Artırılmış gerçeklik pazarlamayı üçüncü boyuta taşıyor. Gelişen teknoloji ile birlikte hayatımıza giren artırılmış gerçeklik artık şirketlerin pazarlama stratejilerinde yavaş yavaş yer ediniyor.
En basit şekilde tanımlamak gerekirse, artırılmış gerçeklik, gerçek yaşam ile sanal dünya arasında köprü kurar. Augmented Reality (AR), insanları bulundukları ortamdan bir adım öteye yani sanal dünyaya taşıyan, taşıdığı dünyada ise tatma, koklama, dokunma ve duyma duyularını harekete geçiren bir sanal uygulamadır.
Yakın bir gelecekte daha çok gelişecek olan artırılmış gerçekliğin bizlere sağladığı en büyük avantaj, insanların sahip oldukları duyusal ve bilişsel yeteneklere, aynı anda hitap edebilmesi ve bunu profesyonel olarak gerçekleştirebilmesidir.
Artırılmış gerçekliğin kullanım avantajlarını sıralamak gerekirse
1-Tüketicilere Eğlenceli Deneyimler Yaşatır
Alışveriş merkezlerinde, parklarda veya marketlerde en önemli konu tüketicinin ilgisini çekebilmek ve onları eğlendirmektir. Bu sayede tüketiciler markanıza karşı sempati duyabilirler. Artırılmış gerçeklik ile tüketicilerin ilgisini çekmek daha kolay hale gelmiştir. Buna örnek vermek gerekirse Amerika’da Universal Studios Orlando’daki tematik park, ziyaretçilerine sanal gözlük takıp, vahşi hayvanların arasındaymış gibi yansıtıp eğlenceli ve ilginç zaman geçirmelerini sağlamıştır.
2- Satış sonrası Hizmet Sürecine Katkı Sağlar
Bu teknolojinin sağladığı avantajların farkında olan birçok firma, pazarlama stratejilerine artırılmış gerçeklik teknolojisini de eklemiştir. Örneğin BMW, Boeing, Volkswagen gibi markalar artırılmış gerçeklik teknolojisini arabaların tamir servislerinde kullanmaya başlamıştır. Tamirattan sorumlu kişi sanal gözlüğü takıp arabanın kaputunu açtığında sorunlu olan bölgeyi manuel bir şekilde aramak yerine, bu teknoloji sayesinde artık tamir edilmesi gereken bölge sarı ya da kırmızı renkte gösteriliyor.
3-Sosyal Sorumluluk Projelerine Katkı Sağlar
Hayatımıza yeni yeni giren bu teknoloji, sosyal sorumluluk projelerinde de kullanılmaya başlandı. Doğa sorunlarını her ne kadar bilinse de bu konuda maalesef yeterli derecede farkındalık yaratılamıyor. BBC artırılmış gerçeklik teknolojisinden yararlanarak doğa sorunlarını insanların anlayabileceği şekilde göstermiş ve bu konuda başarılı olmuştur.
Artırılmış Gerçeklik Pazarlamayı Üçüncü Boyuta Taşıdı
Birçok kişi artık üçüncü boyutun anlamını ve hayatlarındaki yerini bilmektedir. İnsanlar, üç boyuta her anlamda alışmış durumda. Bu yüzden markalar artırılmış gerçeklik teknolojisini pazarlama sektörüne sokarken, tüketicinin alıştığı üç boyutu da ihmal etmedi. Bu teknolojinin pazarlamaya olan faydalarını sıralamak gerekirse:
1-Dizayn Aşamasında Farklılık Yaratır
Gelişen bu teknolojinin pazarlamada sağladığı avantajlardan birisi de dizayn aşamasında farklılık yaratmasıdır. Bu teknoloji, mekân ile nesneler arasında bağlantı kurulmasına olanak sağlar. AR ile yapılan en yaratıcı çalışmaya IKEA markasının aplikasyonunu örnek verebiliriz. Bu aplikasyon sayesinde tüketici satın almayı planladığı ürünlerin kendi evinde nasıl duracağını ödemeyi yapmadan görme imkanına kavuşmuştur.
2-Kıyafet Denemelerinde Ayrıcalık Yaratır
Bu teknoloji, hemen hemen her sektörde kullanılabilir hale geldi. Bunlardan biri de tekstil sektörü oldu. Geçtiğimiz günlerde Converse markası telefona yüklenen, tüketicinin yararına olan bir uygulama çıkardı. Bu uygulama sayesinde tüketici markaya ait ürünleri katalogdan seçerek mağazaya gitmeden deneme fırsatı buldu.
Kısaca özetlemek gerekirse artırılmış gerçeklik sayesinde reklam ve pazarlama dünyası üç boyutlu hale geldi. Tüketici öncesinde reklamları sadece izlerken artık onları yaşama evresine geçti. Tüketici, çağın getirdiği teknoloji olanaklarını çok çabuk benimsediği için birçok marka pazarlama stratejilerini geliştirmek durumunda kaldı.
Sizde markanıza ait pazarlama stratejilerinizi geliştirmek istiyorsanız şimdi Fikirmod ile iletişime geçin.
Daha fazla içerik için…