Görsel İletişim Bazen Her Şeyi Anlatmaya Yeter. Günümüz iletişim dünyasında, tüketicinin zihninde bir bütünlük olması gerekiyor. İletişimde görsel unsurun kullanımı bu bütünlükte çok önemli hale geldi.
Reklam ve iletişim dünyası var olduğundan beri tek amacı, tüketicinin algısına girip markanın satışlarını yükseltmektir. İletişimin daha kuvvetli olması için içeriklerin resim ve fotoğraf ile bütünleşmesi gerekir. İletişimde görsel unsurun kullanımı sayesinde tüketicin bilinçaltında marka ya da reklam daha çok yer alabilmektedir. İletişimde görsel aslında tüketicinin zihninde markanın yer almasına çok fayda sağlar. Bu konuda hizmet alacağınız bir reklam ajansı size profesyonel olarak destek verebilir.
Reklam Ajansı Bu Konuda Nasıl Destek Sağlayabilir
Reklam ajansları içinde bulunan kreatif ekip, son derece profesyonel oldukları için size bu konuda üstün performans sergileyebilmektedirler. Özellikle tasarım dünyasındaki trendler, yenilikler çok yakından takip ettikleri için çalışmalarını hemen bu yeniliğe göre değiştirebilmektedirler. Ayrıca sizin için seçtiğiniz bir mecrada en doğru görseli ve en doğru tasarımı yakalamaya çalışırlar. Kısacası reklam ajansı tasarım konusunda size etkili bir şekilde yardım edebilir.
İletişimde Görsel Neden Önemlidir
Yapılan araştırmalara göre insan beyni en çok resim ve fotoğraf içeren metinleri hafızasında tutuyor. Özellikle ilgi çekici görseller burada çok önemli bir halde. Doğru görsel kullanımı, görselin konuyla bağlantısı, görselin kullanıcı tarafından beğenilip beğenilmemesi üstünde durulması gereken bir konudur.
Bu konu sadece tasarımcıların ilgilendiği bir konu değildir. Dijital pazarlamaya, reklamcılığa ilgi duyanlar da bu konuyu yakından takip etmektedir. Etkileyici görseller, sosyal medyanın artmasıyla sıradan vatandaşların da ilgisini çekmeye başlamıştır.
Sosyal Medyada Görsel Kullanımı
İnsanların %80’i sosyal medyaya göz atıp çıkmaktadırlar. Yani sosyal medyaya birkaç saniye baktıktan sonra kullanmayı bırakırlar. Bu saniyelik göz atmada, etkileyici tasarım ve etkileyici resimlerin/fotoğrafların kullanılması tüketicinin dikkatini çekebilir. Tüketicinin dikkatini çeken şey aslında ilginç görsellerdir. Bu sayede marka kendine müşteri çekebilir, farkındalığını artırabilir.
Tüketici Daha İyi Anlıyor
İnsan beyni görseli, yazıya oranla daha iyi anlıyor. Araştırmalar sonucu insan beyni sırf yazıdan oluşan metni %50 oranında anlarken, çeşitli resim ve fotoğraf içeren metinleri ise %70 anlamakta ve hatırlamaktadır. Tüketiciye vereceğiniz bilgilerde sadece metni tercih ederseniz, onların ilgisini kaybedersiniz. Görsel ağırlıklı bir bilgi verirseniz tüketici bunu ilgiyle dinler ve merak eder.
Hızlı Yaşam Hızlı Etkileşim
Az önce değindiğimiz gibi tüketicinin ilgisini çekmek için saniyeler önemli hale geldi. Eskiden insanlar, gündelik hayatı daha yavaş daha sakin yaşarken, günümüzde insanlar daha hızlı yaşamaktadırlar. Bu hızlı yaşantıda markalar, bünyelerine yeni müşteri katabilmek için büyük bir yarışa girmeleri gerekiyor. Bu yüzden de markalar, bu unsurun kullanımını daha sık hale getirmelidir. Çünkü görsel ağırlıklı postlar, markaya daha çok etkileşim katıyor.
Bu sebeplerden ötürü saniyelik yarışlarda, tüketicinin ilgisini çekebilmek, fazla etkileşim sağlayabilmek için doğru ve etkili görseller kullanmalısınız. Bu görseller sayesinde tüketicilerin dikkatini çekebilir ve potansiyel müşteri kitlenizi artırabilirsiniz. Tabi bunu başarılı bir şekilde yapmak için profesyonel hizmet veren reklam ajansı ile çalışmayı ihmal etmeyin.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.