Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Marka Stratejisi,

SWOT Analizi ile Hedef Kitle ve Markanızı Kurtarın!

by Aden Akınalp21 Haziran 2021
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
The,Abstract,Image,Of,The,Programmer,Wear,A,Glasses,Looking

Swot Analizi ile hedef kitlenizi belirleyip markanızı kurtarmak çok basit. Dünyada hızla yaygınlaşmaya başlayan kendi markanı yaratma fikri gün geçtikçe önüne geçilemez bir biçimde artmaya başladığına gözlerimizle şahit oluyoruz. Ama bu hususta çoğu marka bir noktada önemli bir ayrıntıyı kaçırıyor. Rekabet! Ne kadar çok marka o kadar çok rekabet. İşte bu rekabeti elbette ki diğerlerinden ayıracak çok güçlü bir silah var önümüzde: SWOT Analizi!

Swot kelimesi İngilizce Strenghts(Markanın güçlü yönleri), Weakness(Markanın zayıf yönleri) , Opportunities(Markanın elde edebileceği fırsatları),Threats(Markayı tehdit eden tehlikeleri) sembolize eder. Bir işletme ayakta kalmak istiyorsa daha iyi bir performans; verimli bir strateji geliştirmek zorundadır. Ama önemli soru bunu nasıl yapacağız?

Swot Analizi

Güçlü Yönlerinin Güçlendir ; Zayıf Yönlerini Yok Et

Swot Analizi ile Güçlü Yönlerini Güçlendir; Zayıf Yönlerini Yok Et

Bu sorunun en iyi cevap yolu ise bir işletmenin içerisindeki unsurlar olan güçlü ve zayıf yönler; dışarısındaki unsurlar olan fırsatlar ve tehditleri iyi analiz etmekten geçer.

Markanızda; Güçlü yönleri tespit ederken:

  • İşletmemizin güçlü yönleri nelerdir?
  • Nasıl daha güçlü olabiliriz?
  • Güçlü yönümüzü elimizde tutmak için neler yapabiliriz?

Gibi sorularını kendimize sormamız gerekirken zayıf yönlerin tespitinde ise:

  • Biz neleri kötü yaptık?
  • Bu sorunu nasıl düzeltebiliriz?
  • Ekonomik durum için hangi stratejileri geliştirirsek iyi olur?

Gibi sorularını sormak oldukça önemlidir. Zayıf yönleri en iyi düzeltme aracı güçlü rakipleri iyi bir şekilde analiz etmektir. Onların güçlü yönü sizin zayıf yönünüzü temsil ediyorsa neler yapmanız gerektiği hakkında en iyi fikir veren karşınızdaki rakip olacaktır.

Swot Analizi

Fırsatlar Bir Kere Ayağınıza Gelir; Tehditler Her Zaman

Fırsatlar Bir Kere Ayağınıza Gelir; Tehditler Her Zaman

Bir yandan da markanız için lehinize olan fırsatlar işletmenizi kurtaracak ve öne çıkaracak anahtarınızdır. Dünyada olan gelişmeleri takipte kalın ve gündemden beslenin.

  • Önümüzdeki fırsatlar ne sorusunu sorun.
  • Hangi strateji için hangi teklifi değerlendirmemiz gerekir?
  • Gelen teklif markamıza avantaj mı dezavantaj mı sağlar? gibi soruları sormamız gerekirken tehditler ise; yıkılmamanızı sağlayan sağlam bir betondur.
  • Marka hareketlerimi engelleyen bariyerler neler?
  • Rakiplerim neler yapıyor?
  • Ben ilerleyen teknolojide markam adına neleri kaçırıyorum?
  • Değişen teknoloji kendi işletmemi tehdit ediyor mu? gibi soruların cevabını bulmak o sağlam beton dış etkenlere karşı bir kalkan olacaktır.

Swot Analizi

Bırakın Desteğiniz Biz Olalım

Cevap için kendinize zaman tanıyın. Daha önce fark etmediğiniz sorunlar veya benim sorunum yok diye düşündüğünüz fikirler sağlam kafa ve sağlam bir ekiple yaptığınız münakaşa ile çözüme kavuşması kaçınılmazdır.

Bu münakaşa için sağlam bir takım arkadaşına ne dersiniz? Bu konuda destek alabileceğiniz tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz. 

Daha fazla içeriğe ulaşmak için…

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

Acıbadem Reklam Ajansıdijital ajansdijital reklam ajansıdoğru hedef kitlehedef kitlemarka stratejisipazarlama stratejileriswot analizi
Previous

Arka Plan Reklamın Yapıtaşıdır

21 Haziran 2021
Next

Marka Olmak İçin Çalışacağın Ajansı Nasıl Seçmelisin?

1 Temmuz 2021

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    3 gün ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    1 ay ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...