Bu yazımızda günün getirdiği gelişmeler ekseninde üretilen ve zamana bağlı olmadan evrensel değerlere yapılan göndermelerle oluşturulan reklam fikirleri üzerine konuşacağız.
Özellikle bizim ülkemizde sanıyoruz ki performansı daha etkili olduğu için çoğunlukla trend reklam fikirleri üzerinden ilerlenen bir sistem var. Elbette her ikisininde kendine göre avantajları var. Gelin bunları birlikte inceleyelim.
Trend Reklam Fikirleri
O dönem sinemada oynayan bir filmin repliği, herhangi bir sosyal medya fenomeninin tiplemesi ya da ülkenin yaşadığı enteresan bir olay. Bu örneklerle, üzerinden fazla zaman geçmeden ürün veya markanın imajına oturan herhangi bir durum mevcutsa hemen oturup bir reklam fikri çıkartılabiliyor. Etkisi de oldukça fazla diyebiliriz. Özellikle bizim ülkemizdeki sosyolojik unsurlara baktığımızda bu şekilde gerçekleştirilmiş bir yaklaşım her zaman daha çok dikkat çekmekte. Recep İvedik bir sinema filmi fakat bu duruma çok iyi bir örnek. Şahan Gökbakar, kahramanının kendisini o dönem içerisinde toplumda yaşanan enteresan olayların içinde bulduğu hikayelerle bu işi ilerletmektedir. Türkiye’deki en fazla gişe yapan film olmasının da altında yatan sebep aslında budur. Voleyi vurmakta mıdır? Evet. Peki ne kadar saygınlığı vardır? İşte burası tartışmalıdır ve sizin markanız adına tercih ettiğiniz imaj bu mudur?
Bu olsa bile satın alma yapılan bir marka olarak böyle bir strateji içerisinde olmanız ne kadar doğru olur? Acil çıkışlar yapmanız gereken anlarda markanız adına belki buna benzer şeyler yapmanız kabul edilebilir fakat bunu bir alışkanlık haline getirmek ve işin dozunu kaçırmak geri dönüşü olmayan imaj problemleri yaşamanıza neden olabilir. Bu yöntem için; getirisi anlık olarak yüksek fakat fazlaca riskli olduğunu söylememiz doğru olur.
Zamanın Ötesindeki Reklam Fikirleri
Bu yöntemle kurgulanmış reklam fikirleri genel hatlarıyla insanlığın tarihinden bu yana yaşanan sorunlar ve bu sorunlara getirilen çözümler üzerinden ilerlemektedir. Geçerliliklerini zamanın ötesinde korumalarının sebebi de bundan kaynaklanıyor diyebiliriz. Bu yöntemin avantajı yaptığınız kampanyanın temellerinin daha sağlam olması sebebiyle hep hatırlanacak olması ve hatta şanslıysanız akademik alanda iyi örneklerden biri olarak gösterilecek olmanız. Bu da elbette sizi daha prestijli bir marka haline getirecektir. Buna güzel bir örnek vermemiz gerekirse;
İnsanlığın büyük problemlerinden biri olan enerji düşüşüne güzel bir gönderme olsun diye yapılmış bu görsel büyük ihtimalle geçerliliğini uzun senelerce koruyacaktır(Kahve ve benzin istasyonları var olduğu sürece). Bu görselle birlikte elbette sizin markanızın bilinirliği yaşamaya devam edecektir.
Tüm bu anlattıklarımız hakkında daha fazla bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.
Buna benzer daha fazla yazıya ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.