Marka bilinirliği düzeyinizi uçuracak ipuçları; Günümüz tüketim piyasasında birçok marka yerini sağlamlaştırmış durumda. Zaman geçtikçe bu piyasaya yeni markalar da ekleniyor. Bu yüzden de markalar arasında sıkı bir rekabet oluşuyor. Bunlardan birisi de, marka bilinirliği düzeyi.
Marka Bilinirliği Neden Önemlidir
Birbirleriyle rekabet içinde olan markalar, gelişen piyasada tüketici tarafından unutulmamak için markaların bilinirlik düzeyini artırma ihtiyacını duymaktadırlar. Gerek tatlı gerilla pazarlamayla, gerek küçük reklamlarla, gerekse afişlerle tüketiciye kendini hatırlatmaya çalışan markalar, bazen bunu başarabilse de, bazen olduğundan da kötü duruma düşebiliyor.
Marka bilinirliği düzeyini artırmak için aşağıdaki adımları uygulamanız gerekmektedir.
Hizmet Kalitenizi Önemseyin
Rakip markalardan öne çıkabilmek için, yapmanız gereken ilk adım, hizmet kalitenizi standartların üstüne çıkarabilmektir. Piyasada adınızın sürekli duyulmasını istiyorsanız, ilk önce tüketicinizin ihtiyaçlarına cevap vermeli, onların sorularına yanıt bulmalısınız.
Örneğin, e-ticaret hizmeti veren firmaysanız, tüketicinin sitenizde neleri görmek isteyeceğini düşünmelisiniz. Mesela bir tüketici sizin sitenizde sipariş verdiyse, bu siparişle ilgili tüm detayları sitenizde kolaylıkla görebilmeli. Hizmet kalitesi sadece bununla da sınırlı kalmıyor. Yine e-ticaret örneğinden gidecek olursak, tüketici sizin sitenizde sipariş verdikten sonra, ürünün takibi, paketlenmesi, kargolanması, tüketicinin eline vaktinde ulaşması, daha sonra vereceğiniz satış sonrası destek de, sizin hizmet kaliteniz için oldukça önemlidir.
Özellikle diğer markalardan farklı olabilmek için, satış sonrası destek hizmetine ayrı bir önem vermeniz gerekmektedir. Vereceğiniz bu hizmet tüketici tarafından “marka beni önemsiyor” şeklinde algılayacağı için, sizi rakiplerinizden farklı görecektir.
Hedef kitlenize “Ben buradayım” Diye Seslenin
Günümüzde birçok marka, farklı şekillerde tüketiciye kendini hatırlatıyor. Tüketici ise yolda gördüğü reklam afişlerini, televizyonda gördüğü reklamları ya da sosyal medyada gördüğü tanıtımların sadece bir kısmını hatırlamakta.
Yani demek istiyoruz ki hedef kitlenize “ben buradayım” diye bağırmak için, maliyetli bir şekilde reklam vermenize, her zaman gerek yok. Örneğin kozmetik firması sahibisiniz, size üye olan tüketicilerinize atacağınız bir sms ile yeterince kişiye ulaşabilirsiniz. Ya da yeni gelen ürünlerinizi, kampanyalarınızı tanıtacağınız bir e-broşür gönderebilirsiniz.
Burada önemli olan şey hedef kitlenize seslenmek.
Sosyal Medyayı Atlamayın
İnsanların sosyal mecralarda çok fazla vakit geçirdiğini gören markalar, sosyal medya gibi uçsuz bucaksız bir mecrayı reklam faaliyetleri için kullanmaya başladı. Sizde markanız için bir sosyal medya hesabı açıp, paylaşım yaparak hedef kitleniz tarafından görünür hale gelebilirsiniz. Unutmayın ki sosyal medya da marka bilinirliği açısından büyük önem taşıyor.
Geleneksel Medyadan Yararlanın
Markanızın bilinirliğini düzeyini arttırmak için geleneksel medyadan da yararlanabilirsiniz. Örneğin kurumsal reklam filmleri yaparak tüketiciye kendinizi hatırlatabilirsiniz. Özellikle kuruluş tarihiniz eski tarihlere dayanırsa bu sizin için ekstra avantaj olacaktır. Bunun nedeni ise piyasada yeni olan bir marka kurumsal reklam filmi çekebilmek için daha çok genç olduğu için, tüketici tarafından komik karşılanabilir, kökeni eskiye dayanan markalar ise kurumsal reklam filmlerini rahatlıkla kullanabilirler.
Marka bilinirliğiyle ilgili iyi bir strateji çıkartmak çok önemlidir. Bununla ilgili bir kreatif reklam ajansı ihtiyacınız olacaktır. Bununla birlikte dijital alanda da kampanya fikirlerinizi en verimli şekilde yönetecek bir dijital reklam ajansı gerekli olacaktır. Sosyal medya ajansı meselesini de elbette ki atlamıyoruz. Tüm bunlarla ilgili Fikirmod sizlere tek kaynaktan çıkmış paket bir hizmet sağlama kapasitesine sahiptir.
Farklı disiplinlerden beslenen kreatif ekibiyle, anadolu yakası Acıbadem’de hizmet veren Fikirmod Reklam Ajansına ulaşmak için lütfen tıklayın
Daha fazla içerik için…