Marka Hikayesi Tüketiciye Neden Çekici Geliyor?. Marka hikayesi son zamanlarda pazarlama alanında oldukça öne çıkan bir konu oldu. Peki bu konu gerçekten bu kadar fark yaratıyor mu?
Bugünlerde özellikle marka stratejisi ajansları markalarıyla birlikte toplanıp öncelikle şu konuda uzlaşıyorlar. ”Markaya bir kişilik kazandırmak.” Bunun gerekliliği aslında tıpkı yeni bir insanın yeni bir ortama dahil olduğunda kendini ifade etmesinin gerekliliğinden kaynaklanıyor. Çünkü ortama yeni giren birine karşı özellikle belirli prensipleri olan kişiler temkinli yaklaşırlar. Aslında bu yeni birey, bir noktada kendini ispat etmek zorundadır. İşte bu algı günümüzde markalar için de geçerli olmaya başlamıştır.
Marka Hikayesi Nasıl Anlatılmalı?
Artık marka hikayesi anlatmanın çok fazla yolu var. Pazarlamanın içine storytelling (hikaye anlatımı) kavramı girdiğinden beri marka hikayesi için de gerekli zemin hazırlanmış oldu diyebiliriz. Bunu sosyal medya hikayeleri üzerinden de yapabilirsiniz ya da Youtube üzerinden yayınlayacağınız bir videoyla da sağlayabilirsiniz. Hatta artık reklam afişlerinde bile marka hikayesi üzerine göndermelerde bulunulabiliyor. Aslında bunu bir şekilde yapmanız gerekiyor. Yukarıdaki paragrafta da aktardığımız gibi bu bir nevi sizin komüniteye takdiminiz niteliğinde.
Samimiyet
Marka hikayenizde samimi olmanız çok önemlidir. Mark Zuckerberg’in Facebook’u nasıl kurduğunun tüm gerçekliğiyle anlatıldığı ”The Social Network” filmi 2010 yılında, yani Facebook’un dünyada kendini ispatlamaya başladığı bir dönemde yayınlandı ve markanın hikayesi gayet başarılı bir biçimde pazarlanmış oldu. Gerçi son dönemde kişisel verilerin 3. kişilere kasıtlı olarak sızdırıldığıyla ilgili bir dizi spekülasyonlarla anılsa da 2010 dönemlerinde gerçekten herkesin sırtını rahatlıkla dayadığı bir sosyal platformdu.
Amaç
Neye hizmet ediyorsunuz? Artık insanlar bunu bilmek istiyor. Kimse güzel bir amaca hizmet etmediği bir şekilde belli olan bir markanın başarılı olmasını istemiyor. Çünkü artık herkes Dünya’nın daha güzel bir yer olmasını istiyor. Sosyal sorumluluk yönü güçlü bir marka hikayesi her zaman daha çekici oluyor.
Benzerlik
İnsanlar markanın kurucu ve yöneticilerinin kendilerine benzer zevkler ve tavırlara sahip olmasını seviyor. Ağır ve sert patron figürünün eskisi kadar prim yapmadığını çok net söyleyebiliriz. Yine yönetim departmanının kamera önüne geçmesi ve tüketicilere seslenmesi büyük bir önem taşımakta ve fayda getirmekte.
Kreatif reklam ajansı olarak markanızın hikayesini en iyi şekilde yansıtmanız konusunda sizlere destek sağlayabileceğimizi hatırlatmak isteriz.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizler için sağlam stratejiler oluşturan bir tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.