Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Dijital Reklam, Genel, Görsel Tasarım, İçerik Pazarlama, Marka Stratejisi,

Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

by admin4 Mayıs 2020
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Covid-19 E-Ticaret Değişimi

Koronavirüs ile değişen toplum alışkanlıklarının e-ticaret üzerindeki etkileri göz ardı edilemeyecek derecede fazla oldu. Bir süre önce ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs salgını binlerce hatta milyonlarca insanı etkiledi ve toplumların alışkanlıklarını kökten bir biçimde değiştirdi.

Başlangıçta önemsenmeyen, pasif olduğu düşünülen salgın döneminde insanlar günlük yaşantısına devam etti. Ölümlerin artmasıyla, insanların kendilerini virüsten kurtarmaları için hükümetlerinin karantina tavsiyelerine sıkı sıkıya uymaları zorunlu hale geldi. Sosyal mesafenin korunması bu krizin çözülebilmesi için en temel kural oldu.

Covid-19 E-Ticaret Alışkanlıkları

Koronavirüs, tüketim alışkanlıklarını değiştirdi

Koronavirüs ile değişen tüketim alışkanlıkları ve insanlar üzerinde yarattığı tedirginlik sebebiyle tüketiciler de mesafeli bir alışverişe mecbur kaldı. Yapılan araştırmalara göre, tüketicilerin %52’si kalabalık ortamlardan kaçınmaya ve %32’si evlerinden çıkmamaya başladı. Yaşanan bu süreçte, perakende içerisindeki tüm online offline dengeleri değişti. Mağazaların kapalı olması, tüketicinin ürüne ulaşması için tek yol olan alışveriş sitelerine yönelmesine ve e-ticarette yoğunluk yaşanmasına sebep oldu. Ek olarak sokağa çıkma yasağı kaygısı ile stok yapmaya çalışan insanlar, sokağa çıkmanın güvenli olmadığını düşündükleri için e-ticaret firmalarını kullanmaya başladı. Binlerce yeni tüketici internet üzerinden alışverişe başladı ve online satış rakamları tahmin edilenin kat ve kat üzerinde seyretti. Birleşmiş Milletler raporuna göre e-ticarete yönelen tüketicilerin %37.4’ü ilk defa alışveriş yapan müşterilerdi. Tüketiciler pandemi sürecinde satın aldıkları ürünlerinin adetlerini artırır hale geldiler. E-ticareti kullanamayan yakınları için de alışveriş sürecini yönetir hale geldiler. Buna bağlı olarak Koronavirüs ile değişen bu dönemde, e-ticaret hizmeti sunan firmalar için yeni bir çağın başlangıcı oldu.

Koronavirüs E-Ticaret

E-ticaret tüm sektörleri etkiledi!

Koronavirüs tüm sektörlerde, hemen her kategoride, e-ticaret alanında değişiklikler meydana getirdi. Birleşmiş Milletler raporuna göre pandemi döneminde markaların e-ticaret satışa dönüş oranları, kategorisine göre %10 ile %34 arasında arttı. İnsanların evlere kapandığı ilk günlerde ev içi tüketimin artmasıyla e-ticarette hareketlilik başladı. Özellikle temel besin maddelerine olan ihtiyaç sebebiyle gıda sektöründe olağanüstü artış görüldü. E-market alışverişlerinde yoğunluk yaşandı. Ardından hijyen ve temizlik ürünleri, kitap, oyuncak, evcil hayvan ürünleri gibi kategorilerde e-ticarette yüksek oranda hareketlilik mevdana geldi. Sağlık konusunda endişeye düşen tüketici organik ürünlere ve gıda takviyelerine yöneldi. Ev giyim kategorilerinde de artış olduğu görülürken ekonomik durgunluğun da etkisiyle, ilk dönemde birincil ihtiyaç olarak görülmeyen teknoloji ve mobilya gibi kategorilerin e-ticaret alanında %30’a yakın azalış meydana geldi.

Koronavirüs E-Ticaret Değişimi

E-ticaret döneminde ayakta kalmak

Dünya çapındaki markalar ilerleyen süreçte e-ticaretin bir bütün olarak nasıl etkileneceği konusunda endişe duymaya başladı. Perakende firmaları vizyon ve misyon bazında yazılım, depo, sevkiyat ve pazarlama süreçlerini gözden geçirerek buna uygun aksiyon planı hazırlamayı öncelik haline getirdi. Özellikle sosyal medyada, her platform ve mecrada, müşteriler ile samimi iletişim kurmayı başararak güçlü ve güven veren imaj yaratmak önem kazandı. Sosyal medya potansiyel müşteriyle birebir ve doğru iletişim kurarak e-ticarette avantajlı konuma geçmeye olanak sağlamakta. Ayrıca kararsız tüketiciyi satın almaya ikna etmek için de doğru kitleye, doğru kampanyalarla, doğru zamanda ulaşmanızı sağlayan etkili bir dijital pazarlama stratejiniz olmalı.

Markanızın stratejisini yöneten, imajını koruyan, sizler için daima en iyisini düşünen bir tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak İstanbul / Acıbadem’de bulunan ofisimizden bizlere ulaşabilirsiniz.

Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız. 

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

Acıbadem Reklam AjansıCovid-19 E-Ticaret Etkisiistanbul reklam ajansıKoronavirüs E-TicaretKoronavirüs E-Ticaret DeğişimiKoronavirüs Tüketim Alışkanlıklarıkreatif reklam ajansı
Previous

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir? Nasıl yapılır?

2 Mayıs 2020
Next

Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

6 Mayıs 2020

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    3 gün ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    1 ay ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...