İyi Bir Reklam Fikri Yönetilmeyi Hak Eder. Bir reklam fikri bulup, bunu daha az bütçeli mecralarda kullandınız ve baktınız ki gerçekten iyi dönüş sağladı. İşte bu noktada bunun iyi bir reklam fikri olduğunu fark edip işin içine reklam prodüksiyon sürecini de dahil edebilirsiniz.
Mesajın vuruculuğunu öne çıkartmak için afiş reklamları bazen daha iyi bir yöntem olarak görünebilir fakat bir reklam filminin hatırda kalma konusunda kesinlikle daha başarılı olduğunu kabul etmemiz gerekir. Mesajın belirli bir süreye yayılması ve tüketiciye bir hikaye içinde verilmesi, tüketicinin o mesajı zihninde daha sağlam bir şekilde oturtmasını sağlamaktadır.
İyi Bir Reklam Fikri Nasıl Yönetilmelidir?
1- Vuruculuk Sona Saklanmalıdır
Vermek istediğiniz mesajın vurucu kısmı sona saklanmalıdır. Senaryonuzun bu vurucu mesaja ulaştığı ana kadar bir olay örgüsü olmalıdır. Bu olay örgüsü bir ihtiyaç yaratmak üzerine olabilir, absürt bir şekilde ilerleyebilir ya da trend olan birkaç konu ve kavramın kesiştiği noktada buluşabilir.
2- Hikaye Kurgusu Orijinal Olmalıdır
Seçtiğiniz kurgu yöntemi hangisi olursa olsun, o güne kadar denenmemiş bir şey yakalamanız önemlidir. İnsanlar yeni bir şey keşfetmekten keyif alır. Bu içgüdülerimizde olan bir şeydir. Aslında işin en önemli ve zor kısmı da burasıdır. Uygun bir bütçe ve gerekli ekiple herhangi bir reklam filmi çekmenizin önünde hiçbir engel yoktur fakat iyi bir reklam fikri tartışmasız olarak çok değerlidir. Tabiki bunun için çalıştığınız reklam ajansınıza iyi brief vermeniz ve reklam ajansındaki ekibin verilecek mesajı veya içeriği çok iyi anlaması şart.
3- Senaryonuzun Sürdürülebilir Olması Önemlidir
Senaryonuzu bir seriye bağlamak genel olarak iyi bir yöntemdir. Çünkü insanlarda beklenti yaratırsınız. Beklenti bir sonraki reklamı daha dikkatli izleme eğilimi yaratacaktır. Bununla birlikte yeni bir çekim ekibi kurmanıza gerek kalmaz ve iş akışınız daha rahat olur. Çekim süreçlerinin sancısını o ortamın bir şekilde tozunu yutmuş birisi çok iyi bilir. 🙂
4- Sokağı Dinlemeyi Unutmayın
Yaptığınız reklam filmini ölçmek istiyorsanız, dışardaki konuşmaları dikkate alın. Elbette hepsini değil. İyileri ve kötüleri bir potada eritip bir sonraki bölümde doz ayarlaması yapabilirsiniz. İyi bir reklam fikri için sokağı dinlemeyi unutmayın.
5- Sizi En İyi Anlayan Ajanslarla Çalışın
Markanızı daha iyi yerlere taşımak veya fark yaratan sonuçlar ve iyi bir reklam fikri almak istiyorsanız, sizi çok iyi anlayan bir ajansla çalışın. Ajansların veya ajans ekibinin markayı tanıması ve anlaması, ortaya çıkacak işin kalitesini de beraberinde getirecektir.
Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak, sizi iyi anlayabileceğimizi ve markanıza değer katabilecek işlere imza atabileceğimizi düşünüyoruz. İstanbul Acıbadem’de bulunan ajansımıza sizleri ağırlamaktan mutluluk duyacağı. İletişim için lütfen tıklayınız.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.