Markaların çalışacakları ajansı seçerken göz önünde bulundurması gerekenler noktasında dikkat edilmesi gereken bir kaç husus var. İlk olarak ‘neden geleneksel reklamı artık kullanmıyoruz?’ bu konudan bahsedelim. Geleneksel reklam anlayışının git gide azaldığı bir dönemdeyiz. Birçok alanda olduğu gibi pazarlamada da dijitalleşme, artık zorunlu bir hal aldı. Potansiyel müşterilerin sürekli olarak ‘online’ olduğu bir zamanda, markalar da kendilerini dijital mecralara entegre etmek zorundalar. Bu entegrasyonu, markalar, şirketin büyüklüğüne, ihtiyaçlarına ve gereksinimlerine göre kendileri yapabilir ya da 360 derece tam ajans hizmeti veren bir ajansla çalışabilirler.
Dijitalleşme adı altında sosyal medya hesabı açıp ve bununla sosyal medyada yer edindiğine inanan markalar da var. Hedef kitleye ulaşabilmek, markayı ve ürünü anlatabilmek için yalnızca ‘profil oluşturmak” yeterli olmuyor. Markanızın, sosyal medyada; algı yönetimi, itibar yönetimi, web pazarlama, online müşteri yönetimi gibi dijital pazarlama kanallarını aktif olarak kullanması gerekiyor. Peki, dijital çalışmalarınız için hangi ajansa güveneceksiniz? Dijital pazarlama ajansı seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Dijital Reklam Ajansından Markaların Ne İstediğini Bilmesi Gerek!
İlk önce hangi yöne doğru gideceğinizi bilmelisiniz. Bir dijital pazarlama ajansı arayışına geçmeden önce kendi isteklerinizi ve beklentilerinizi belirlediğinizden emin olun. Dijital pazarlama çalışmalarından beklentilerinizi listeleyin. Bu şekilde mevcut durumunuza göre markanıza en uygun ajansı seçmek daha kolay olacaktır.
Hedeflemek İstediğiniz Kitleyi Belirleyin!
Eğer amacınız küresel pazarsa, daha önceden küresel pazar için çalışmalar yapmış bir ajans beklentinizi karşılayacaktır. Yerel pazar için çalışmalar yapıyorsanız, yerel dinamikleri iyi anlayan bir ajans tercih edin. Yerel pazar ve küresel pazar arasında oldukça büyük bir dinamik farkı vardır. Bu yüzden kendi pazar hedefinizi belirlemeniz oldukça önemlidir.
Ajansın Portföyünü/Referanslarını Kontrol Edin!
Akınızdaki ajansların portföyünü inceleyin, referanslarına bakın. Portföy, kurumun kimliğidir. Bulunduğu sektörde nasıl ve ne tür işlere imza attığını, yaptığı çalışmaları, kimlerle çalıştığını görmenizi sağlar. Eğer bir ajansa güvenecekseniz daha önce kimlerle çalıştığını, kimlerin o ajansa güvendiğini bilmek isteyebilirsiniz. Yapacağınız bu inceleme, karar verme aşamanızı oldukça hızlandıracak ve kararınızdan pişman olma ihtimalinizi düşürecektir.
360 Derece Hizmet Veren Bir Dijital Pazarlama Ajansı Seçin!
360 derece ajans; dijital anlamda gerçekleştirilebilecek tüm işleri tek çatı altında yapabilecek imkana ve yeteneğe sahip bir ajans demektir. 360 derece ajanslar hem kreatif hem de dijital olarak hizmet verir. Şirketler farklı ajanslara ücretler ödemek yerine genel olarak tüm işlerinde tek bir ajansla çalışmayı isterler. Bu tür ajanslar şirketler için son derece değerlidir.
Bu önemli kriterlere uygun bir ajans seçmek, markanıza dijital dünyada başarının kapılarını aralayabilir, büyümenize yardımcı olabilir ve markanızın geleceğe doğru emin adımlar atmasını sağlayabilir.
Güvenilir, doğru ve etkili stratejiler ile 360 derece ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Daha fazla içeriğe ulaşmak için…