Pazarlama Otomasyonu İle Kontrol Altında Olun. Pazarlama otomasyonu, pazarlama departmanınca gerçekleştirilen faaliyetlerini düzenleyen bir araçtır.Pazarlama otomasyon araçları düzenli olarak, müşteriye uygun, özel mesaj içerecek şekilde anlık aksiyon alarak, marka ile müşterinin etkileşimini sağlıklı bir şekilde gerçekleştiriyor.
Pazarlama Otomasyonu Programları
Pazarlama otomasyonu araçları ile e-posta pazarlamada, aklınıza gelebilecek pek çok aksiyonu otomatik olarak kullanabilirsiniz.
Pazarlama Otomasyonu Stratejileri
1.Favori Ürün Ve İçeriğe Göre E-Posta Gönderimi
E-posta pazarlaması konusuna dair diğer yazılarımızı okuduysanız, bu konuda çok fazla programın size katkı sağladığını biliyorsunuzdur. Örneğin, bir web siteniz var ve e-ticaret ile uğraşıyorsunuz. Ziyaretçinizin gün içerisinde hangi ürünlere baktığını analiz ederek ürün kategorisine ait farklı seçenekleri sunabilirsiniz. Böylelikle ziyaretçi ile ilgili olan kişiselleştirilmiş e- posta ile bakıcılara alıcılara çevirebilirsiniz.
2. Hoş Geldiniz E- Postası
Otomasyon programının yardımıyla web sitenize ilk kez üye olanlara hoş geldiniz e-postası gönderebilirsiniz. Gönderdiğiniz e-posta da dikkat etmeniz gereken şeylerden birisi hoş geldiniz derken aşırı satış odaklı bir mail göndermemeniz gerekmektedir.
3. Satış Sonrası Tamamlayıcı Ürünler
Ziyaretçinizin satın aldığı ürüne göre tamamlayıcı ürünleri gösterebileceğiniz bir e-posta gönderebilirsiniz. Yapacağınız bu teknikle daha farklı ürünlerin de satılmasına olanak sağlayabilirsiniz. Örneğin, telefon bakan bir ziyaretçinize kılıf veya aksesuarlara ilişkin bir mail atabilirsiniz.
4. Sepetinizi Unutturmayın
Ziyaretçileriniz sitenizde ürünleri sepete ekledi fakat alım yapmadan siteden ayrılmak zorunda kaldı diyelim. “Sepetinizde Unuttuklarınız” adlı bir e posta ile ürünleri hatırlatabilir ve satış yapılmasını sağlayabilirsiniz.
5. Doğum Günü E-Postası
Aboneliklerde sorduğunuz doğum tarihlerine göre, abonelerinize jest amaçlı doğum günü e-postası yollayabilirsiniz. Aynı zamanda o abonenize özel kampanya yapabilirsiniz.
6. Özel Gün Programı
Bazı aboneleriniz diğerlerine göre yüklü miktarda alışveriş yapabilirler. Bu tarz aboneler düzenli olarak alışveriş yaparlar. Bu abonelerinize göre özel indirim kampanyaları veya özel gün kampanyaları yaparak, satışlarınızı daha çok arttırabilirsiniz.
7. Ziyaretçilerinizi Tekrar Yakalayın
Bazı aboneleriniz sitenize uzun bir süre giriş yapmıyor olabilir. Bu aboneleri tespit edip onları kendinizi hatırlatacak mailler gönderebilirsiniz. Onlara ilgi çeken e-posta gönderip, birebir iletişim kurmayı sağlayabilirsiniz.
Pazarlama otomasyonunda yukarıda gösterilen adımları uygulayarak hem satışlarınızı yükseltebilir hem de müşteri kitlenizi arttırabilirsiniz. Bunu profesyonel bir şekilde yapmak için bu konuda deneyimli olan reklam ajansları ile çalışmanızı öneririz.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.