Yeni müşteriler edinmek önemlidir ancak bundan daha öncelikli olan bir şey vardır. Elinizdeki mevcut müşteri portföyü üzerinde müşteri sadakati oluşturmak. Bunu sağlamak da her zaman sandığınız kadar kolay olmayabilir.
Bazen müşteri sırf farklılık olsun diye bile sizin kadar iyi olmayan bir markayı tercih edebilir. Müşterilerinize verdiğiniz hizmet ve özellikle satış sonrası memnuniyet faaliyetlerinizle onları kendi bünyenizde tutabilirsiniz.
Bu stratejilerle birlikte markanızı satın alma konusunda farklı açılardan cazip hale getirmeniz mümkün. Rekabet koşullarının fazlaca sertleştiği ve her bir ürünün çok fazla alternatifi olduğu günümüzde bunun gibi müşteri sadakati manevraları yapmanız zorunlu hale gelmiştir diyebiliriz.
Günümüzde müşteri sadakati programları genellikle 4 farklı şekilde oluşturulur.
- Müşteriye takip etmesi veya biriktirmesi gereken herhangi bir puan/kart sorumluluğu yüklenmeden, direkt olarak kasiyer tarafından sağlanan indirim, web üzerinden sağlanan kargo indirimi veya sepet üzerinden sağlanan indirimle oluşturulmaya çalışılan sadakat.
- Belirli bir sayıda gerçekleştirilen satın alma döngüsünde bir sonraki satın almanın ücretsiz olması şeklinde oluşturulmaya çalışılan sadakat.
- Müşteriye verilen bir kart ile bu kart içinde yapılan alışverişler ile puan birikmesini sağlayarak oluşturulmaya çalışılan sadakat.
- Müşterilerden toplanan bilgiler neticesinde demografik özelliklere göre uygulanan pazarlama stratejileriyle oluşturulmaya çalışılan sadakat.

Müşteri Sadakati
Müşterinin sağlayacağı avantajlar konusunda da dişe dokunur bir fayda sağladığını hissetmesi önemlidir.
Bu noktada kuracağınız fiyatlama ve kampanya indeksinin, müşterinin gerçekten sizden alışveriş yaptığı için avantajlı olmasını gerektirir. Siz de eski müşterileriniz için kârınız üzerinden bir nebze fedakarlık etmek durumunda kalırsınız. Maalesef gerçek bir avantaj ortamı yaratamıyorsanız foyanız er geç ortaya çıkacak ve şikayet sayfalarında baş köşelerde yerinizi alacaksınızdır. Bu noktada tetikte ve temkinli olmakta daima fayda var diyebiliriz. Günümüzdeki tüketici bilinci yüksektir ve buna eşdeğer duyarlılıkta bir pazarlama stratejisi yürütmek zorundasınız.
Dememiz o ki markanızın devamlılığını sürdürmesi için bu yöntemlerden herhangi birini hatta ürün veya müşteri portföyünüze göre birden fazlasını aynı anda uygulamada tutmanız gerekmektedir.
Elbette ki bu sayede sizin de kazanacağınız çok fazla şey olacaktır. Bir kere elinizde size güvenen, herhangi bir kriz anında sizi kolay kolay terk etmeyecek bir müşteri potansiyeli olacaktır. Piyasa şartları iyi durumdayken bunun kıymeti pek bilinmese de zor günlerde gerçekten kendisini hissettiren bir farklılık olacaktır. Markaların planlamaları da uzun vadelidir ve bu uzun vadelerin içinde karanlık günler de muhakkak söz konusu olacaktır. O nedenle pazarlama stratejinizde belki de en ciddi şekilde yaklaşmanız gereken konu müşteri sadakati konusudur.
Bu konuyla ilgili daha fazla bilgi ve danışmanlık almak isterseniz bizimle buradan iletişime geçebilirsiniz.
Buna benzer daha fazla yazıya ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.