Sosyal medya günümüzde 7’den 70’e her kesime hitap eden teknolojik bir buluş haline geldi. Özellikle yapılan bazı çalışmalar sonucu eylem çağrısı istediğiniz hedef kitleyi harekete geçirmek için oldukça kolay ama arka planında dikkat edilmesi gereken önemli detayları da barındırıyor. Hadi hep birlikte inceleyelim.
Eylem Çağrısı ile Kullanıcıyı Harekete Geçirin
Eylem çağrısı aslında hepimizin bilmeden maruz kaldığı ve aklımızda nasıl yer edindiğini bilmediğimiz gizli bir, kitleyi harekete geçirme planıdır. Bu plan bir yerden tanıdık geliyor değil mi?
Call to Action (Eylem Çağrısı), kullanıcıların etkileşim oluşturmak için tahrik edip harekete geçirmesini planlayan aslında bir akıl oyunudur. İşte size en iyi eylem çağrısı yaptıracak küçük ipuçlarını sizler için derledim.
Ona Küçük Sürprizler Yapın
Gönderilerde eğlenceli görseller, bilgiler, ipuçları, ilk öğrenen olma hazzı, motivasyon, indirim kuponu, hediye-çekiliş gibi içeriklere yer verilmesi
1)Kullanıcılara soru sormak
Onlara soru sormak hem etkileşimde kalmanızı hem de kullanıcıların düşüncelerine önem verdiğinizin mesajını verir.
2)Eğer yeni bir ürün çıkacaksa o ürün hakkında kullanıcılara tahmin yürütmek
Tahmin yürütme her zaman için tartışmaya sebebiyet verir. Tartışma da en güzel dile dolanma yöntemidir. Bu sayede marka bilinirliliğiniz artar.
3)Pratik kullanım sağlanması (Tek bir tuşla … yapın)
Ne kadar butonları yaratıcı ve genel mesajı verecek şekilde tasarlarsanız o kadar kitleyi kendinize çekersiniz.
4)Sürpriz içerik kullanımı önemli
Çoklu görsel kullanıp 5.görselde bir sürpriz var denilerek merak uyandırma: Merak uyandırma…Sizin hafızalarda yer etmenizi sağlayan büyülü bir bitki gibidir. Onlara küçük sürprizler yapın.
5)Tasarımların göz alıcı ve dikkat çekici olmalı
Görsellik her zaman ki gibi her yerde dikkat çeken ve baktıracak olan asıl anahtardır. Tasarımların sade ve gösterişsiz olması içeriğinin dikkat çekmesine de ayrıca yardımcı olacaktır.
6)Verilen mesaj kısa ve net olmalı
Siz siz olun günümüz toplumuna uzun yazılar yazmaktan kaçının. Çünkü artık kimse uzun yazıları sevmiyor. Verdiğiniz mesaj kısa ama öz olsun.
Gönderilerde “Hadi arkadaşlarınızı etiketleyin!” şeklinde kullanıcıyla bağlantıda olma: Sosyal medya da gönderilerde bu yola başvurmak hedef kitlenizin büyümesine yardımcı olacak en iyi yoldur. Düşünsenize hem hedef kitlendeki kullanıcı hem onun yakın potansiyel kullanıcılar sizi hatırlayacak.
“Siz olsanız ne yazardınız?” gibi kelime oyunlarıyla kullanıcılarla empati kurma : Empati kurmak iki farklı insanı bile birbirine yaklaştırır. Sizde ona dair bir şey görmesi hem duygusal bağ hem de yeniden görmek için takip etme isteğini uyandıracaktır.
Eylem Çağrısı ile Mevcut Kitlenizi Büyütün
Bu söylediğim ipuçları kullanıcılara hem kafalarında onlara çağrı gönderdiğinizi düşünmeden sizi benimseyecek hem de kullanıcıların önemsendiklerini hissettiğindeki o duygusal bağ ile kendinize bağlamayı başarıp bu sayede sizi paylaşmayı ve kocaman bir kitlenizin oluşacağını aklınızdan çıkarmayın.
Mevcut kitlenizi büyütmek için gelin iyi bir ajanstan destek alın. Bu konuda destek alabileceğiniz tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Daha fazla içeriğe ulaşmak için…