Marka olmak için çalışacağın ajansı seçerken göz önünde bulundurması gereken birçok önemli unsur mevcut. Bu yazımızda markaların geleneksel ile dijital taraftaki reklam faaliyetlerini yürütürken birlikte yol alacakları ajansı seçerken dikkat etmesi gerektiği unsurlardan bahsedeceğiz.
Pazarlamanın birkaç kesinliğinden biri, marka pazarlama uzmanı olarak kariyerinizin herhangi bir noktasında, markanızı geliştirmek, yeni müşteriler edinmek veya sahip olduklarınızı korumak için ajansların fikirlerine ve yaratıcılığına ihtiyaç duyacak olmanızdır. Ancak ideal ajans partnerinizin kim olması gerektiği nadiren bellidir. Çoğunlukla birçok markanın pazarlama uzmanları kariyerlerinin bir noktasında destek alabileceği bir ajans arayışına gireceklerdir. Bir ajans ile görüşme ayarlamak vereceğiniz en önemli kararlardan biri olabilir. Herhangi bir seçim süreci gibi, bir marka ajansı seçmek de doğru sorularla kolaylaştırılabilir.
-
Ekibinize Markalaşma Süreci İle İlgili Sorular Sormak
Potansiyel ajansları incelemeye başlamadan önce, dahili ekibinizi düzenlemeniz gerekir. Kuruluşunuzdaki kilit paydaşlardan katılımınız yoksa, hiçbir ajans ortağı uygun olmayacaktır. Bu nedenle, kuruluşunuzdaki çekirdek ekiplerden temsilcilere onlar için neyin önemli olduğunu sorarak ajans araştırmalarına başlamalısınız.
-
İş Hedeflerinizin Ne Olduğuna Karar Vermek
Önümüzdeki beş, on, on beş yıl içinde markanızı nerede görmek istiyorsunuz? Yeni pazarlara girmeyi umuyor musunuz? Yeni ürünler piyasaya sürecek misiniz ? Bu soruların yanıtları, ortak çalışmayı seçtiğiniz ajans da dahil olmak üzere marka bilinci oluşturma sürecinin yönünü şekillendirecektir. Bu hedeflerin ne olduğunu anlamadıysanız, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak bir ajans bulmanız oldukça zor olacaktır. Bir odak belirlemek, hangi ajansın özel hedeflerinizi göz önünde bulundurarak bir marka oluşturmak için en uygun olduğunu belirlemenize yardımcı olacaktır.
-
Potansiyel Ajans Ortağı Tarafından Yapılan Geçmiş Çalışmaları Değerlendirmek
Ajans seçim sürecinin en etkileyici ve eğlenceli kısımlarından biri geçmiş çalışmalarını gözden geçirmektir. Çalışma tarzlarını ve ajans kültürlerini net bir şekilde anlamak istediğiniz gibi, ne yapabileceklerini görmek istersiniz. Dahası, bitmiş ürüne nasıl ulaştıklarını anlamak isteyeceksiniz. Bu, çalışmanın estetik çekiciliğe göre daha fazla değerlendirilmesi anlamına gelir. Çalışmanın belirli hedeflere ulaştığından, markanın taleplerini ne derece karşıladığından emin olmak istersiniz.
Markanızın kısa ve uzun vadeli hedeflerinizi belirledikten sonra potansiyel ajanlarda görüşmelerinizde sorabileceğiniz sorulardan bazıları;
-
Ajansınızın Hikayesi Nedir?
Milyonlarca farklı ajans var ve her biri bir öncekinden biraz farklı. Her ajansın kendi sözcükleriyle kendilerini nasıl sınıflandırdıklarını açıklamasına izin vermek, benzersiz yeteneklerini, yaklaşımlarını, felsefelerini ve uzmanlık alanlarını anlamanıza yardımcı olacaktır.
-
Marka Bilinci Oluşturma Yaklaşımınız Hedeflerimize Ulaşmamıza Nasıl Yardımcı Olur?
Marka kimliğiniz kuruluşunuza özgü olmalıdır. Markalaşma süreci asla tek bedene uyan bir çözüm olmamalıdır. Hedeflerinizi ve zorluklarınızı, denetlediğiniz ajanslarla paylaşın ve ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurarak stratejik olarak düşünmelerini sağlamak için benzersiz projenize nasıl yaklaşacaklarını açıklamalarını isteyin.
-
Bizimkine Benzer Projeleri Yansıtan Örnek Olaylarınız Var Mı?
Birçok şirket belirli bir sektörde yapılan işi temsil eden vaka çalışmalarını görmek isteme hatasını yapar. Potansiyel ajansınız projelerini hemen hemen her sektördeki pazarı ve hedef kitleleri anlayabilecek kadar iyi yapabilmelidir. Çalışmalarınızı ihtiyaçlarınıza ve hedeflerinize uygun projeler üzerinden uygulama becerilerini göstermesi daha önemlidir. Yeniden markalama sürecine girdiğinizde, bu uzmanlık gösterileri çok daha faydalı olacaktır.
-
Markalaşmanın Ötesinde Ne Gibi Hizmetler Sunuyorsunuz ?
Markanızın tüm pazarlama ve reklam faaliyetlerinde sadece tek bir ajansla çalışmak isteyebilirsiniz. Örneğin, web siteniz markanızın en önemli odak noktalarından biridir. Pazarlamanızın bu temel bileşenini, marka kimliğinizi oluşturan aynı ajansa emanet etmek faydalı olabilir.
Marka olarak çalışacağınız pazarlama ve reklam faaliyetlerinizdeki ajans ortağınızı seçerken bu maddeleri göz önünde bulundurursanız kısa ve uzun vadeli hedeflerinizi daha doğru bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizi daima bir adım öteye taşıyabilecek bir, 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Daha fazla içeriğe ulaşmak için…