Pazarlama Stratejisi Konusunda Medya Birlikteliği. Eğer şirketinizin kapsamlı bir pazarlama stratejisi var ise geleneksel ve dijital medyadan da yararlanıyorsunuz demektir. Çünkü bir şirketin sağlam bir pazarlama stratejisinin olması demek iki mecradan da yararlanıyor demektir.
Günümüzde geleneksel ve dijital medya çok farklı olarak gözükür. Birçok pazarlama hatası da bu yüzden çıkmıştır. Geleneksel ve dijital medyayı birbirinden ayırmak yerine, birbirine entegre bir şekilde çalışırsa ortaya çok sağlam ve çok başarılı bir strateji çıkar.Bunun için 360 derece reklam ajansı ile çalışabilirsiniz. Eğer geleneksel ve dijital medya için böyle bir entegre yapmayı başarabilirseniz, müşterileriniz ile daha sağlıklı bir iletişim kurabilirsiniz.
Bunu yapabilmek için uygulamanız gereken birçok adım bulunuyor.
Pazarlama Stratejisi Konusunda Medya Birlikteliği İçin Yapılması Gerekenler
1. Hedeflerinizi Oluşturun
Aslında bu başlık sadece reklam ve pazarlama dünyası için değil, hayattaki her şey için kullanılması ve önemsenmesi gereken bir madde. Reklam ajansları pazarlama stratejileri hakkında çok bilgili ve hassas olsa da bazı markalar hala bu konuyu önemsememekte ve hizmet aldığı ajansın bu konu hakkındaki önerilerine kulak asmamaktadır. Herhangi bir pazarlama girişimine dair hedeflerinizi ana hatlarıyla belirleyerek başlamanız, bu çetrefilli yolun büyük mesafesini kat ettiğiniz anlamına gelir.
Yapacağınız her pazarlama stratejisinin amacınıza uygun olması gerektiğini unutmamalısınız ve buna dair plan yapmalısınız.
2. Tutarlı Mesajlar Oluşturun
Tutarlılık, şirketlerin pazarlama girişimlerinde başarıyı belirleyen ve çok da gizli olmayan maddelerden biridir. Bir şirkette tutarlılık yoksa, müşterilerin kafası karışabilir, markaya karşı ilgilerini kaybedebilir ve aradıklarını bulamıyor olabilirler. Dijital medya ile geleneksel medyayı birbirine entegre ederseniz ve ayrıca tutarlı mesajlar oluşturabilirseniz daha etkili sonuçlar alabilirsiniz.
3. Omichannel pazarlama stratejisini düşünün
Günümüz müşterileri ile geçmiş dönem müşteriler arasında en büyük fark, marka ile müşterilerin artık birden fazla kanaldan iletişim kuruyor olmasıdır. Geçmiş dönemde müşteriler, mağaza, online mağaza ya da çağrı merkezi tarafından iletişim kuruyorken, şimdiki müşteriler sosyal medyadan da iletişim kurabiliyor. Omnichannel pazarlamanın tüm bileşenlerini bir arada düşünürsek, davranışsal hedefleme ve yapay zeka odaklı kişiselleştirme olanaklarını planlayarak bir pazarlama strateji geliştirmeye çalışın.
4. Çok Boyutlu Bir Kampanyaları Göz Önünde Bulundurun
İdeallerinize bağlı olarak, dijital ve geleneksel medya ile müşterilerinizi satışa yönlendirebilirsiniz. Pazarlamanın geleneksel yöntemlerinden olan, basılı reklamlar, yayın reklamları, posta ve kupon gibi satış odaklı materyaller ile ilgili bir kampanya çalışması yapabilirsiniz. Bu materyaller, müşterinizin ürününüzü tanıması ve söyledikleriniz hakkında bilgilenmesini sağlar. Bir yandan da dijital pazarlamadan yararlanın. Sosyal medya iletişimi, arama motoru optimizasyonu stratejisi, dijital banner reklamları, e-posta pazarlama kampanyaları ve video reklamları…Yeni bir müşteri elde etmek için bunların karışımlarından yine satış odaklı bir pazarlama stratejisi oluşturabilirsiniz.
Markanız için sağlam, etkili, satış odaklı bir pazarlama stratejisi istiyorsanız, geleneksel ve dijital medyadan yararlanmanız gerekmektedir. Daha doğrusu sadece yararlanmak değil, bu iki mecranın birbirleriyle entegre bir şekilde çalışması gerekmektedir. Bu iki mecranın birleşimi olan 360 derece reklam ajansı sizin için en doğru ve en etkili bir strateji geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak sizi ağırlamaktan onur duyarız. Buradan bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.