Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi; Kriz dönemlerinde firmalar kısa ve orta vadeli stratejilerle ayakta kalmaya çalışırlar. Tüketiciler kendilerine fayda sağlayacak ürün ve hizmetleri tercih ederken hassasiyetle yaklaşırlar.
Ortalamanın üzerinde seyreden fiyatlandırmalardan daha çok, fiyat/performans odaklı tüketim sağlarlar. Kriz dönemlerinde marka, kısa vadede zarara uğramaktansa, uzun vadede müşteri deneyimi kazanmak isterler. Bu noktada yenilikler ve ekonomik etkiler arasında bir bağlantı oluşturularak online platformlarda güçlü bir saha stratejisi geliştirmeleri gerekmektedir. Kriz ortamı pazarı hareketlendirerek liderini değiştirir.

Kriz Zamanı Firmalar
Tüketici, belirsizliklerle dolu bir dönemdeyse yapacağı ilk şey tavsiye almak ve profesyonellere danışmak olacaktır. Word of Mouth Marketing tekniğinin yanı sıra, tüm platformlarda kimliklerini başarılı şekilde korumaları ve yayabilmeleri marka/kurumsallar açısından hayati önem taşır. Tüketiciye kulak vermek, online platformlardan tüketicilerin taleplerini belirleyerek bir plan haritası oluşturmak önemlidir. Pazarın lideri iken, ihmal edilen bir itibar yönetimi ile pazarda yerinizi mumla arayabilirsiniz. Bunu önlemek için lansman, reklam ve tüketici iç görüsünden yola çıkılan, çözüm olarak sunabileceğiniz faydalar sağlamak zorundasınız.
Peki Kriz Dönemlerinde Marka Ne Yapmalı?
Konumlandırma (coğrafi)
Kriz dönemlerinde marka, kullanıcı konumlarından coğrafi hedefleme yaparak çeşitli limitler belirleyebilir, pazarlamanızı istemiş olduğunuz büyük veya küçük hedef kitleler üzerinden hayata geçirebilir. Çağımız gereği bölgesel krizler oldukça fazla ve markalar kriz dönemlerinde bu krizi kolaylıkla lehinize çevirebilir. Dev bir içecek firması iseniz, Müslüman bir bölgede hazırlayacağınız pazarlama stratejisini lokal tutarak hazırlamalısınız. Tıpkı Coca-Cola’nın Amerika merkezli bir marka olması ancak Türkiye’de, Ramazan Bayramı’na özel reklam içerikleri üretmesi gibi diyebiliriz. Öte yandan önünden geçtiğiniz bir spa merkezinin size özel sunduğu bir fırsat mesajını telefonunuzda görecek olmak sizi özel hissettirebileceği gibi gerçekleştirmiş olduğunuz takdirde müşterinizin memnuniyetini yüksek seviyelere taşıyacaksınız. Size dikkat ediliyor olunması, “size değer veriyoruz ve bize katılmanızı istiyoruz” şeklinde track mesajlar sunulması markaya yönelik sempatiyi arttıracaktır. Markanız birer adım öne çıkacak, brand-loyalty oluşturabileceksiniz. Bir markanın en yegane unsuru; tüketicisinin ona olan bağlılığıdır.

Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişim
Hedef Kitle
Size bağlılık sağlayan bir kitleniz olduğu zaman siz, bir marka değeri görürsünüz. Dolayısıyla o kitleyi sınıflandırabilmeniz ve ilgi odaklarına yönelik stratejiler geliştirmeniz gerekir. Bu noktada uzman stratejistlere danışabilirsiniz. Örneğin; kitlenizin neden siyah giydiğini, dinlediği müzikler, kullandığı sosyal platformlar, beslenme alışkanlıkları gibi faktörleri bilmek ve bu doğrultuda uygun iletişim kanalını belirlemek ayırt edici bir husustur, asla göz ardı edilmemelidir.

Sadık Müşteri
İleri Görüşlülük
Planlanan iyi bir stratejinin temel taşı öngörülü olmaktan geçer. Bir sene sonrasında ne gibi durumlarla karşı karşıya kalınabileceğini tahmin etmek ve olası çözümler oluşturmak gerekir. Bu noktada çeşitli araştırma forumlarından, istatistik verilerinden yararlanmakta yani işin içine matematik katmakta fayda var. Markanız için B planı oluşturmanızın yanı sıra, müşterinizi en derin şekilde anlamalı, içselleştirmeli ve onların açısından bakarak ne tip çözümler isteyeceklerini belirlemelisiniz. Müşteri ne derse haklıdır, bu unutulmamalıdır.
Dünya üzerinde yaşanabilecek her türlü felaket ve kriz toplumları akabinde de topluma dayalı pazarlama stratejilerini kökünden etkileyebiliyor. Küresel bir salgın durumunda online platformların bir çoğunun, tüketicinin temel ihtiyaç kategorisinde fiyatları fahiş şekilde yükselttiğini ve tüketicisine karşı sağduyulu olmadığını görebiliyoruz. Ancak örnek verecek olursak Amazon, kendi platformunun bünyesinde bulunan ve krizi fırsata çeviren markaları tek tek bünyesinden çıkartarak hümanist bir yaklaşım sergilediğini göstermiş oldu. Gerek ekonomik kriz gerekse diğer felaketlerde markalar; sade, güçlü ve anlaşılır mesajlarla tüketicilerin en direk ihtiyaçlarına yönelik stratejiler geliştirmelidir.

Marka ve İletişim
Bütçelendirme
Bütçelemelerde eksilme olsa da reklam alanında yatırımı yüksek rakamlara ulaşan markalar bunun yanı sıra doğru kanalları kullanabilen markalar uzun ömürlülüklerini koruyacak, kategorisinde lider koltuğuna oturacaktır. Bu noktada dijital reklam ajansları önem kazanmaktadır. Dijital reklam ajansları, geleneksel bir reklam ajansının gerçekleştirdiği stratejik çalışmaları, dijital dünya çerçevesinde planlayıp kurgulayarak, markalara online ve offline pazarlama çalışmalarını eş zamanlı yürütme avantajı sağlar. Dijital reklam ajansları, deneyimli bir kadroya sahip olup dijital dünyada varlığınızı sürdürebilmenizi sağlayacak birçok alanda hizmet vermektedir. Dijitalleşen bir çağdayken, geleneksel mecra yerine en kuvvetli stratejinin yine dijital platformlardan gerçekleşeceğini unutmamak gerekir.

Marka ve İletişim
Detaycılığa önem veren, çağa ayak uydurmayı başararak dijitalleşebilen bütün markalar güçlenecektir. Fikirmod olarak bizler, dijital pazarlama sektöründeki 10 yılı aşkın tecrübemizle, farklı temas noktaları üzerinden doğru müşteri profilinize ulaşarak, markanızın ihtiyacı olan tüm dijital desteği sağlıyoruz. Doğru strateji ve etkili pazarlama ile dünyanın her koşuluna kolaylıkla ayak uydurabilir, müşterilerinizin size duyduğu sadakati arttırabilirsiniz.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizler için sağlam stratejiler oluşturan bir tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.