Dijital Medya Geleneksel Medyanın Yerini Mi Alıyor? Günümüzde internetin yeni bir mecra olması ile birlikte reklamcılık ve pazarlama dünyası da kendini yenilemeye girdi.
Dijital medyayı aslında daha anlaşılır olarak dijital reklamcılık diyebiliriz. Dijital reklamcılık, internetin gün yüzüne çıktıktan sonra zaman içerisinde kendisine şekil vermesi ile günümüze kadar ilerleyerek geldi. Artık çoğu marka kendisini dijital reklamcılık yönüne çevirdi.
Geleneksel Medyanın Dezavantajları
Dijital reklamcılığı en başta anlatmaktansa ilk önce geleneksel medyayı anlatılmalı. Geleneksel medyada reklam işleri televizyon radyo gazete ve dergiden yürüyordu. Markalar, televizyonda bir reklam için saniye başına uçuk fiyatlar ödüyor, işin kötüsü de reklamın hedef kitleye ulaşıp ulaşmadığını net bir şekilde gösteren bir veri raporu elde edemiyordu.
Gazetede reklam vermek içinde reklamınızın büyüklüğüne küçüklüğüne göre fiyat belirlemesi oluyordu. Geleneksel reklamcılıkta en büyük eksiklik yapılan reklamların belirlenen hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşıp ulaşmadığını belirleyecek bir sistemin olmaması durumuydu. Marka bu durum yüzünden de reklam ajanslarına bir adım geride duruyor, endişe ile yaklaşıyordu. Oysa dijital reklamcılıkta böyle durumlar söz konusu değil.
Dijital Medya Avantajları
Markalar dijital reklamcılığı en başta benimsemekte zorlansa da günümüzde bu durum giderek azalmakta. Markalar reklam hizmeti için reklam ajanslarına yüklü miktarda ücret ödemektedir. Bu yüzden de reklam ajanslarından üstün performans görmek istemektedirler. Ödedikleri ücret yüksek olduğu için yaptıkları çalışmanın en ince detayını raporlu bir şekilde görmek istemektedirler. Dijital reklamcılık bu konuda geleneksel reklamcılıkla tamamen ayrışmaktadır. Dijital reklamcılıkta yapılan her kampanya en ince detayına kadar müşteriye raporlanmaktadır.
Dijital Medya Detaylarda Saklıdır
Dijital reklamcılık konusu örnekler üzerinden gidilerek daha çok anlaşılacağı için, biz de örnekler üzerinden konuyu sizlere anlatmaya çalışacağız. Örneğin, dijital bir kampanya yapmak istiyorsunuz, ajanslar bunun için ilk önce sizin hedef kitlenizi en kolay hangi dijital mecrada yararlanabileceğinizi araştırır, daha sonra etkili bir hedef kitle listesi oluşturur ve kampanyanızı yayınlar.
Kampanya yayınlandıktan sonra ise sonuçları anı anına takip eder, gerçek kitleye ulaşıp ulaşamadığınızı, kampanyanızı kaç kişinin gördüğünü, hatta kimlerin reklam sayesinde web sitenize giriş yaptığını yani kısaca en ince ayrıntısına kadar inceler, verileri toplar ve raporlar.
Bu sayede siz ajansların bütçenizi nasıl kullandığını, doğru mu yanlış mı olduğunu anlar ona göre stratejinizi oluşturursunuz. Bu avantajların farkına varan markalar ise geleneksel reklamcılığı biraz daha hafifletip dijital reklamcılığa ağırlık vermeye başladı.
Dijital Reklam Ajansları Ne İş Yapar ?
Dijital reklam ajansları, marka için aşağıda sıraladığımız hizmetleri vermektedir.
- SEM
- Facebook ve Instagram reklamları yönetimi
- Web tasarım
- Web site trafik analizi
- Performans takibi ve raporlaması
- Sosyal Medya Yönetimi
- SEO
- Content marketing
- E-mail marketing
Bu gibi avantajların markanızda uygulanması ve etkili sonuçlar alarak dijital dünyada doğru bir şekilde var olabilmek için bu konuda profesyonel olan dijital reklam ajansları ile çalışabilirsiniz.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabilecek olan 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.