yükselirsiniz.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabilecek olan 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.