Gerilla pazarlama sayesinde markanız bir adım önde. Markanızda farklılığa gitmek istiyor, bunu yaparken de eğlenceli ve yaratıcı olmayı hedefliyorsanız, gerilla pazarlama sizin için oldukça faydalı olacaktır.
Gerilla pazarlama, sektöre yeni yeni giren fakat tüketicinin zihninde yer eden, eğlendirirken satış yapılmasını sağlayan bir pazarlama tarzıdır. Tüketicinin zihninde, geleneksel pazarlamadan farklı olarak, marka bilinilirliğini arttırmayı amaçlayan, ucuz, yenilikçi ve yaratıcı bir pazarlama stratejisidir.
Bu stratejinin amacı, virale gitmek ve tüketicinin zihninde markanın hızlı bir şekilde yer etmesini sağlamaktır.
Jay Levinson bu pazarlama stilini “Bütçesi küçük, hayalleri büyük girişimciler için olan yaratıcı pazarlama stratejisi” olarak tanımlamıştır.
“Küçük bir mobilya mağazasının sağında ve solunda ondan daha büyük mobilya mağazaları vardır. Birinin afişinde %60 indirim diğerininkinde ise %75 indirim kampanyasının olduğu yazmaktadır. Küçük mağazanın uzun vadeli bir indirim kampanyası yürütecek kadar bütçesi yoktur. Bu olayı çözmek için küçük mağaza sahibi bir pankart hazırlatır. Pankartta ‘giriş kapısı’ yazmaktadır.” Bu hikayeyi gerilla pazarlama için harika bir örnek olarak gösterebiliriz.
Gerilla pazarlamanın markaların pazarlama stratejilerinin arasında yer bulmaya başlamasının sebepleri
- Kolay göze çarpması
- İnsanların beklemedikleri bir anda karşılarına çıkması
- Akılda kalıcı olması
- Minimum tutarla, maksimum etki alınabilmesi
Geleneksel pazarlamaya çok büyük bir bütçe ayırsanız bile yine de gerilla yöntemler kullanabilirsiniz. Bütün dev şirketler başarıyı çoğunlukla bu sayede kazanmaktadır. Aslına bakarsanız bu pazarlama stratejisinde, geleneksele göre daha fazla sonuç alınmaktadır.
Gerilla pazarlama ve geleneksel pazarlama arasındaki farkları sıralamak gerekirse
- Geleneksel pazarlama önceliği paraya verirken, gerilla ise zamana ve yeniliğe verir.
- Geleneksel pazarlama tüketicinin aklını karıştırırken, gerilla uygulamalar her şeyi açık açık gösterir.
- Geleneksel pazarlama deneyim ve yargılara bağlıyken, gerilla pazarlama psikoloji ve sosyoloji ile bağlantılıdır
- Geleneksel pazarlama “ben” diye seslenirken, gerilla “sen” diye seslenir.
Tüketiciyi şaşırtan ve büyük ölçüde geri dönüş almayı başaran gerilla pazarlama konusunda, yukarıda saydığımız sebeplerden en önemlisini ayrı olarak sona bırakmak istedik;
Gerilla pazarlama markanıza sempati kazandırır.
Tüketici artık reklamların sadece satış odaklı olduğunu biliyor ve markalara karşı sadece alım satım bakış açısıyla yaklaşıyor. Fakat gerilla pazarlamada tüketici, yaptığınız yaratıcı tasarımlar sayesinde hem eğleniyor hem de markanıza karşı sempati duymaya başlıyor. Yani pazarlama stratejinizde amaçlarınızdan biri de tüketiciyle duygusal bir bağ kurmaksa, gerilla pazarlamayı denemeniz faydalı olacaktır.
Bir reklam ajansı için sınırların en çok zorlandığı alan muhtemelen gerilla reklam alanıdır. Kreatif reklam ajansı, sahip olduğu yaratıcılığı en iyi bu alanda gösterebilir. Aslında kendine güvenen bir kreatif reklam ajansı da ister ki her zaman gerilla reklam kampanyaları gerçekleştirilsin. 🙂
Sizi tüm mecralarda öne çıkaracak gerilla reklam uygulamaları için Fikirmod’la iletişime geçebilirsiniz.
Daha fazla makalaye ulaşmak için…