Sosyal medya hesap yönetimi markayı güncelliyor. Gelişen teknoloji ile hayatımıza gelen sosyal medya, son yıllarda gündelik hayatımızda önemli ölçüde yer aldı. Sosyal medyanın gücü ve popülerliği gün geçtikçe artığını söyleyebiliriz.
Öncelikle şunu anlamak gerekiyor ki günümüzde sosyal medya hesabı kullanan herkes sosyal medya yöneticisi değildir. Sosyal medya inişli çıkışlı bir tepedir. Sosyal medya kullanmak ile sosyal medya yöneticiliğini yapmak farklı iki kulvardır. Bu yüzden sosyal medyada başarılı olmak isteyenler mutlaka profesyonel olan sosyal medya uzmanı ile çalışmalıdır.
Sosyal Medya Hesap Yönetimi Nasıl Yapılır
Sosyal medya hesap yönetiminde belirli başlı ufak ama önemli ayrıntılar mevcuttur. Sosyal medya hesap yönetimi konusunda uzman olan yöneticinin yapması gereken şeylerden biri, profesyonel yöneticinin markaya dair etkili bir yönetim için çeşitli analizlerin yapması gerekmektedir.
Sosyal Medya Hesap Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Her şeyde bir püf noktası bir ayrıntısı olduğu gibi sosyal medyanın yönetiminde de bu ayrıntılar mevcut. Sosyal medya uzmanlarının bir marka için yapmaması gerekenlerden ise yapması gerekenleri söz etmemiz gerekiyor.
1-Brief Alınması
Reklam ve pazarlama dünyasında marka her konuda ajanslara brief verir. Bu brieflere sosyal medyada dahildir. Briefin alınmasından çok onun anlaşılması ve çözümlenmesi önemlidir. Aldığınız brieflere göre yöneteceğiniz markaya dair etkili ve doğru strateji kurmanız gerekmektedir. Öncelikle markaya dair tüketici iç güdüsü, tüketici karakteri, rakip davranışları ve pazar analizi yapmanız gerekmektedir.
2-Marka ve Rakip Analizi
Yönetimini üstlendiğiniz bir markanın hakkında analiz yapmadan işe başlamak demek, bataklığa atlamak demektir. Yöneteceğiniz markanın bakış açısını davranışlarını analiz etmeniz gerekmektedir. Aynı şekilde markanın rakiplerini yakından takip ederek onlardan daha farklı ve daha doğru bir etkili strateji kurmanız gerekmektedir.
3-Strateji Planı Hazırlama
Sosyal medya uzmanı tarafından yapılan analizler sonucu hesap yönetimi için yıllık ya da aylık olacak şekilde bir dijital strateji planı hazırlamanız gerekmektedir. Bu plan dahilinde olabilecek krizlere yönelik alternatifler bulundurmalısınız. Özellikle özel günlere dair detaylı bir şekilde plan yapmalı ve bunları etkili bir şekilde uygulamalısınız.
4-İçerik Hazırlama
Şüphesiz her şey de olduğu gibi sosyal medya yönetiminde de içerik kraliçedir. Eğer satışları aniden yükseltmek istiyorsanız hazırladığınız içeriklerde hemen şimdi son fırsat şeklinde tüketiciyi harekete geçirecek kelimeler kullanılmalı. Kurduğunuz cümlelerde mutlaka kısa ve etkili olmalıdır.
Unutulmamalıdır ki paylaşılacak görsel ile metin birbirini tamamlamalıdır.
Sosyal medya hesap yönetimi derin bir okyanustur. Bu okyanusta boğulmamak için bu konuda profesyonel bir reklam ajansı ile çalışabilirsiniz. Reklam ajansı ile çalışmanız gerek strateji gerek tasarım gerek metin konusunda size tam donanımlı hizmet vermesi bu durumda da sizin üstün performans gösterebilme gibi pek çok avantaja sahip olabilirsiniz. Unutmayın ki devir teknoloji ve internet devri. İnternet ortamında güncel olmayan marka, tüketici zihninde de güncel kalamaz. Bu yüzden sosyal medya hesap yönetimi markayı hem tüketicinin zihninde hem de internet ortamında güncel tutuyor.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.