Koronavirüs, gerçek dünyayı ele geçirdiğinden bu yana sanal dünya üzerinden pazarlama yani e-ticaret son iki yılda insanların kurtuluş yolu oldu. İnsanlar bunu fırsat bilip e-ticaret mağazaları açtı. Birçoğu kalıcı birçoğu gidici oldu. Bazıları ise birtakım ürünleri satılmadığı halde hayatta kaldı. Peki bu bazıları hedef kitleyi elde tutmayı nasıl başardı? Tabii ki yeniden hedefleme ile!
Yeniden Hedefleme ile Bırakın Potansiyel Müşteri Size Koşsun
Eğer potansiyel müşteri sitenize girip hiçbir dönüşüm sağlamasa bile üzülmeyin. Yeniden pazarlama ve yeniden hedefleme ile sitenize herhangi bir girişinde bile artık sizi unutamayacak. Nasıl mı?
Biliyorsunuz ki yeniden pazarlama (Re-Marketing) ve yeniden hedefleme (Re-Targeting) birbirine bağlı iki ayrı reklam stratejisidir. Yeniden pazarlama da dönüşüm yapmayan elimizden kaçırdığımız potansiyel müşterilerimizi yeniden hedefleme sayesinde tekrar ayağımıza getirebiliriz. Hadi canııım! dediğinizi duyar gibiyim. Nasıl mı oluyor?
Çünkü Hedef Kitle Sizi Unutamayacak
Yeniden pazarlama yoluyla hedef kitlenizdeki potansiyel müşterilere size verdiği veriler ile SMS, E-posta gibi pazarlama kanalları ile ulaşılır. Yeniden hedefleme de ise genellikle e-ticaret sitelerinde ürün satın almadan siteden ayrılan veya siteye girip çıkan tüm kullanıcılara yeniden kendini hatırlatmak için o ürün veya yeniden o anahtar kelimeye benzer bir araştırma yapıldığında bu sefer başka bir sitede olsanız da sizin o an ki baktığınız ürünün indirim yapılmış veya ona benzer başka ürünleri sayfaya yerleştirilmiş bir şekilde bulduğunuzda sizi yeniden o sayfaya gitmeye teşvik edecektir.
Bütçenizi En Verimli Şekilde Kullanacaksınız
Bu teşvik sonucunda marka bilinirliliğinizin artıp potansiyel müşterinizin ise sizi hatırlamanıza da katkıda bulunacaktır. Psikolojik çalışmalar sürekli bir şeyi görmeye maruz kalmanın kalıcı hatırlanmak ile ilgisinin bağlantılı olduğunu söylüyor. Ayrıca bu tür reklamlar geri dönüşümü en yüksek reklamlar olduğu için reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanırsınız.
Sizi Aşağı Çeken Müşterilere Aman Dikkat
Tabii unutmayalım ki potansiyel müşteriniz sizden dönüşüm yapmış olduğu ürünü beğenmeyip sizi sürekli gördüğünde şikâyet etme potansiyeli olduğunu unutmamak lazım. Ayrıca sürekli aynı markayı görmek o marka hakkında olumlu düşünse bile olumsuz düşünce yapısıyla bakmaya itebilir bu yüzden yeniden hedefleme reklamlarının başarılı olmasında tabii ki iyi tasarlanmış bir stratejiden geçer.
Bu stratejileri sizi en iyi sonuca ulaştıran ajansla yapmanızı öneririz. Bu konuda destek alabileceğiniz tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Daha fazla içeriğe ulaşmak için…