Swot Analizi ile hedef kitlenizi belirleyip markanızı kurtarmak çok basit. Dünyada hızla yaygınlaşmaya başlayan kendi markanı yaratma fikri gün geçtikçe önüne geçilemez bir biçimde artmaya başladığına gözlerimizle şahit oluyoruz. Ama bu hususta çoğu marka bir noktada önemli bir ayrıntıyı kaçırıyor. Rekabet! Ne kadar çok marka o kadar çok rekabet. İşte bu rekabeti elbette ki diğerlerinden ayıracak çok güçlü bir silah var önümüzde: SWOT Analizi!
Swot kelimesi İngilizce Strenghts(Markanın güçlü yönleri), Weakness(Markanın zayıf yönleri) , Opportunities(Markanın elde edebileceği fırsatları),Threats(Markayı tehdit eden tehlikeleri) sembolize eder. Bir işletme ayakta kalmak istiyorsa daha iyi bir performans; verimli bir strateji geliştirmek zorundadır. Ama önemli soru bunu nasıl yapacağız?
Swot Analizi ile Güçlü Yönlerini Güçlendir; Zayıf Yönlerini Yok Et
Bu sorunun en iyi cevap yolu ise bir işletmenin içerisindeki unsurlar olan güçlü ve zayıf yönler; dışarısındaki unsurlar olan fırsatlar ve tehditleri iyi analiz etmekten geçer.
Markanızda; Güçlü yönleri tespit ederken:
- İşletmemizin güçlü yönleri nelerdir?
- Nasıl daha güçlü olabiliriz?
- Güçlü yönümüzü elimizde tutmak için neler yapabiliriz?
Gibi sorularını kendimize sormamız gerekirken zayıf yönlerin tespitinde ise:
- Biz neleri kötü yaptık?
- Bu sorunu nasıl düzeltebiliriz?
- Ekonomik durum için hangi stratejileri geliştirirsek iyi olur?
Gibi sorularını sormak oldukça önemlidir. Zayıf yönleri en iyi düzeltme aracı güçlü rakipleri iyi bir şekilde analiz etmektir. Onların güçlü yönü sizin zayıf yönünüzü temsil ediyorsa neler yapmanız gerektiği hakkında en iyi fikir veren karşınızdaki rakip olacaktır.
Fırsatlar Bir Kere Ayağınıza Gelir; Tehditler Her Zaman
Bir yandan da markanız için lehinize olan fırsatlar işletmenizi kurtaracak ve öne çıkaracak anahtarınızdır. Dünyada olan gelişmeleri takipte kalın ve gündemden beslenin.
- Önümüzdeki fırsatlar ne sorusunu sorun.
- Hangi strateji için hangi teklifi değerlendirmemiz gerekir?
- Gelen teklif markamıza avantaj mı dezavantaj mı sağlar? gibi soruları sormamız gerekirken tehditler ise; yıkılmamanızı sağlayan sağlam bir betondur.
- Marka hareketlerimi engelleyen bariyerler neler?
- Rakiplerim neler yapıyor?
- Ben ilerleyen teknolojide markam adına neleri kaçırıyorum?
- Değişen teknoloji kendi işletmemi tehdit ediyor mu? gibi soruların cevabını bulmak o sağlam beton dış etkenlere karşı bir kalkan olacaktır.
Bırakın Desteğiniz Biz Olalım
Cevap için kendinize zaman tanıyın. Daha önce fark etmediğiniz sorunlar veya benim sorunum yok diye düşündüğünüz fikirler sağlam kafa ve sağlam bir ekiple yaptığınız münakaşa ile çözüme kavuşması kaçınılmazdır.
Bu münakaşa için sağlam bir takım arkadaşına ne dersiniz? Bu konuda destek alabileceğiniz tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Daha fazla içeriğe ulaşmak için…