Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Sosyal Medya,

Sosyal Medyada Reklam Verirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

by fikirmod25 Haziran 2019
1
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Sosyal Medyada Reklam Verirken 4 Önemli Kural

Sosyal Medyada Reklam Verirken Dikkat Edilmesi Gerekenler. Günümüzde sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte markalar, reklam çalışmalarını buradan da yönetmeye başladı. Fakat, sosyal medyada reklam oluşturmak sanıldığı kadar kolay değil.

Markalar, yeniliğe ayak uydurabilmek için stratejilerini sürekli değiştirmek zorunda kalıyor. Bu yeniliklerden biri de, sosyal medyanın gelmesi ve kullanımının yaygınlaşması oldu. Bu yüzden markalar, reklam kampanyalarını sosyal medya üzerinden de oluşturmaya başladı. Her ne kadar kolay gibi gözükse de, aslında sosyal medyada reklam oluşturmak sanıldığı gibi değil. Her işin ince noktaları olduğu gibi, sosyal medyada reklam oluşturmanın da ince noktaları bulunuyor.

Sosyal Medya

Sosyal Medya Reklamcılığı

Reklam ajansları bu konuda ne yapabilir?

Reklam ajansları profesyonel kadroları sayesinde markanızı sosyal medya için geniş bir perspektif açıdan ele alır. İlk önce nasıl başlamanız gerektiğini, stratejinizi, hangi sosyal medya platformun sizin için daha uygun olacağını, görsel tasarımları, konsepti ve metinlerini size uygun olarak düzenler ve yayınlar. Özellikle sosyal medyada reklam vermek reklam ajanslarının en önemsediği noktalardan birisidir. Doğru hedef kitleyi doğru platformlarda ulaşmak ve bunu düşük bütçe ile yapmak takdir edersiniz ki maharet ister. Bu yüzden sosyal medya reklam verirken profesyonel bir reklam ajansı ile çalışmalısınız.

Sosyal medyada reklam oluşturmanın önemli noktaları

Sosyal medyada reklam oluşturma

Sosyal Medyada Reklam Oluşturmanın Önemli Noktaları
1. Kalite Puanınızı Yükseltin

Artık herkes, Facebook ve Twitter üzerinden reklam veriyor. Düşük bütçeli ya da yüksek bütçeli fark etmeksizin, herkesin reklam verdiği sosyal medyada önemli şeylerden biri kalite puanı. Markanıza uygun anahtar kelimeler seçer ve amaca uygun içerikler barındıran reklamlar hazırlarsanız, tıklama başına maliyetleriniz düşer. Bununla beraber, görüntülenme sayınızı da yükselterek, sosyal medyada zirveyi yakalayabilirsiniz.

Sosyal Medyada Reklam

Sosyal Medyada Reklam

Facebook sosyal ağında Relevancy Score adlı bir puanlama sistemi mevcuttur. Twitter da ise Quality Adjusted Bid adlı facebook sosyal ağa benzeyen puanlama sistemi vardır. Bu ölçüm sistemleri ile sosyal medyadaki aktivitenizi anlayabilir ve kendinizi bu alanda geliştirebilirsiniz. Kalite puanınızı yükseltmenin en iyi yolu, gönderilerinizin doğal ve yapay etkileşim performanslarını artırmaktır.

Sosyal Medyada Reklam Oluşturma

Sosyal Medyada Reklam Oluşturma

2. Hedef Kitlenizi Seçerken Titiz Davranın

Reklamınızın ulaşacağı kişileri iyi seçmeniz gerekmektedir. Amacınız, sadece sayfanızın görüntülenmesi değil, sizden gerçek anlamda yararlanabilecek müşteri kitlesini yakalamaktır. Reklamlarınızı, daha keskin ve daha net bir şekilde, amacınıza yönelik olan kitlelere yönlendirirseniz daha etkili sonuçlar alırsınız.

Dijital reklamcılık

Dijital reklamcılık

3. Verilerinizi toplayın

Sosyal medyada oluşturduğunuz reklamların performansını analiz etmek, onunla ilgili veri toplamak da, en az reklamı yaratmak kadar önemlidir. Burada size Facebook Piksel sistemi yardım edebilir. Piksel ile hedef kitlenizin, Facebook ağından çıktıktan sonra ve sizin sitenize giriş yaptıktan sonraki hareketlerini takip edebilirsiniz.

Sosyal Medya

Sosyal Medya

4, Sponsorlu Reklamlarınızda Video Kullanın

Özellikle tüketicinin ilgisini çekmek istiyorsanız, klasik haline gelmiş olan fotoğraf şeklinde sponsorlu reklamlardan vazgeçin. Tüketici bir günde bu tarz reklamları çok gördüğü için, artık ilgisini çekmiyor. Onun yerine sponsorlu reklamlarınızı, video formatı şeklinde yapabilirsiniz. Tüketici, bu formata yabancı olduğu için markaya ilgi duyabilir.

 

Yukarıda sıraladığımız maddelerden de anlayabileceğiniz üzere, sosyal medyada reklam konusunun derinine inildiğinde, bir sürü ayrıntı ortaya çıkıyor. Vereceğiniz reklamın gerçekten işinize fayda sağlayabilmesi için, ya çok bilgili ve sabırlı olacaksınız ya da sizin için çalışacak olan bir sosyal medya ajansı bulacaksınız…

Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz. 

Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız. 

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Google+ üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

Acıbadem Reklam Ajansıdijital reklam ajansıdijital reklam modelleridijital reklamcılıkfacebook pikselfacebook reklamcılığıkreatif reklam ajansıreklam kampanyalarısosyal medya ajansısosyal medya reklamsosyal medya reklamlarısponsorlu reklamtwitter üzerinden reklam
Previous

Content Marketing (İçerik Pazarlaması) İle İlgili Altın Kurallar

20 Haziran 2019
Next

Pazarlama Stratejisi Konusunda Medya Birlikteliği

27 Haziran 2019

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (29)
  • Genel (33)
  • Görsel Tasarım (21)
  • İçerik Pazarlama (25)
  • Marka Stratejisi (62)
  • Sosyal Medya (21)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (8)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (14)

Son Makaleler

  • Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    11 ay ago
  • Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    11 ay ago
  • Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    11 ay ago
  • Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    11 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

Acıbadem Reklam Ajansı butik reklam ajansı dijital ajans dijital medya ajansı dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı e-posta pazarlaması facebook reklamları fikirmod geleneksel pazarlama Influencer Marketing istanbul reklam ajansları listesi istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlama stratejileri içerik pazarlaması içerik yönetimi kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansları kreatif reklam ajansı kurumsal kimlik medya satın alma pazarlama pazarlama ajansı pazarlama stratejileri pazarlama stratejisi reklam reklam ajansı reklam ajansı istanbul reklam fikri reklam ve pazarlama sm yönetimi social media sosyal sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya nedir sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı web tasarımı nasıl yapılır

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.