Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Marka Stratejisi,

Cross Selling İle Tüketici Beklentisinin Üzerine Çıkın

by fikirmod23 Ocak 2019
4
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Cross Selling

Cross Selling İle Tüketici Beklentisinin Üzerine Çıkın. Cross selling satış, ürünlerin daha çok satmasına yardımcı olan bir tekniktir. Çapraz satış da denilen bu teknik, pazarlama açısından vazgeçilmez bir hale gelmiştir.

Aslında bu teknikle günlük hayatımızda çok fazla karşılaşıyoruz. Gerek e-ticaret sitelerinde, gerek mağazalarda, gerekse marketlerde adım adım bilinçaltımıza işleyen, otomatik olarak merak edip elimizi uzattığımız ürünlerin çoğu bu teknikle düzenlenmiştir. Tüketiciye fazlasıyla sempatik gelen cross selling tekniği, markaların satışlarını artırmakta oldukça başarılı olmuştur.

Cross Selling Strateji

Cross Selling Tekniği Nasıl Kullanılır

Cross selling tekniğini kullanmak, aslında sanıldığından daha basit. Satın alınan bir ürünün yanında, o ürünü tamamlamaya yardımcı olacak farklı bir ürünün daha satışa sunulmasıyla bu teknik hayata geçiyor. Çapraz satış tekniğini kullanmak için illa birbirine benzer ürünlerin satılmasına gerek duyulmaz. Çapraz satış tekniğini daha iyi anlayabilmek için, örneklere bakmak gerekmektedir.

Çapraz Satış Örnekleri

Çapraz Satış Örnekleri

Örneğin, marketlerde 50 tl ve üzerine yapılan alışverişlerde farklı bir ürünün satılmasını çabalayan kasiyer, çapraz satış tekniği uygulamaya çalışmaktadır. Bir mağazadan telefon alıyorsunuz, satıcının aldığınız telefona göre kılıf ve aksesuar satmaya çalışması da bir çapraz satış tekniğidir. Diyelim ki bir restorana gittiniz ve garsona hamburger sipariş ettiniz, garson hamburgerin yanında size patates kızartması diye sorarak çapraz satış tekniğini uygular.

E-Ticaret Çapraz Satış

E-Ticarette Çapraz Satış

Özellikle insanların hayatını kolaylaştıran e-ticaret sitelerinde bu teknik fazlasıyla kullanılmaktadır. Bir sitede ihtiyacınız olan bir ürüne baktıktan sonra, sayfanın alt kısmında “bu ürünü alanlar şunları da aldılar” ya da “bunlar da ilginizi çekebilir” şeklinde farklı ürünler gösterilerek bu satış tekniği uygulanmaktadır.

Çapraz satış tekniğini başarılı bir şekilde uygulayabilmek çok önemlidir. Bu tekniğin doğru bir şekilde uygulanabilmesi için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır.

Çapraz Satış Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Çapraz Satış Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
  • Satın alma kararı veren bir müşteriden daha fazla kazanç sağlamak amacıyla, çapraz satış tekniğiyle ürün önerisinde bulunurken, müşteriye fazla ısrarcı olunmamalıdır.
  • Bu tekniği uygularken müşteriye doğru ürünün, doğru zamanda sunulması gerekmektedir.
  • Örneğin e-ticaret sitesinde müşteri kıyafet bakıyorsa, kıyafet ile ilgili diğer ürünlerin gösterilmesi gerekmektedir. Kıyafet bakan müşteriye teknoloji ile alakalı bir ürün gösteriliyorsa, bu müşterinin ilgisini çekmeyebilir.
  • Müşteriye çok ısrarcı davranırsanız satın almaya karar verdiği ürünü de almaktan vazgeçebilir.

Çapraz Satış Teknikleri

Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız. 

Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz. 

 

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

360 tam hizmet ajansıAcıbadem Reklam Ajansıçapraz satışçapraz satış örneklericross sellingdijital reklam ajansıistanbul reklam ajansıkreatif reklam ajansıpazarlama ajansıreklam ajansısatış tekniği
Previous

Reklam Fikri Zamanın Ötesindedir, Orijinalliğini Korur

16 Ocak 2019
Next

Hedef Kitle Belirlerken Karavana Atış Yapmayın

25 Ocak 2019

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    8 saat ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    4 hafta ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...