Inbound marketing ile müşterinize müşteri katın. Inbound marketing 2006 yılından itibaren hayatımıza giren, online gerçekleştirilen işlerde en etkili işlerde kullanılmaya devam ediyor. Pazarlama metodu olarak kullanılan Inbound marketing markalar için oldukça önem taşıyor.
Inbound Marketing Nedir?
Inbound marketing en kısa tanımıyla içerik oluşturmak ve bu içeriği tüm dünya ile paylaşmayı sağlayan bir pazarlama metodudur. Markaların hedef kitlelerin ilgisini çekecek şekilde içerik hazırlaması çok önemlidir. Hedef kitle beğendiği içeriği paylaşır ve bu durum da markaya katkı sağlar. Bu metod online dünyada sitenize gelen ziyaretçilerin müşteriye dönüştürmenizi sağlar.
Reklam Ajansları Inbound Pazarlamada Markalara Nasıl Destek Olur?
Bildiğiniz üzere içinde “pazarlama” kelimesi geçen her olayın ucu reklam ajanslarına dayanır. Şunu unutmamak gerekir ki içerik fikri herkesin aklına gelir ve herkes içerik yazabilir. Ama içeriği kral yapmak isteyenler yani içeriği sayesinde müşteri kazanmak isteyenler bu konuda reklam ajansları ile çalışmalılar. Reklam ajanslarında mevcut olan SEO uzmanları ya da metin yazarları bu konuda oldukça deneyimli oldukları için sizi kral yapacak olan içerikleri size altın tepside sunarlar. Sizin yapacağınız tek şey ise koltuğunuzda oturup içeriğiniz sayesinde size geri dönüş yapan müşterileriniz ile ilgilenmek olur.
Inbound Marketing Bileşenleri
İçerik Oluşturma
Oluşturduğunuz içerik, müşterinizin hem ilgisini çekecek kadar eğlenceli hem de sorunlarına çözüm bulacak kadar nitelikli olsun.
Lifecycle Pazarlama
İçerikleriniz dijital ortamda yayıldıkça, markanıza karşı potansiyel müşterilerinizin yaklaşımları değişir. Markanıza karşı yapacağınız her pazarlama adımı farklı olsun.
Kişiselleştirme
Potansiyel müşterileriniz için detaylı bir analiz yaptığında onların nelere karşı ilgi duyduklarını keşfedebilir ve buna göre kişisel ihtiyaçlarına göre bir uygulama yaparak içeriklerinizi müşterilerinize göre kişiselleştirebilirsiniz.
Çoklu Kanal
Inbound marketing dalında başarılı olmak istiyorsanız birçok kanalda tüketicinizle iletişim kurmanız gerekmektedir. Çünkü ne kadar çok tüketicinin olduğu mecralarda olursanız o kadar etkili bir pazarlama yapmış olursunuz.
Entegrasyon
İçerikleri sadece yayınlamak değil aynı zamanda bunları analiz etmekte çok önemlidir. Entegrasyon ile bu ikisini doğru bir şekilde yapabilirsiniz. Bu sayede doğru zamanda doğru bir şekilde içeriği paylaşırsınız.
Inbound Marketing Nasıl Yapılır?
Inbound Marketing dalında en önemli kısım içerik ve zamanlamadır. Doğru yerde ve doğru zamanda doğru bir içerik paylaşımı yaparak müşterilerinizin ilgisini çekebilirsiniz. Hemde bu şekilde tüketicilerinizi zamansız yayınlanan içeriklerle rahatsız etmemiş olursunuz.
Dört Pazarlama Hareketi
Inbound marketing, temelinde dört temel pazarlama hareketi bulunur. İşe ilk önce içeriklerle tüketicinin kalbinde taht kurmaktan başlayın. Yeteri kadar dikkat çekerseniz tüketiciler sitenizi ziyaret eder. Elde ettiğiniz ziyaretçi kitlenizin iletişim bilgilerini alarak, bakıcılarınızı alıcılarınıza çevirebilirsiniz.
Inboung Marketing İçin Dört Pazarlama İncileri
- Dikkat Çek
- SEO
- İlgiyi Koru
- Değerlendir
Inbound marketing dalında yapacağınız her adımı dikkatli bir şekilde atmalısınız. Unutmamanız gereken bir şey var ki içerik her zaman kraldır. Kral doğru zamanda doğru hamle yaparsa etkisi de o kadar çok olur. İçeriği kral yapan ise bu işte profesyonel olan reklam ajansları size yardımcı olabilir.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.