Content Management (İçerik Yönetimi) Değişiyor. Content management markalar için vazgeçilmez bir konu haline geldi. İçerik yönetiminin güçlenen popülaritesi de her geçen gün giderek artıyor.
Gelişen yeni teknolojiler, content management konusunun ihtiyaçlarını karşılamaya yardım etse de bazı yönlerden onu negatif şekilde etkiliyor. İçerik yönetimi konusundaki yenilikler, markalar için avantaj ve dezavantajları da beraberinde getirdi. Gelişen teknolojide artık üretmek yetmiyor. Aynı zamanda doğru ve etkili bir şekilde planlanan pazarlama stratejileri de önemli konumda. Google’un arama motoru algoritması günden güne değişiyor ve gelişiyor. Bu yüzden yazılan içeriklerin Google’da ön plana çıkması için bu değişikliklere hakim olmak gerekiyor.
Content Management Nasıl Değişiyor
Eskiden, Google’da ön plana çıkabilmek için odak ve anahtar kelimelerin içerikte geçmesi yeterli oluyordu. Gelişen algoritmasıyla beraber bu özellik değişikliğe uğradı. Google artık sadece anahtar kelimeye değil, anahtar kelimenin cümledeki anlamına da bakıyor. Yani eskiden kelimeler önemliyken, şimdi cümledeki anlamları önemli hale geldi. Bu yüzden içerik yazarları kendilerini geliştirmek durumunda kaldı.
Kısacası Google, getirdiği bu özellik sayesinde kalitesiz içerikleri ortadan kaldırdı. Rastgele yazılan içerikler, artık büyük bir önemle yazılacak. Bu özellik sayesinde sağlam bir içerik stratejisi belirlenmeli ve içerik konusunda yaratıcı olunmalıdır.
Bu yenilik karşısında artık içerik yönetimi ile ilgili izlenecek yol, eskisinden daha önemli bir hale geldi. Yeni dijital trendler, yeni teknolojilerin gelişmesi ve kullanılmaya başlamasıyla birlikte markalar içerik stratejilerini, müşterinin ilgisine göre değiştiriyor.
Hedef Kitle Nasıl İçerik Sever
Hedef kitlenizin, içerik tüketim alışkanlıklarını çok iyi bilmeniz gerekiyor. Ürettiğiniz içeriklerde, hedef kitleye sunacağınız formatı da belirlemeniz gerekiyor. Seslendiğiniz hedef kitle ne tarz içerik seviyor? Hangi cihazlardan sizin ürettiğiniz içerikleri okuyor? Hedef kitleniz uzun içeriklerden mi yoksa kısa içeriklerden mi hoşlanıyor? Samimi bir dille yazılan içerikler mi yoksa resmi bir dille yazılan içerikler mi hedef kitlenizin hoşuna gidiyor?
Kısacası her şeyde olduğu gibi içerik yönetimi konusunda da hedef kitlenizi çok iyi analiz etmeniz gerekiyor.
Günümüzde iyi bir content management ajansı ile çalışmak en az bir kreatif ajans veya bir dijital ajans ile çalışmak kadar önemli hale gelmiş durumda. Bu hizmetleri tek bir yerden alabiliyorsanız ne ala…
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizler için sağlam stratejiler oluşturan bir tam hizmet ajansı ile çalışmak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.