Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu,

Kullanıcı Arayüzü(UI) ve Kullanıcı Deneyimi(UX) Farklılıkları

by Aden Akınalp21 Haziran 2021
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Man,Using,Smartphone,With,Colourful,Mobile,Apps,On,Virtual,Screen,

Sosyal medya hız kesmeden kullanıcı sayısını arttırmaya devam ediyor. Peki kullanıcılar en çok neye dikkat ediyor? Günümüzde dijital ortamların vazgeçilmezi görsellik ve işlevsellik bu hususta sizce de dikkat ettirici sebeplerden biri haline gelmedi mi?

İlk Bakışta “Arayüz” Başkadır

İlk Bakışta “Arayüz” Başkadır

İnsanlar ne kadar düşünceli varlıklar olsa da her zaman ilk dikkat edecekleri şey şüphesiz ki görsellik ondan sonra düşünce yapısıdır. Dijital ortamda ise bu benzerlik devam ederken kullanıcılar ilk bakışta nasıl bir etki bıraktığı ve bu etki sonrasında ise kullanım rahatlığı ve işlevini kendi süzgecinden geçirmek ister. Bu hususta akıllara kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi ikilisinin akıllara geldiğini düşünüyorum. Bu iki kavram birbirlerine bağlı ikiz bebek gibidirler. Kullanıcı arayüzü geliştirilenler tarafından bizimle kusursuz bir görünüm ve duygusal bir bağ sağlamak amaçlı tasarlanır. Biliyoruz ki insanlar görseline bakmadan emin olmadan işlevselliğini umursamıyor. İşte bu konuda önemli bir anahtar olan arayüz tasarımıyla kullanıcıyı kendine ilk aşamada bağlamasında önemli rol oynuyor.

Arayüz Uygulamanın Dış Kabuğudur

Arayüz Uygulamanın Dış Kabuğudur

Kullanıcı arayüzü:

  • Bir web sitesinin veya mobil uygulama üzerindeki butonların tasarımları ele alır.
  • Tasarımların nasıl göründüğü ve nasıl görünmesi gerektiğiyle ilgilenir.
  • Grafiklerin en etkili şekilde kullanıcılara nasıl aktarıldığını gözden geçirir.
  • Tasarıma uygun renk, arka fonlar ve yazı fontları seçilir.

Kısacası kullanıcı arayüzü bir maddenin dış kabuğuyla ilgilenir. Dış kabuğu ne kadar sağlar olursa iç kısmı o kadar iyi olduğunun kanıtını bize sunar.

kullanıcı

İşlevsellik Deneyimin Anahtarıdır

İşlevsellik Kullanıcı Deneyiminin Anahtarıdır

Oluşturulan kullanıcı arayüzünün en iyi şekilde kullanım sağlamasını hedef haline getirir.

  • Tüketici memnuniyeti sağlamak için içerik stratejisi oluşturmayı hedefler.
  • Site analizi, veri analizi gibi bilgilerin en iyi şekilde kusursuza yakın oluşturulmasını planlar.
  • Özgün fikirleri uygulamaya aktararak kullanıcıların hafızanda yer edinmek için uğraşır.

Kullanıcıların ilgi göstermesini sağlayan en önemli faktör ise tüketici testidir. Tüketici testi, oluşan veya oluşabilecek hataları gözden geçirip iyileştirme yaparak kusursuz bir deneyim yaşatmasını sağlayarak kullanıcıları uygulamaya bağlamayı hedef ediniyor. Bir nevi performans değerlendirme görevi görür. Öngörülecek hataların önüne geçilmesinde de katkıda bulunduğu gibi en iyi performans, uygulamaya duyulan güveni arttıracaktır. Böylece hedef kitle büyüyecek ve potansiyel müşterileriniz artmaya devam edecektir.

Beyninizin Yüzde 100’ünü Kullanmayı Kim İstemez

Görüldüğü üzere Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi beynin iki farklı lobu gibidir. Biri beynin sağ tarafı ise diğer sol tarafıdır. Ama dikkat edin ki ikisi de ayrılmaz bir bütündür. Kafayı iki taraflı çalıştırmak her zaman daha avantajlı olacaktır. Biri olmadan diğeri bir işe yaramaz. Bunu unutmayın.

Hadi siz beynin sağ tarafı biz sol tarafı olup bu işi hep beraber tamamlayalım. Bu konuda destek alabileceğiniz tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz. 

Daha fazla içeriğe ulaşmak için…

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

Acıbadem Reklam Ajansıdijital reklam ajansıkullanıcı arayüzükullanıcı deneyimiui ux designweb tasarım
Previous

Eylem Çağrısı (Call To Action) Yapmanın En Etkili Yolları

21 Haziran 2021
Next

Yeniden Hedefleme Kaybettiğiniz Tüketiciyi Ayağınıza Getiriyor

21 Haziran 2021

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    17 saat ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...