İnsanların aklında kalıcı olmak için kısa ve öz olan slogan, marka için çok büyük önem taşımaktadır. Özellikle kolay söylenebilenler, tüketicinin zihninde daha çok kalmakta ve bazen markaya ait olmaktan çıkıp insanların günlük hayatta kullandığı söz öbekleri haline gelebilmektedir.
Çok bilinen yanlışlar arasında, bir marka için sadece reklam ve pazarlamanın yeterli olduğu düşüncesidir. Televizyonda yayımlanan, 4 reklamdan 1’i markanıza ait olsun, tüketici bunu belirli bir zaman sonra unutacaktır. Çünkü reklamlar saniyelerden oluşmaktadır. Fakat saniyelik reklamın içinde başarılı bir slogan varsa, tüketici bunu bilinçaltına kaydeder. Hatta tüketicilere markaların amblemleri hakkına soru sorarsanız, amblemlerin hangi markaya ait olduğunu bilmeyebilir ancak sloganları söyleyip markayı bilmelerini istediğinizde çoğu insanın ise markayı veya amblemi hatırladığını görebilirsiniz.
İşte bu noktada reklam ajanslarının sorumlulukları da gittikçe önem kazanmakta. Özellikle gelişen dijital platformların çoğalması ve şirketlerin bu tür alanlarda kendilerini göstermesiyle birlikte Dijital Reklam Ajans’ları da etkin sloganlar ile tüketiciye dokunmayı hedefliyor. Öte yandan geleneksel mecralarda yer almayı hedefleyen firmalar için ise daha çok Kreatif Reklam Ajans’ları devreye giriyor. Kampanya, ilan, açık hava gibi tüm platformlarda kalıcı olmak isteyen firmalar, gerilla bir slogan ile uzun soluklu hafızalarda yer etmeye çalışıyor.
Başarılı slogan örnekleri;
Nike – Just do it -1988
Nike markası “JUST DO IT” sloganını kullanalı yirmi yılı aşkın zaman geçmiş olsa da günümüzde birçok insan hala hatırlamakta. Bununla beraber gelişen kampanyalar Nike satışlarını %18 den %48 e çıkmasına sebep oldu.
Loreal- Beacuse I’m Wort İt – 1973
Loreal markası, bu sloganı kullanalı neredeyse kırk yılı geçmiş ve hala bu sloganı kullanmaktadır. Adeta loreal markasıyla bütünleşmiş olan “Çünkü ben buna değerim” sloganı, tüketici tarafından alışılmış durumda. O dönemde reklamlarda sadece erkek sesi kullanılırken, Loreal bir değişiklik yaparak kadın sesi kullanmış ve daha çok kalıcı hale gelmiştir.
Nokia- Connecting People-1992
Nokia “connecting people” sloganını kullanalı yirmi bir yıl geçse de hala Nokia denilince bu sloganda insanların aklına gelmekte. Hatta sadece sloganın kendisi değil, ses tonu bile akıllara gelmekte.
Coca-Cola –Open Happiness – 2009
Coca- Cola’nın pazardaki amacı insanı mutlu etmek. Bu anlayıştan yola çıkarak sloganlarını “mutluluğa kapak aç” şeklinde kullanmışlardır. O günden bugüne kadar Coca- Cola denilince insanların bilinçaltında mutluluk duygusu gelmektedir.
Başarılı Bir Slogan İçin;
1- Akılda kalıcı olmalı
2- Kolay söylenebilir olmalı
3- Kısa olmalı
4- Birçok şeyi ifade edebilmeli
5- Markayla bütünleşebilmeli
6- Orijinal olmalı
7- Ürünün ana özelliğini çağrıştırmalı
8- Markayı farklılaştırmalı
Markalar veya şirketler, reklam ve pazarlama faaliyetlerine ne kadar önem veriyorsa, başarılı bir slogan için iki kat daha fazla önem vermelidir. Unutulmamalıdır ki; reklamlar sloganları, sloganlar da reklamları tamamlar.
Fikirmod olarak, bu alanda ihtiyaç duyabileceğiniz her konuda size destek sağlayabiliriz.
Daha fazla içerik için lütfen tıklayınız.