Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Marka Stratejisi,

Müşteri Sadakati Nedir? Nasıl Sağlanır? Neden Önemlidir?

by fikirmod6 Eylül 2018
1
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Müşteri Sadakati

Yeni müşteriler edinmek önemlidir ancak bundan daha öncelikli olan bir şey vardır. Elinizdeki mevcut müşteri portföyü üzerinde müşteri sadakati oluşturmak. Bunu sağlamak da her zaman sandığınız kadar kolay olmayabilir.

Bazen müşteri sırf farklılık olsun diye bile sizin kadar iyi olmayan bir markayı tercih edebilir. Müşterilerinize verdiğiniz hizmet ve özellikle satış sonrası memnuniyet faaliyetlerinizle onları kendi bünyenizde tutabilirsiniz.

Bu stratejilerle birlikte markanızı satın alma konusunda farklı açılardan cazip hale getirmeniz mümkün. Rekabet koşullarının fazlaca sertleştiği ve her bir ürünün çok fazla alternatifi olduğu günümüzde bunun gibi müşteri sadakati manevraları yapmanız zorunlu hale gelmiştir diyebiliriz.

Günümüzde  müşteri sadakati programları genellikle 4 farklı şekilde oluşturulur.
  1. Müşteriye takip etmesi veya biriktirmesi gereken herhangi bir puan/kart sorumluluğu yüklenmeden, direkt olarak kasiyer tarafından sağlanan indirim, web üzerinden sağlanan kargo indirimi veya sepet üzerinden sağlanan indirimle oluşturulmaya çalışılan sadakat.
  2. Belirli bir sayıda gerçekleştirilen satın alma döngüsünde bir sonraki satın almanın ücretsiz olması şeklinde oluşturulmaya çalışılan sadakat.
  3. Müşteriye verilen bir kart ile bu kart içinde yapılan alışverişler ile puan birikmesini sağlayarak oluşturulmaya çalışılan sadakat.
  4. Müşterilerden toplanan bilgiler neticesinde demografik özelliklere göre uygulanan pazarlama stratejileriyle oluşturulmaya çalışılan sadakat.
Müşteri Sadakati

Müşteri Sadakati

Müşterinin sağlayacağı avantajlar konusunda da dişe dokunur bir fayda sağladığını hissetmesi önemlidir.

Bu noktada kuracağınız fiyatlama ve kampanya indeksinin, müşterinin gerçekten sizden alışveriş yaptığı için avantajlı olmasını gerektirir. Siz de eski müşterileriniz için kârınız üzerinden bir nebze fedakarlık etmek durumunda kalırsınız. Maalesef gerçek bir avantaj ortamı yaratamıyorsanız foyanız er geç ortaya çıkacak ve şikayet sayfalarında baş köşelerde yerinizi alacaksınızdır. Bu noktada tetikte ve temkinli olmakta daima fayda var diyebiliriz. Günümüzdeki tüketici bilinci yüksektir ve buna eşdeğer duyarlılıkta bir pazarlama stratejisi yürütmek zorundasınız.

Dememiz o ki markanızın devamlılığını sürdürmesi için bu yöntemlerden herhangi birini hatta ürün veya müşteri portföyünüze göre birden fazlasını aynı anda uygulamada tutmanız gerekmektedir.

Elbette ki bu sayede sizin de kazanacağınız çok fazla şey olacaktır. Bir kere elinizde size güvenen, herhangi bir kriz anında sizi kolay kolay terk etmeyecek bir müşteri potansiyeli olacaktır. Piyasa şartları iyi durumdayken bunun kıymeti pek bilinmese de zor günlerde gerçekten kendisini hissettiren bir farklılık olacaktır. Markaların planlamaları da uzun vadelidir ve bu uzun vadelerin içinde karanlık günler de muhakkak söz konusu olacaktır. O nedenle pazarlama stratejinizde belki de en ciddi şekilde yaklaşmanız gereken konu müşteri sadakati konusudur.

Bu konuyla ilgili daha fazla bilgi ve danışmanlık almak isterseniz bizimle buradan iletişime geçebilirsiniz.

Buna benzer daha fazla yazıya ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

müşteri sadakatimüşteri sadakati nasıl sağlanırmüşteri sadakati örneklerimüşteri sadakati yaratma tekniklerimüşteri sadakatinin işletmeler için önemimüşteri sadakatinin önemipazarlamada müşteri sadakati
Previous

İçerik Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?

6 Eylül 2018
Next

İçerik İçin Doğru SEO Kurallarından Haberdar Mısınız?

7 Eylül 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    21 Nisan 2024
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    25 Mart 2024
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    21 Mart 2024
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    20 Mart 2024

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...