Dijital Reklam Modelleri Her Alanda Çözüm Sunuyor. Dijital reklam modelleri mecraya ve ihtiyaca göre çeşitleniyor. Bu sayede dijital mecrada gerçekleştirmek istediğiniz tüm tanıtım faaliyetleriyle ilgili bir çözümünüz olabiliyor. İşinize yarayacak çözümleri iyi belirleyebilmeniz adına bugün sizlerle bu dijital reklam modellerini ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğiz.
Google Dijital Reklam Modelleri
Görüntülü Reklamlar
Google’ın sunduğu GDN(Google Display Network) reklamlarıyla 1 milyon civarındaki web sitesi üzerinden ilgili olabileceğinizi düşündüğünüz bir sitede ürün ve hizmet görsellerinizle birlikte yer alabilirsiniz. Google bu hedeflemeyi kendi dataları üzerinden yapar. Sizin sadece kime ulaşmak istediğinizi belirtmeniz yeterlidir.
Alışveriş Reklamları
Google alışveriş reklamları Google’ın ”Alışveriş” sekmesi altında çıkan reklamlardır. Direkt olarak ürün ve fiyat bilgisinin yer aldığı kutucuklarla özellikle e-ticaret siteleri için çok iyi bir alternatiftir.
Evrensel Uygulama Reklamları
iOS ve Android App Store’lar üzerinden indirdiğiniz uygulamalar içerisinde yer alan hedeflenmiş reklamlardır. Uygulamayı kullanan kitlenin ağırlığına göre reklam hedeflemeniz yine Adwords üzerinden otomatik olarak sağlanır.
Dinamik Arama Ağı Reklamları
Google barında yaptığınız arama sonucu organik sonuçların hemen üzerinde 4 taneye kadar çıkan metin reklamlarıdır. Tüketicinin anlık ihtiyacına yönelik yaptığı arama sonucu çıkan reklamlar olduğu için dijital reklam modelleri arasında oldukça önemli bir yere sahiptir.
Video Reklamlar
Youtube vb. video siteleri üzerinde video başlamadan önce ve aralarda giren 5-15-30 sn’lik reklamlardır. Yine burada da içeriğe göre ve videoyu izleyen kitleye göre Adwords kendisi bir hedefleme gerçekleştirir. Reklamınız doğru yerde doğru kişiye ulaşır.
Yeniden Pazarlama Reklamları
Daha önce ziyaret ettiğiniz ve üzerinde özellikle inceleme sağladığınız ürün ve hizmetleri sonrasında başka web sitelerini ziyaret ettiğinizde sağda ve solda görmüşsünüzdür. İşte tam o anda yeniden pazarlamaya maruz kalmaktasınızdır.
Belirttiğimiz tüm dijital reklam alanları için uygun stratejilerin belirlenmesi ve doğru kanalın kullanılması ile birlikte markanızı bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz. Bu konuda faaliyet gösteren sosyal medya ajansları, dijital ajanslar veya tam hizmet reklam ajansları ile iş birliği içinde olmanız, daha sağlıklı sonuçlar almanıza fayda sağlayacaktır.
Facebook & Instagram Dijital Reklam Modelleri
1- Etkileşim Reklamları
Gönderiniz üzerindeki beğeni, yorum, paylaşım gibi etkileşim istatistiklerini artırmanıza yarayan reklamlardır.
2- Trafik Reklamları
Hedef kitleniz üzerinde sitenize trafik çekmek üzere yayınlatabileceğiniz reklam modelidir.
3- Dinamik Ürün Reklamları
Adwords üzerindeki dinamik reklamlara büyük benzerlik gösterir. Sitenizi daha önce ziyaret etmiş ya da etmemiş ama ilgi alanları ürünleriniz üzerinde eşleşen kişilere reklam çıkmanızı sağlar.
4- Remarketing Reklamlar
Potansiyel müşteri datanıza reklam yapabilmenizi sağlayan bir sistemdir. Cep telefonu numarası ve mail adresi bilgileriyle Facebook verileri eşleştiği taktirde bu kişilere yönelik yeniden pazarlama gerçekleştirebilirsiniz.
5- Sayfa Beğenme Reklamları
Facebook sayfanızdaki beğenileri artırmanıza katkı sağlayan reklamlardır.
6- Video Görüntüleme Reklamları
Potansiyel hedef kitleniz üzerinde videolarınızla sağlayabileceğiniz tanıtım çalışmalarıdır.
7- Potansiyel Müşteri Bulma Reklamları
Tüketicinin web sitenizi ziyaret etmesine gerek kalmadan onlar hakkında bilgiler toplamanızı sağlayan reklam modelidir.
8- Mağaza Ziyaretleri Reklamları
Tek bir kare içerisinde potansiyel müşterilerinizin işletmenize dair yol tarifi alabildiği, iletişim bilgilerinizi görebildiği ve işletmenize mesaj gönderebildiği reklam modelidir.
9- Uygulama Yükleme Reklamları
Mobil uygulamanızın tüketiciler tarafından indirilmesini sağlayan reklamlardır.
Facebook, Instagram reklam modelleri ile düşük bütçelerle çok geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Tabi ki burada önemli olan, yapacağınız reklamların etkin olması ve reklam içeriklerini doğru hazırlamanızdır. Eğer yöntemlerinizi doğru seçemez iseniz, harcayacağınız bütçeyi etkin kullanmamış olursunuz. Profesyonel bir destek almanız veya iş birliği içinde olduğunuz sosyal medya ajansı, kreatif reklam ajansı veya dijital reklam ajansınız ile ortak yürüteceğiniz projelerle, daha etkin sonuç almanız mümkün.
Özelleştirilmiş Dinamik Remarketing Reklamları
Google, Adwords ile dinamik remarketing olanağı sunmakta fakat açık internet (google dışındaki internet sağlayıcıları) üzerinden sağlanan verileri de kendi bünyesine katarak daha verimli bir retargeting olanağı sunmaya çalışır. Bunu Criteo vb. sistemlerle sağlar ve tüm internet alemindeki verileri filtresinden geçirmiş olur.
Dijital reklam modellerini daha etkin kullanabilmek adına sizleri de İstanbul Acıbadem’de bulunan Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı ofisimizde ağırlamak isteriz. Bizimle iletişime geçmek için lütfen tıklayınız.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.