Cross Selling İle Tüketici Beklentisinin Üzerine Çıkın. Cross selling satış, ürünlerin daha çok satmasına yardımcı olan bir tekniktir. Çapraz satış da denilen bu teknik, pazarlama açısından vazgeçilmez bir hale gelmiştir.
Aslında bu teknikle günlük hayatımızda çok fazla karşılaşıyoruz. Gerek e-ticaret sitelerinde, gerek mağazalarda, gerekse marketlerde adım adım bilinçaltımıza işleyen, otomatik olarak merak edip elimizi uzattığımız ürünlerin çoğu bu teknikle düzenlenmiştir. Tüketiciye fazlasıyla sempatik gelen cross selling tekniği, markaların satışlarını artırmakta oldukça başarılı olmuştur.
Cross Selling Tekniği Nasıl Kullanılır
Cross selling tekniğini kullanmak, aslında sanıldığından daha basit. Satın alınan bir ürünün yanında, o ürünü tamamlamaya yardımcı olacak farklı bir ürünün daha satışa sunulmasıyla bu teknik hayata geçiyor. Çapraz satış tekniğini kullanmak için illa birbirine benzer ürünlerin satılmasına gerek duyulmaz. Çapraz satış tekniğini daha iyi anlayabilmek için, örneklere bakmak gerekmektedir.
Çapraz Satış Örnekleri
Örneğin, marketlerde 50 tl ve üzerine yapılan alışverişlerde farklı bir ürünün satılmasını çabalayan kasiyer, çapraz satış tekniği uygulamaya çalışmaktadır. Bir mağazadan telefon alıyorsunuz, satıcının aldığınız telefona göre kılıf ve aksesuar satmaya çalışması da bir çapraz satış tekniğidir. Diyelim ki bir restorana gittiniz ve garsona hamburger sipariş ettiniz, garson hamburgerin yanında size patates kızartması diye sorarak çapraz satış tekniğini uygular.
E-Ticarette Çapraz Satış
Özellikle insanların hayatını kolaylaştıran e-ticaret sitelerinde bu teknik fazlasıyla kullanılmaktadır. Bir sitede ihtiyacınız olan bir ürüne baktıktan sonra, sayfanın alt kısmında “bu ürünü alanlar şunları da aldılar” ya da “bunlar da ilginizi çekebilir” şeklinde farklı ürünler gösterilerek bu satış tekniği uygulanmaktadır.
Çapraz satış tekniğini başarılı bir şekilde uygulayabilmek çok önemlidir. Bu tekniğin doğru bir şekilde uygulanabilmesi için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır.
Çapraz Satış Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Satın alma kararı veren bir müşteriden daha fazla kazanç sağlamak amacıyla, çapraz satış tekniğiyle ürün önerisinde bulunurken, müşteriye fazla ısrarcı olunmamalıdır.
- Bu tekniği uygularken müşteriye doğru ürünün, doğru zamanda sunulması gerekmektedir.
- Örneğin e-ticaret sitesinde müşteri kıyafet bakıyorsa, kıyafet ile ilgili diğer ürünlerin gösterilmesi gerekmektedir. Kıyafet bakan müşteriye teknoloji ile alakalı bir ürün gösteriliyorsa, bu müşterinin ilgisini çekmeyebilir.
- Müşteriye çok ısrarcı davranırsanız satın almaya karar verdiği ürünü de almaktan vazgeçebilir.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.