Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Marka Stratejisi,

Gerilla Pazarlama Sayesinde Markanız Bir Adım Önde

by fikirmod13 Aralık 2018
5
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Gerilla Pazarlama Sayesinde Markanız Bir Adım Ötede

Gerilla pazarlama sayesinde markanız bir adım önde. Markanızda farklılığa gitmek istiyor, bunu yaparken de eğlenceli ve yaratıcı olmayı hedefliyorsanız, gerilla pazarlama sizin için oldukça faydalı olacaktır.

Gerilla pazarlama, sektöre yeni yeni giren fakat tüketicinin zihninde yer eden, eğlendirirken satış yapılmasını sağlayan bir pazarlama tarzıdır. Tüketicinin zihninde, geleneksel pazarlamadan farklı olarak, marka bilinilirliğini arttırmayı amaçlayan, ucuz, yenilikçi ve yaratıcı bir pazarlama stratejisidir.

Bu stratejinin amacı, virale gitmek ve tüketicinin zihninde markanın hızlı bir şekilde yer etmesini sağlamaktır.

Jay Levinson bu pazarlama stilini “Bütçesi küçük, hayalleri büyük girişimciler için olan yaratıcı pazarlama stratejisi” olarak tanımlamıştır.

 “Küçük bir mobilya mağazasının sağında ve solunda ondan daha büyük mobilya mağazaları vardır. Birinin afişinde %60 indirim diğerininkinde ise %75 indirim kampanyasının olduğu yazmaktadır. Küçük mağazanın uzun vadeli bir indirim kampanyası yürütecek kadar bütçesi yoktur. Bu olayı çözmek için küçük mağaza sahibi bir pankart hazırlatır. Pankartta ‘giriş kapısı’ yazmaktadır.” Bu hikayeyi gerilla pazarlama için harika bir örnek olarak gösterebiliriz.

Neden Gerilla Pazarlama

Neden Gerilla Pazarlama

Gerilla pazarlamanın markaların pazarlama stratejilerinin arasında yer bulmaya başlamasının sebepleri
  1. Kolay göze çarpması
  2. İnsanların beklemedikleri bir anda karşılarına çıkması
  3. Akılda kalıcı olması
  4. Minimum tutarla, maksimum etki alınabilmesi

Geleneksel pazarlamaya çok büyük bir bütçe ayırsanız bile yine de gerilla yöntemler kullanabilirsiniz. Bütün dev şirketler başarıyı çoğunlukla bu sayede kazanmaktadır. Aslına bakarsanız bu pazarlama stratejisinde, geleneksele göre daha fazla sonuç alınmaktadır.

Gerilla Pazarlamanın Farklılıkları

Gerilla pazarlama ve geleneksel pazarlama arasındaki farkları sıralamak gerekirse
  • Geleneksel pazarlama önceliği paraya verirken, gerilla ise zamana ve yeniliğe verir.
  • Geleneksel pazarlama tüketicinin aklını karıştırırken, gerilla uygulamalar her şeyi açık açık gösterir.
  • Geleneksel pazarlama deneyim ve yargılara bağlıyken, gerilla pazarlama psikoloji ve sosyoloji ile bağlantılıdır
  • Geleneksel pazarlama “ben” diye seslenirken, gerilla “sen” diye seslenir.

Tüketiciyi şaşırtan ve büyük ölçüde geri dönüş almayı başaran gerilla pazarlama konusunda, yukarıda saydığımız sebeplerden en önemlisini ayrı olarak sona bırakmak istedik;

Gerilla Pazarlama Markanıza Sempati Kazandırır

Gerilla pazarlama markanıza sempati kazandırır.

Tüketici artık reklamların sadece satış odaklı olduğunu biliyor ve markalara karşı sadece alım satım bakış açısıyla yaklaşıyor. Fakat gerilla pazarlamada tüketici, yaptığınız yaratıcı tasarımlar sayesinde hem eğleniyor hem de markanıza karşı sempati duymaya başlıyor. Yani pazarlama stratejinizde amaçlarınızdan biri de tüketiciyle duygusal bir bağ kurmaksa, gerilla pazarlamayı denemeniz faydalı olacaktır.

Bir reklam ajansı için sınırların en çok zorlandığı alan muhtemelen gerilla reklam alanıdır. Kreatif reklam ajansı, sahip olduğu yaratıcılığı en iyi bu alanda gösterebilir. Aslında kendine güvenen bir kreatif reklam ajansı da ister ki her zaman gerilla reklam kampanyaları gerçekleştirilsin. 🙂

Sizi tüm mecralarda öne çıkaracak gerilla reklam uygulamaları için Fikirmod’la iletişime geçebilirsiniz.

İletişim

Daha fazla makalaye ulaşmak için…

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

fikirmodgeleneksel pazarlamagerilla marketinggerilla pazarlamagerilla reklamgerilla reklam kampanyalarıgerilla reklam uygulamalarıkreatif reklam ajansıneden gerilla pazarlamareklam ajansıyaratıcı pazarlamayaratıcı tasarımlar
Previous

Marka Bilinirliği Düzeyinizi Uçuracak 4 İpucu

10 Aralık 2018
Next

Sosyal Sorumluluk Projesi Marka İtibarını Destekler

17 Aralık 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    21 Nisan 2024
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    25 Mart 2024
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    21 Mart 2024
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    20 Mart 2024

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    Doğru Markalama Nedir? Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...