Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Marka Stratejisi,

Slogan, Markanızı Tüketicinizin Zihniyle Bütünleştirir

by fikirmod13 Kasım 2018
4
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Slogan, Markanızı Tüketicinizin Zihniyle Bütünleştirir

İnsanların aklında kalıcı olmak için kısa ve öz olan slogan, marka için çok büyük önem taşımaktadır. Özellikle kolay söylenebilenler, tüketicinin zihninde daha çok kalmakta ve bazen markaya ait olmaktan çıkıp insanların günlük hayatta kullandığı söz öbekleri haline gelebilmektedir. 

Çok bilinen yanlışlar arasında, bir marka için sadece reklam ve pazarlamanın yeterli olduğu düşüncesidir. Televizyonda yayımlanan, 4 reklamdan 1’i markanıza ait olsun, tüketici bunu belirli bir zaman sonra unutacaktır. Çünkü reklamlar saniyelerden oluşmaktadır. Fakat saniyelik reklamın içinde başarılı bir slogan varsa, tüketici bunu bilinçaltına kaydeder. Hatta tüketicilere markaların amblemleri hakkına soru sorarsanız, amblemlerin hangi markaya ait olduğunu bilmeyebilir ancak sloganları söyleyip markayı bilmelerini istediğinizde çoğu insanın ise markayı veya amblemi hatırladığını görebilirsiniz.

Reklam ajansı Slogan

Reklam ajansı fikir

İşte bu noktada reklam ajanslarının sorumlulukları da gittikçe önem kazanmakta. Özellikle gelişen dijital platformların çoğalması ve şirketlerin bu tür alanlarda kendilerini göstermesiyle birlikte Dijital Reklam Ajans’ları da etkin sloganlar ile tüketiciye dokunmayı hedefliyor. Öte yandan geleneksel mecralarda yer almayı hedefleyen firmalar için ise daha çok Kreatif Reklam Ajans’ları devreye giriyor. Kampanya, ilan, açık hava gibi tüm platformlarda kalıcı olmak isteyen firmalar, gerilla bir slogan ile uzun soluklu hafızalarda yer etmeye çalışıyor.

Ajans Slogan

Başarılı slogan örnekleri;
Nike – Just do it -1988

Nike markası “JUST DO IT” sloganını kullanalı yirmi yılı aşkın zaman geçmiş olsa da günümüzde birçok insan hala hatırlamakta. Bununla beraber gelişen kampanyalar Nike satışlarını %18 den  %48 e çıkmasına sebep oldu.

Loreal- Beacuse I’m Wort İt – 1973

Loreal markası, bu sloganı kullanalı neredeyse kırk yılı geçmiş ve hala bu sloganı kullanmaktadır. Adeta loreal markasıyla bütünleşmiş olan “Çünkü ben buna değerim” sloganı, tüketici tarafından alışılmış durumda. O dönemde reklamlarda sadece erkek sesi kullanılırken, Loreal bir değişiklik yaparak kadın sesi kullanmış ve daha çok kalıcı hale gelmiştir.

Nokia- Connecting People-1992

Nokia “connecting people” sloganını kullanalı yirmi bir yıl geçse de hala Nokia denilince bu sloganda insanların aklına gelmekte. Hatta sadece sloganın kendisi değil, ses tonu bile akıllara gelmekte.

Coca-Cola –Open Happiness – 2009

Coca- Cola’nın pazardaki amacı insanı mutlu etmek. Bu anlayıştan yola çıkarak sloganlarını “mutluluğa kapak aç” şeklinde kullanmışlardır. O günden bugüne kadar Coca- Cola denilince insanların bilinçaltında mutluluk duygusu gelmektedir.

Başarılı Bir Slogan İçin

Başarılı Bir Slogan İçin

Başarılı Bir Slogan İçin;

1- Akılda kalıcı olmalı

2- Kolay söylenebilir olmalı

3- Kısa olmalı

4- Birçok şeyi ifade edebilmeli

5- Markayla bütünleşebilmeli

6- Orijinal olmalı

7- Ürünün ana özelliğini çağrıştırmalı

8- Markayı farklılaştırmalı

Markalar veya şirketler, reklam ve pazarlama faaliyetlerine ne kadar önem veriyorsa, başarılı bir slogan için iki kat daha fazla önem vermelidir. Unutulmamalıdır ki; reklamlar sloganları, sloganlar da reklamları tamamlar.

Fikirmod olarak, bu alanda ihtiyaç duyabileceğiniz her konuda size destek sağlayabiliriz.

Daha fazla içerik için lütfen tıklayınız.

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

Açık hava reklambaşarılı slogan nasıl olmalıbaşarılı slogan örnekleridijital reklam ajansıİlanKampanyakreatif reklam ajansıreklam ajansıReklam Ajansı FikirReklam Ajansı Sloganslogan nasıl hazırlanmalı
Previous

İş Hayatında Oyunlaştırma Herkesi Memnun Ediyor

5 Kasım 2018
Next

Niş Pazarlama ile Az Harcayın, Çok Kazanın

15 Kasım 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    3 gün ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    1 ay ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...