Içerik için doğru SEO, arama motorlarının (Google, Yandex, Baidu, Aol vb.) girdiğiniz herhangi bir içeriğin belirli kriterlere göre verimliliğini ölçmesi diyebiliriz.
Peki bu içerik için doğru SEO kriterleri nelerdir? İçeriğinizi girerken nelere dikkat etmeniz gerekmektedir?
Aslında bu sürekli olarak değişen parametrelere dayanıyor. Olayın işleyişi şöyle; arama motoru optimizasyonu için yeni kriterler belirleniyor, buna endeksli olarak yeni içerikler oluşturuluyor ve aralarından ayrışmanızı sağlaması için kriterler yeniden güncelleniyor. Aslında arama motorları daima içeriğe ulaşmaya çalışan tüketiciyi kolluyor. İçeriği üreten taraflar da elbette tüketiciye ulaşabilmek için kendilerini sürekli olarak yeni arama motoru optimizasyonu kriterlerine göre yenilemek zorunda kalıyorlar. Hal böyle olunca da bununla ilgili yeni bir iş pozisyonu ortaya çıktı. SEO Metin Yazarlığı. Sırf bu işten sorumlu olunan bir pozisyon. Gelecekte gerçekten enteresan iş kolları olacak gibi görünüyor. Olayın enteresanlığını bir kenara bırakıp tekniğine bakacak olursak;
Metnin uzunluğu
Metninizin belirli bir sayıdan fazla kelimeye ihtiyacı olacak. Tabii ki bu olmazsa olmaz bir kural değil fakat arama motorlarının içerik için doğru SEO kriterlerinde sizi öne çıkarttığı kesin diyebiliriz.
Metnin Okunabilirliği
Günümüzde insanların bir internet sayfasında ne kadar süre kaldığı oldukça büyük bir tartışma. Özellikle ilgili sayfada uzunca bir yazı varsa. Bu konu etik açıdan da oldukça tartışmalı. Bir toplumun okumaya olan yatkınlığı olmalı mıdır olmamalı mıdır? Bunun tercihini size bırakarak yazınızın belirli sayıda bir paragraf sayısına sahip olması ve alt başlıklara ayrılmış bir vaziyette olması gerektiğini söyleyebiliriz.
Cümle Uzunluğu
Cümlelerinizin çok uzun olmaması gerekmekte. Çünkü bu okunabilirliği ciddi derecede düşürüyor. Kısa ve net cümlelerle olayları birbirine bağlaçlarla bağlamaktan ziyade adım adım geliştirmeniz daha elverişli.
Anahtar Kelime
Yazdığınız her bir metin için bir anahtar kelime belirlemeniz gerekiyor. Mesela bu yazının anahtar kelimesi ”içerik için doğru SEO” Yani siz google’a ”içerik için doğru SEO” yazdığınızda bu yazı direkt olarak arama motorlarının filtrelerine takılıyor. Olayın işleyişi aşağı yukarı bu şekilde.
Link
Yazdığınız yazının içerisinde bir link bağlantısı olmalı. Yani içerik için doğru SEO yazısı aslında amaca(pazarlama ve satış) yönelik yazılmış bir yazıdır. Az sonra bizim, sizleri kendi web sitemize yönlendirecek bir linkimizi yazının sonunda bulacaksınız. 🙂
Görsel
İçeriğinizdeki dikkat çekici bir görsel bazen içeriğiniz çok kaliteli olmasa bile hayat kurtarıcı olabilir. Ama tabii her zaman kaliteli içerik üretmenizi öneriyoruz. Foyanız ortaya çıktıktan sonra arama sıralarındaki yerinizi korumanız zorlaşabilir.
Elbette ki bu bahsettiklerimiz içerik için geçerli olan kriterler. Bunun direkt olarak bir web sitesi için olan hali biraz daha karmaşıktır. Bununla ilgili daha ayrıntılı bilgi almanız için de sizleri direkt olarak bu konuyla ilgili olan kısmımıza yönlendirmemiz doğru olacaktır.
Buna benzer daha fazla yazıya ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.