360 Derece Ajans Hizmeti Markaların İşini Kolaylaştırıyor. Geçmişte çoğu büyük firma tek bir ajans ile pazarlama faaliyetlerini yürütürken, gelişen reklam mecralarıyla birlikte ajans hizmeti sektörü de kendi içinde büyümeye başladı.
Kreatif reklam ajansları, medya satın alma ajansları, pr ajansları, dijital reklam ajansları ve sosyal medya ajanslarıyla birlikte, firmalar birden fazla ajansla çalışmaya başladı. Her mecra için farklı ajansla çalışan firmalarda, markanın kurumsal bütünlüğünün yürütülmesi gittikçe zorlaşmaya başladı. Şirketler ise bu dağınıklığı giderebilmek adına, çözüm ortağı olabilecek ve tüm iletişim faaliyetlerini tek merkezden yürütebileceği 360 derece ajans hizmeti veren kurumları tercih etmeye başladı.
360 derece ajans hizmeti konusunu açıklamadan önce, diğer ajans türlerinin içeriğinin anlatılması gerekmektedir.
İlk önce dijital ajanslar hakkında bilgi vermek gerekirse
Dijital ajanslar, geleneksel ajanslardan farklı olarak, internet üzerinden kullanılabilen tüm online alanlarda, dijital mecralarda, reklam ve pazarlama faaliyetlerini sürdüren ajanstır. Yani kısacası internet dünyası dijital ajanslardan sorulur.
Dijital ajansların yaptığı işler
Mobil Uygulama Geliştirme
Web Tasarım
SEO( Arama Motoru Optimizasyonu )
SEM( Arama Motoru Reklamları )
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal Medya Reklamları
İçerik Pazarlama
Dijital reklam ajansları daha çok yeni medya dediğimiz sektöre hitap etmektedir.
Kreatif reklam ajansları hakkında bilgi vermek gerekirse
Kreatif reklam ajansları, çalışmalarını daha çok geleneksel medyada yürütmektedir. Kreatif ajanslar müşteriden gelen briefe göre yaratıcı işler çıkartmaya çalışır.
Kreatif reklam ajansları, müşterinin verdiği briefe göre kampanya, ürün tanıtımı, kurumsal reklam filmleri, radyo reklamları hizmeti vermektedir. Genelde televizyon ve radyo mecralarını kullanan kreatif reklam ajansı, birçok özelliği açısından dijital reklam ajanslarından farklıdır.
Günümüzde çoğu şirket, sadece kreatif ajans ile çalışmaktadır. Şirketler, yeni medyanın popüler olmasıyla beraber, reklam ve pazarlama çalışmalarını bu alanda da yürütmek istemektedir. Yani şirketler, bu popülerlik karşısında, hem dijital ajanslar hem de kreatif ajanslarla çalışmak zorunda kalmıştır.
Şirketler, dijital ajanslarla çalışmayıp, Z kuşağının etkin olarak kullandığı internet ortamından uzak kalırsa, birçok sorun ile baş başa kalır. Bunlardan birisi de, genç kuşak ile marka arasında bir iletişim sorunu oluşmasıdır. Bu sorun, zamanla müşteri kaybıyla hatta bazı markalar için iflas ile sonuçlanabilir.
Bütçe Konusu
Şirketler, reklam ve pazarlama faaliyetleri için belli bir bütçe ayırmak zorundadır. Dijital ajansların ortaya çıkmasıyla beraber, bu bütçe daha fazla artmak durumunda kalmıştır. Şirketler, hem kreatif hem de dijital ajans için bütçe oluşturma konusunda zorluk çekmiştir.
360 derece ajans hizmeti avantajı
Şirketlerin bütçe sorunu yaşamaması için, 360 derece ajans hizmeti ortaya çıkmıştır. Bu ajanslar hem kreatif hem de dijital olarak hizmet vermektedir. Yani 360 derece ajans hizmeti, bir yandan ürünlerinize ait reklam filmlerini televizyonda yayımlarken, bir yandan da markanıza ait sosyal medya yönetimini yapabilmektedir. Şirketler iki ayrı ajansa, farklı tutarlarda daha fazla para ödemek yerine, tek bir ajansa daha az para ödemiş olurlar. Bu tarz ajanslar şirketler için paha biçilmez değerdedir.
Markanız için, 360 derece ajans hizmeti ile tanışmak istiyorsanız Fikirmod ile iletişime geçin.
Daha fazla makaleye ulaşmak için…