Hedef Kitle Belirlerken Karavana Atış Yapmayın. Bu konu markalar için çok önemlidir. Bir markanın satış yapabilmesi için, öncelikle hedef kitlesini belirlemesi gerekmektedir. Bu konuda markalar, güçlü bir reklam ajansıyla çalışarak doğru hedef kitleyi bulabilirler.
Bir ürünün pazarlaması için her şeyi yaptığınızı varsayalım. Ürünün adını, sloganını, ambalajını, renklerini yani kısaca her şeyini kurguladınız. Peki ya hedef kitlenizi seçtiniz mi?
Hedef kitleyi doğru bir şekilde belirleyebilmek için, ilk önce kendinize şu soruları sormanız gerekmektedir;
- Ürünümü kime satmak istiyorum?
- Ürünüm kimlere hitap ediyor?
- Ürünüm fiyat açısından hangi hedef kitleye uygun?
Kendinize bu soruları sorduğunuzda doğru doğru hedefe ulaşmış olacaksınız.
Pazarlama stratejilerinde bu kavram her zaman farklılık gösterebilmektedir. Eski markaların hedef kitlesinin ihtiyaçları farklı olduğu için ürün çıkartırlar ve onlara göre strateji uygularlar.
Marka İçin Hedef Kitle Neden Önemlidir
Diyelim ki bir oyuncak üretiyorsunuz. Ürününüzün satın alacak kitle 3-7 yaş arasındaki çocuklar olsun. Bu çocuklara ulaşabilmek için, onların izlediği televizyon programlarına reklam vermelisiniz. Çizgi film kanallarına değil de yetişkin kanallarına reklam verirseniz, hedef kitleniz tarafından görülemezsiniz. Bu durumda satışlarınız düşer. Aynı şekilde yetişkinler için çıkardığınız bir ürünü yanlış mecralarda pazarlamaya çalışırsanız, yanlış strateji uygulamış olursunuz. Eğer ki çalıştığınız tam hizmet reklam ajansı veya medya satın alma ajansına güveniyorsanız, tüm bu soru işaretleri olmadan doğru mecralarda, doğru hedef kitlenizle buluşabilirsiniz.
Fiyatsal Açıdan Hedef Kitle Belirlemek
Aslında en önemli konu ürününüzü fiyatlandırmak diyebiliriz. Örneğin, C2 hedef kitlesine hitap ediyorsanız, ürününüzü onların alabileceği aralıkta fiyatlandırmanız gerekir. C2 hedef kitlesine göre hareket edip, ürününüzü onları zorlayacak şekilde fiyatlandırırsanız, yanlış strateji izlemiş olursunuz. Bu durumda zaman kaybı ve mali kayıp yaşayabilme olasılığınız artar. Bu yüzden, hedef kitlenizi seçerken ilk önce ürününüzün satım fiyatına bakmanız gerekir. Doğru ve etkili bir pazarlama yapabilmek istiyorsanız, ürün fiyatına göre hedef kitle seçmelisiniz.
Hedef Kitlenin İhtiyacına Göre Ürün
Diyelim ki, hali hazırda var olan bir hedef kitleniz var. Ama marka olarak yeni bir ürün çıkartmak istiyorsunuz. Ürününüzün hedef kitlenizin ihtiyaçlarına yönelik olmasına dikkat edin. Örneğin, C1 kategorisine hitap ediyorsanız, onların ihtiyaçlarını göz önünde bulundurun. Unutmayın ki her kategorinin farklı yaşam standartları vardır. Mesela C1 kategorisi, maddi açıdan zor geçinenlerden oluşur. Maddi açıdan zor geçinenlere lüks bir ürün satamazsınız. Bu yüzden ürünlerinizi hedef kitlenizin yaşam standartlarına göre üretin.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.
Sizde doğru hedef kitle ve doğru mecralarda bulunmak istiyorsanız, 360 derece ajans hizmeti ile İstanbul – Acıbadem’de bulunan Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı’nda kahve içmeye bekliyoruz.