Strateji Ömürlük Değildir Daima Yenilik İster. Strateji, şirketler için olmazsa olmazdır. Şirketler, sağlam bir gelecek için strateji geliştirmelidir.İş hayatında rekabetin artması, şartların zorlaşması sonucu, markalar arasında tam anlamıyla pazarda var olma savaşı yaşanıyor. Bu durum da strateji kelimesinin önemini ortaya çıkarıyor.
Markalar stratejisinin sağlam ve etkili olması için çok çaba sarf ediyor. Stratejisi güçlü olan ise bu savaştan galip bir şekilde ayrılıyor. Markaların stratejileri, onların ömürlerini ciddi anlamda etkiliyor. Markalar için hayati bir önem ifade ediyor. Sağlam bir şekilde kurgulanmış olan stratejiler markayı ileri götürüyor. Bu konuda profesyonel olarak hizmet veren bir reklam ajansı ile çalışmak sizin için çok daha faydalı olacaktır. Piyasada birçok reklam ajansı var ve bu konuda oldukça deneyimli olduklarını söylemekte fayda var.
Strateji Önemi Sanıldığından Büyük
1.Rehberiniz Olur
Stratejik planlar size yol gösterir. Gidilecek yolu, yoldaki tehlikeleri, avantajları ve o yoldan nasıl gidileceğini gösteren bir rehberdir. Zor durumlarda, sıkıntılı durumlarda size yardımcı olur. Herkesin hata yaptığı, yanlış ile doğrunun birbirine girdiği piyasada önünüzü aydınlatır.
2.Önünüzü Apaçık Gösterir
İş hayatı ile ilgili en önemli sorunlardan biri, belirsizliktir. Birçok marka piyasa nereye gideceğini, nasıl gideceğini, onu bekleyen tehlikelerde neler yapması gerektiğini bilmiyor. Pazarınıza buğulu camlar arkasında bakarken, geliştirdiği stratejiler sayesinde önünüzü apaçık bir şekilde görebilirsiniz. Planlarınızı ona göre yapar, yolunuzda emin adımlarla ilerlersiniz. Strateji sayesinde krizlerden kolayca sıyrılırsınız. Bu durumda size hem bütçeden tasarruf sağlar hem de zamandan tasarruf sağlar.
Stratejinin saymakla bitmeyen faydaları vardır. Fakat biz bu yazımızda stratejinin durağan değil, sürekli kendi yenileyen bir sistem olmasını gerektiğini anlatacağız.
Stratejik Planlar Ömürlük Değildir Daima Yenilik İster
Daha birkaç sene öncesine kadar dünyanın en çok satılan telefonu olan, hala zil sesini hatırladığımız Nokia, en büyük pazar payına sahipti. Geleceği görecek stratejisi olmadığı için yeni dönem markalar arasında soluk kaldı ve kenara çekildi.
Hemen hemen herkesin severek kullandığı Blackberry çoktan unutulmuş durumda. Kendini yenilemez ise tarihin tozlu sayfalarına karışacak.
Bu markaların stratejik planları 10 yıl önce çok yeterli olsa da şuanda yeni bir strateji geliştirmesi gerektiğini görüyoruz. Örnekler teknoloji dünyası ağırlıklı olsa da bu tehdit tüm markalar için geçerli.
Dünya değişiyor ve gelişiyor. Bu değişimin karşısında durağan kalırsanız girdiğiniz pazarda unutulur gidersiniz. Güçlü stratejik plan geliştirmek için bu konuda deneyimli olan siz akıl hocalığı yapacak bir reklam ajansı ile çalışmanızı öneririz.
Sizde doğru hedef kitle ve doğru mecralarda bulunmak istiyorsanız, 360 derece ajans hizmeti ile İstanbul – Acıbadem’de bulunan Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı’nda kahve içmeye bekliyoruz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.