Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Marka Stratejisi,

Marka Olmak İçin Çalışacağın Ajansı Nasıl Seçmelisin?

by Aden Akınalp1 Temmuz 2021
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
gereken

Marka olmak için çalışacağın ajansı seçerken göz önünde bulundurması gereken birçok önemli unsur mevcut. Bu yazımızda markaların geleneksel ile dijital taraftaki reklam faaliyetlerini yürütürken birlikte yol alacakları ajansı seçerken dikkat etmesi gerektiği unsurlardan bahsedeceğiz.

Pazarlamanın birkaç kesinliğinden biri, marka pazarlama uzmanı olarak kariyerinizin herhangi bir noktasında, markanızı geliştirmek, yeni müşteriler edinmek veya sahip olduklarınızı korumak için ajansların fikirlerine ve yaratıcılığına ihtiyaç duyacak olmanızdır. Ancak ideal ajans partnerinizin kim olması gerektiği nadiren bellidir. Çoğunlukla birçok markanın pazarlama uzmanları kariyerlerinin bir noktasında destek alabileceği bir ajans arayışına gireceklerdir. Bir ajans ile görüşme ayarlamak vereceğiniz en önemli kararlardan biri olabilir. Herhangi bir seçim süreci gibi, bir marka ajansı seçmek de doğru sorularla kolaylaştırılabilir.

Ekibinize Markalaşma Süreci İle İlgili Sorular Sormak

Ekibinize Markalaşma Süreci İle İlgili Sorular Sormak

  • Ekibinize Markalaşma Süreci İle İlgili Sorular Sormak

Potansiyel ajansları incelemeye başlamadan önce, dahili ekibinizi düzenlemeniz gerekir. Kuruluşunuzdaki kilit paydaşlardan katılımınız yoksa, hiçbir ajans ortağı uygun olmayacaktır.  Bu nedenle, kuruluşunuzdaki çekirdek ekiplerden temsilcilere onlar için neyin önemli olduğunu sorarak ajans araştırmalarına başlamalısınız.

  • İş Hedeflerinizin Ne Olduğuna Karar Vermek

Önümüzdeki beş, on, on beş yıl içinde markanızı nerede görmek istiyorsunuz? Yeni pazarlara girmeyi umuyor musunuz? Yeni ürünler piyasaya sürecek misiniz ?  Bu soruların yanıtları, ortak çalışmayı seçtiğiniz ajans da dahil olmak üzere marka bilinci oluşturma sürecinin yönünü şekillendirecektir. Bu hedeflerin ne olduğunu anlamadıysanız, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak bir ajans bulmanız oldukça zor olacaktır.  Bir odak belirlemek, hangi ajansın özel hedeflerinizi göz önünde bulundurarak bir marka oluşturmak için en uygun olduğunu belirlemenize yardımcı olacaktır.

Marka Olmak İçin Geçmiş Çalışmaları Değerlendirmek

Marka Olmak İçin Geçmiş Çalışmaları Değerlendirmek

  • Potansiyel Ajans Ortağı Tarafından Yapılan Geçmiş Çalışmaları Değerlendirmek

Ajans seçim sürecinin en etkileyici ve eğlenceli kısımlarından biri geçmiş çalışmalarını gözden geçirmektir. Çalışma tarzlarını ve ajans kültürlerini net bir şekilde anlamak istediğiniz gibi, ne yapabileceklerini görmek istersiniz. Dahası, bitmiş ürüne nasıl ulaştıklarını anlamak isteyeceksiniz. Bu, çalışmanın estetik çekiciliğe göre daha fazla değerlendirilmesi anlamına gelir. Çalışmanın belirli hedeflere ulaştığından, markanın taleplerini ne derece karşıladığından emin olmak istersiniz.

Markanızın kısa ve uzun vadeli hedeflerinizi belirledikten sonra potansiyel ajanlarda görüşmelerinizde sorabileceğiniz sorulardan bazıları;

Marka Olmak İçin Çalışacağın Ajansı Nasıl Seçmelisin

Marka Olmak İçin Çalışacağın Ajansı Nasıl Seçmelisin

  • Ajansınızın Hikayesi Nedir?

Milyonlarca farklı ajans var ve her biri bir öncekinden biraz farklı. Her ajansın kendi sözcükleriyle kendilerini nasıl sınıflandırdıklarını açıklamasına izin vermek, benzersiz yeteneklerini, yaklaşımlarını, felsefelerini ve uzmanlık alanlarını anlamanıza yardımcı olacaktır.

  • Marka Bilinci Oluşturma Yaklaşımınız Hedeflerimize Ulaşmamıza Nasıl Yardımcı Olur?

Marka kimliğiniz kuruluşunuza özgü olmalıdır. Markalaşma süreci asla tek bedene uyan bir çözüm olmamalıdır. Hedeflerinizi ve zorluklarınızı, denetlediğiniz ajanslarla paylaşın ve ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurarak stratejik olarak düşünmelerini sağlamak için benzersiz projenize nasıl yaklaşacaklarını açıklamalarını isteyin.

Marka Olmak için

Marka Olmak için

  • Bizimkine Benzer Projeleri Yansıtan Örnek Olaylarınız Var Mı?

Birçok şirket belirli bir sektörde yapılan işi temsil eden vaka çalışmalarını görmek isteme hatasını yapar. Potansiyel ajansınız projelerini hemen hemen her sektördeki pazarı ve hedef kitleleri anlayabilecek kadar iyi yapabilmelidir. Çalışmalarınızı ihtiyaçlarınıza ve hedeflerinize uygun projeler üzerinden uygulama becerilerini göstermesi daha önemlidir. Yeniden markalama sürecine girdiğinizde, bu uzmanlık gösterileri çok daha faydalı olacaktır.

  • Markalaşmanın Ötesinde Ne Gibi Hizmetler Sunuyorsunuz ?

Markanızın tüm pazarlama ve reklam faaliyetlerinde sadece tek bir ajansla çalışmak isteyebilirsiniz. Örneğin, web siteniz markanızın en önemli odak noktalarından biridir. Pazarlamanızın bu temel bileşenini, marka kimliğinizi oluşturan aynı ajansa emanet etmek faydalı olabilir.

Marka olarak çalışacağınız pazarlama ve reklam faaliyetlerinizdeki ajans ortağınızı seçerken bu maddeleri göz önünde bulundurursanız kısa ve uzun vadeli hedeflerinizi daha doğru bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizi daima bir adım öteye taşıyabilecek bir, 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.

Daha fazla içeriğe ulaşmak için…

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

360 derece ajansAcıbadem Reklam Ajansıdijital pazarlama ajansıdijital reklam ajansıen iyi kreatif reklam ajanslarımarkalaşmamarkalaşma nasıl olur
Previous

SWOT Analizi ile Hedef Kitle ve Markanızı Kurtarın!

21 Haziran 2021
Next

Sosyal Medyanın Markaların Karşılaştığı Krizlerdeki Rolü

4 Temmuz 2021

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    21 saat ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...