Sosyal medya hız kesmeden kullanıcı sayısını arttırmaya devam ediyor. Peki kullanıcılar en çok neye dikkat ediyor? Günümüzde dijital ortamların vazgeçilmezi görsellik ve işlevsellik bu hususta sizce de dikkat ettirici sebeplerden biri haline gelmedi mi?

İlk Bakışta “Arayüz” Başkadır
İlk Bakışta “Arayüz” Başkadır
İnsanlar ne kadar düşünceli varlıklar olsa da her zaman ilk dikkat edecekleri şey şüphesiz ki görsellik ondan sonra düşünce yapısıdır. Dijital ortamda ise bu benzerlik devam ederken kullanıcılar ilk bakışta nasıl bir etki bıraktığı ve bu etki sonrasında ise kullanım rahatlığı ve işlevini kendi süzgecinden geçirmek ister. Bu hususta akıllara kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi ikilisinin akıllara geldiğini düşünüyorum. Bu iki kavram birbirlerine bağlı ikiz bebek gibidirler. Kullanıcı arayüzü geliştirilenler tarafından bizimle kusursuz bir görünüm ve duygusal bir bağ sağlamak amaçlı tasarlanır. Biliyoruz ki insanlar görseline bakmadan emin olmadan işlevselliğini umursamıyor. İşte bu konuda önemli bir anahtar olan arayüz tasarımıyla kullanıcıyı kendine ilk aşamada bağlamasında önemli rol oynuyor.

Arayüz Uygulamanın Dış Kabuğudur
Arayüz Uygulamanın Dış Kabuğudur
Kullanıcı arayüzü:
- Bir web sitesinin veya mobil uygulama üzerindeki butonların tasarımları ele alır.
- Tasarımların nasıl göründüğü ve nasıl görünmesi gerektiğiyle ilgilenir.
- Grafiklerin en etkili şekilde kullanıcılara nasıl aktarıldığını gözden geçirir.
- Tasarıma uygun renk, arka fonlar ve yazı fontları seçilir.
Kısacası kullanıcı arayüzü bir maddenin dış kabuğuyla ilgilenir. Dış kabuğu ne kadar sağlar olursa iç kısmı o kadar iyi olduğunun kanıtını bize sunar.

İşlevsellik Deneyimin Anahtarıdır
İşlevsellik Kullanıcı Deneyiminin Anahtarıdır
Oluşturulan kullanıcı arayüzünün en iyi şekilde kullanım sağlamasını hedef haline getirir.
- Tüketici memnuniyeti sağlamak için içerik stratejisi oluşturmayı hedefler.
- Site analizi, veri analizi gibi bilgilerin en iyi şekilde kusursuza yakın oluşturulmasını planlar.
- Özgün fikirleri uygulamaya aktararak kullanıcıların hafızanda yer edinmek için uğraşır.
Kullanıcıların ilgi göstermesini sağlayan en önemli faktör ise tüketici testidir. Tüketici testi, oluşan veya oluşabilecek hataları gözden geçirip iyileştirme yaparak kusursuz bir deneyim yaşatmasını sağlayarak kullanıcıları uygulamaya bağlamayı hedef ediniyor. Bir nevi performans değerlendirme görevi görür. Öngörülecek hataların önüne geçilmesinde de katkıda bulunduğu gibi en iyi performans, uygulamaya duyulan güveni arttıracaktır. Böylece hedef kitle büyüyecek ve potansiyel müşterileriniz artmaya devam edecektir.
Beyninizin Yüzde 100’ünü Kullanmayı Kim İstemez
Görüldüğü üzere Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi beynin iki farklı lobu gibidir. Biri beynin sağ tarafı ise diğer sol tarafıdır. Ama dikkat edin ki ikisi de ayrılmaz bir bütündür. Kafayı iki taraflı çalıştırmak her zaman daha avantajlı olacaktır. Biri olmadan diğeri bir işe yaramaz. Bunu unutmayın.
Hadi siz beynin sağ tarafı biz sol tarafı olup bu işi hep beraber tamamlayalım. Bu konuda destek alabileceğiniz tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Daha fazla içeriğe ulaşmak için…