SEO ve SEM çalışmaları dijital pazarlama faaliyetlerinde oldukça önemli iki unsur. Peki Google tabanlı bu iki çalışmanın birbirini destekler nitelikte olduğu bir gerçek midir yoksa bir efsane mi?
SEO ve SEM çalışmaları için, bir markanın dijital platformdaki görünürlüğünü organik ve reklam yöntemleriyle artıran kuvvetler diyebiliriz.
Ve evet, Google bu iki kuvvetin birbirini desteklemesine izin veren bir yapıda. Sonuç olarak SEM ve SEO çalışmalarınızı aynı web sitesi üzerine endeksliyorsunuz ve Google bunları çok net bir şekilde algılayabiliyor. Bir nevi, kullanıcınıza kaliteli bir web sitesi deneyimi sunuyorsanız, Google’da bununla ilgili size memnuniyetini belirtmek için daha düşük fiyatlarla SEM çalışması yapmanıza imkan tanıyor. Aslında SEO ve SEM çalışmaları arasındaki bağ pratikte ve faydada bu şekilde oluyor.
Peki SEO ve SEM çalışmaları nasıl daha verimli bir şekilde entegre edilebilir?
Sayfanızın Açılma Hızı
Hızlı sayfa açılma süresi zaten SEO’nun en önemli kriterlerinden biri. Bu şekilde SEO puanınız artıyor ve Google platformunda hızlı siteler arasında endekslendiğinizde, bu sizin SEM çalışmaları aşamasında daha uygun fiyatlara reklam çıkabilmenizi sağlıyor.
Sayfanızın Kalitesi
Sayfanızın görsel kalitesi ziyaretçileri sitede daha uzun tutmanıza yardımcı olur. Bu da dolayısıyla yine Google üzerinde tercih edilen bir site olarak endekslenmenizi sağlar. Bununla birlikte yine SEM faaliyetleriniz konusunda Google size belirli avantajlar sunar.
Sitenizin Kod Yapısı
Google’ın kodlamalarla alakalı son trendleri takip eden sitelere ayrıcalık tanıması gibi bir durum var. Aslında Google’ı ne kadar az yorarsanız o da size o kadar verim sağlıyor. Search Engine Friendly Link (Arama Motoru Dostu Köprü)’ler kullanarak, iframe ve html etiketlerden uzak durarak sitenizi daha verimli bir hale getirmeniz mümkündür.
İçerik
İçeriklerinizi belirli anahtar kelimeler etrafında oluşturmanız zaten SEO’nun ana kuralı. Reklamlarınızı da yine bu anahtar kelimeler üzerinden vereceğinizi hesap ederseniz, sitenizin bu anahtar kelimeler ekseninde verilmiş reklamlar için doğru bir seçenek olarak görünmesiyle Google yine bunun karşılığını size verecektir.
Tüm bunlardan ziyade Google’ın daima esas aldığı bir kural var ki o da ”Daima kullanıcının faydasını gözet”. SEO ve SEM çalışmaları bu kritere göre hazırlandığı zaman zaten Google bunu bir şekilde karşılıksız bırakmayacaktır. Siz de web sitenizle öne çıkmak bir yana, daha uygun fiyatlarla daha görünür tanıtım faaliyetleri yapabiliyor olacaksınız.
SEO ve SEM çalışmaları konusunda nitelikli bir danışmanlık için Fikirmod’la iletişime geçebilirsiniz.
Daha fazla içerik için…