Kurumsal sosyal medya yönetimi nedir? Nasıl yapılır? Sosyal medya yönetimi sosyal platformlar aracılığı ile markaların Facebook, Instagram, Linkedin ve Twitter’da tüketici gözünde bilinirliğini artırmak için yapılır.
Sosyal medya yönetiminde gerekli özeni göstermeyen markalar internet ortamında yeterince pr yapmadıkları için tüketiciden uzak kalmış olurlar. Bu yüzden de yeni tüketici grupları tarafından bilinirliğini zamanla kaybedebilirler. Aslına bakarsak günümüzde herkesin kişisel hesaplarını kullandıkları için birer küçük çaplı bir sosyal medya yönetimi yapıyor diyebiliriz. Profesyonel bir sosyal medya yönetimi ise farkını burada devreye giriyor. Kurumsal bir firmanın sosyal medyasını yönetmek strateji, tasarım ve kreatif fikir ister. İşte kişisel hesap yönetimi ile profesyonel kurumsal sosyal medya yönetiminin temel farklarından birisi de budur.
Günümüzde en önemli pazarlama stratejisi, müşterinin gelmesini beklemek değil de müşterinin ayağına gitmektir. Sosyal medyada insanların zevklerine ve ilgi duydukları alanlara göre çalışmalar yapılması, bu sayede potansiyel müşteri profiline uygun olan kişilere dokunması daha kolaydır.
Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?
Türkiye’deki tüketicilerin çoğunun okuma alışkanlığı düşüktür. Bu yüzden bol yazı ile yönetilen hesaplar tüketici tarafından ilgiyle karşılanmaz. Yapılan araştırmalarda da beynin görselle pekiştirilmiş bilgiyi daha kalıcı bir şekilde kaydettiği ortaya çıkmıştır. Kurumsal bir markanın sosyal medya yönetimini yapıyorsanız bu tarz araştırmalardan elde edeceğiniz veriler ile strateji oluşturmalısınız.
Kurumsal Sosyal Medya Yönetiminde Yapılması Gerekenler
1. Samimi bir üslup ile hitap edin
Her ne kadar markanızın kurumsal kimliğinde bir ağırlık olsa da kurumsal sosyal medya yönetiminde tüketici ile samimi bir dil kullanılması daha doğru olacaktır. Tüketici kendisini, size daha yakın hissedecek ve ilgisini çekecektir. Kurumsal sosyal medya yönetimi bu açıdan ele alındığında üslup olarak biraz çekimser kalınsa da samimi bir şekilde tüketici ile iletişim kurmak her zaman daha iyi sonuçlar almanıza sebep olacaktır.
2. Kampanya ile kitle genişletin
Kurumsal sosyal medya hesaplarınızı takip edenlere özel hissettirecek bir kampanya hazırlayın. Bu sayede hem elinizdeki kitleyi memnun etmiş olursunuz, hem de alacağınız etkileşimlerle adınızı daha çok duyurup kitlenizi genişletebilirsiniz.Bu uygulama sayesinde sosyal medya platformunuzu tanıtmak için daha az bütçeyle daha büyük kitlelere ulaşabilirsiniz.
3. Tarafsız Olun
Kurumsal kimliğe sahip olan, kurumsal sosyal medya hesapları yönetiminde en önemli şeylerden biri paylaşımlarınızda tarafsızlık ilkesine uymak olacaktır. Sosyal medyada paylaşımların anında yayılması ve her olaydan anında haberdar olunması konusu aslında birçok marka için hem pozitif hem de negatif bir etki yaratabilir. Yapacağınız doğru bir hamle çığ gibi büyüyüp taktir toplayabileceğiniz gibi yaptığınız yanlış hamlede ise insanların aşırı tepkileriyle karşılaşabilirsiniz. Bu yüzden sosyal medyayı sandığınızdan daha çok önemseyin ve işinizi titizlikle yapın.
4. Fenomenler ile daha çok fenomen olun
Sosyal medyada birçok kişiye hitap eden ve binlerce beğeni alan sosyal medya fenomenleri ile yapacağınız iş anlaşmaları ile markanıza farklı bir hava katın. Fenomenler sayesinde tüketici size daha çok güvenecek ve daha çok etkileşim alacaksınız.
5. Sosyal medya analiz araçlarını kullanın
Hem bütçenizi hem zamanınızı boşa harcamamak için her işte olduğu gibi kurumsal sosyal medya yönetiminde de analiz araçlarını kullanmanız gerekmektedir. Elde ettiğiniz veriler ile yaptığınız hataları görebilirsiniz. Hatalarınızı düzeltmek daha sağlam adımlar atmak için strateji geliştirebilirsiniz.
Peki, reklam ajansları bu konuda size nasıl destek olabilir?
Reklam ajansları sosyal medya yönetiminde nasıl destek olur?
Reklam ajansları profesyonel kadroları sayesinde markanızı sosyal medya için geniş bir perspektif açıdan ele alır. İlk önce nasıl başlamanız gerektiğini, stratejinizi, hangi sosyal medya platformun sizin için daha uygun olacağını, görsel tasarımları, konsepti ve metinlerini size uygun olarak düzenler ve yayınlar. Bu sayede markanız profesyonel bir kadro ile yönetilir.
Bazı markalar için basit olarak gözükse de birçok ince ayrıntısı ve parametresi olan kurumsal sosyal medya yönetimi oldukça emek isteyen bir konudur. Unutulmamalıdır ki, markalar sadece reel hayatta değil web tarafında da pr yapmak istiyorsa sosyal medya yönetimini kusursuz bir şekilde yapmalıdır.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.