Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel, Marka Stratejisi,

Pazarlama Araştırması Hakkında Bilinmesi Gerekenler

by fikirmod21 Kasım 2018
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Pazarlama Araştırması Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Pazarlama Araştırması Hakkında Bilinmesi Gerekenler. Günümüzde yöneticilerin çoğu,  iki önemli kavramı karıştırmaktadır.  Bunlar, pazar araştırması ve pazarlama araştırması kavramlarıdır. Beyaz yakalı yöneticilerin bile karıştırdığı bu iki önemli kavram öğrenilmediği sürece, marka büyük tehlikelerle karşılaşabilir.

İlk önce pazar araştırmasını açıklamak gerekirse;

Araştırmanızın ya da satacağınız ürünün hedef kitlesi sınırlandırılmışsa ve bu hedef kitlenin davranışıyla alakalı derinlemesine bir araştırma yapıyorsanız, yaptığınız bu araştırmaya pazar araştırması denir. Yani bir markasınız diyelim ve ürününüz için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlıyorsunuz. Bu çalışmaların başarılı olabilmesi, ürününüzün hedef kitleye nokta atışı yapabilmesi için, pazar araştırmasını mutlaka yapmanız gerekmektedir.

Pazarlama Araştırması Kavramı

Pazarlama araştırması kavramı ise;

Pazarlama araştırması, pazar araştırmasını da kapsamaktadır. Pazar araştırması ile beraber çok daha geniş bir müşteri kitlesine dayalı olarak yürütülür. Yeni ürün araştırmaları ve dağıtım yöntemlerine dair bilgi toplamak için de pazarlama araştırması yapılması gerekmektedir.

İki kavramın arasındaki farkı daha iyi anlatmak gerekirse;

Pazarlama araştırması, pazar araştırması gibi sadece hedef kitle analizi yapmaz, aynı zamanda markanın pazarlama sürecine de katkı sağlar.

Pazarlama Araştırması

Pazarlama Araştırması

Pazarlama araştırması avantajları

Pazarlama araştırması, markanın pazarlama hedeflerine çok daha kolay ve etkili bir şekilde ulaşabilmek için yapılır. Pazarlama araştırması markaya 3 temel avantaj sağlamaktadır.

Güçlü Bir İletişim Sağlar

Güçlü Bir İletişim Sağlar

Pazarlama araştırmasının sonucunda edindiğiniz bilgiler ışığında, mevcut müşteriler ve potansiyel müşterilerinizle aranızda güçlü bir iletişim olanağınız olur.

Fırsatları Gösterir

Yaptığınız araştırma sayesinde, markanıza fayda sağlayacak fırsatları görmüş olursunuz. Bu araştırma size sadece yüksek düzeyde olan fırsatları değil, aynı zamanda kolay ve çabuk ulaşabileceğiniz fırsatları da gösterir.

Riskleri Azaltır

Markanızın, pazarlama konusunda yaşayabileceği riskleri en aza indirir.

Pazar araştırması

Pazar araştırması

Pazarlama Araştırmasında Takip Etmeniz Gerekenler
Problemi Tanıyın

Araştırmanızın odak noktasını belirleyin. Örneğin, Marmara bölgesinde satışlar yükseliyorken, Ege bölgesinin satışlarının neden düştüğüne dair araştırma yapabilirsiniz.

Verilerinizi Toplayın

Araştırmanızda kullanacağınız veri toplama yöntemini iyi belirleyin. Araştırmanızda anket çalışması, telefon görüşmesi ya da odak grup çalışması yapabilirsiniz.

Pazarlama

Pazarlama

Bütçenizi Ve Zamanınızı Ayarlayın

Yaptığınız araştırma için ayıracağınız bütçeyi, araştırmanızın süresine göre ayarlayın. Araştırma beklenenden uzun sürerse, bütçe konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz.

Pazarlama Araştırması

Pazarlama Araştırması

Rapor Hazırlama

Araştırmanız hakkında elde ettiğiniz bulguları dikkatli bir şekilde rapor haline getirin. Raporunuzun içeriğinin, çeşitli tablolardan ve çizelgelerden oluştuğuna emin olun.

Önemsiz gibi görünen, fakat oldukça önemli olan pazarlama araştırması hakkında yeterli bilgiye sahip olursanız markanızı bir adım daha öteye taşıyabilirsiniz.

Günümüz reklam ajansları bu iki kavramı çok iyi bilip, stratejilerine buna göre düzenlemektedirler. Bu önemli iki kavramı karıştıran marka felakete doğru sürüklenebilir. Bu yüzden marka kendisini daha ileriye taşımak için özel strateji uygulayabilecek olan bir reklam ajansı ile mutlaka çalışmalıdır.

Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz. 

Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız. 

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Google+ üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

Acıbadem Reklam Ajansıdijital pazarlamadijital pazarlama ajansıdijital reklam ajansıgeleneksel pazarlamahedef kitlekreatif reklam ajansıpazar araştırmasıpazarlamapazarlama araştırmasıreklamreklam ve pazarlama
Previous

Niş Pazarlama ile Az Harcayın, Çok Kazanın

15 Kasım 2018
Next

Gerçek Zamanlı Pazarlama Yapabilmek İçin İpuçları

26 Kasım 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (29)
  • Genel (33)
  • Görsel Tasarım (21)
  • İçerik Pazarlama (25)
  • Marka Stratejisi (62)
  • Sosyal Medya (21)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (8)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (14)

Son Makaleler

  • Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    Müşteri Karakteri Doğru Bir Şekilde Nasıl Belirlenir

    1 hafta ago
  • Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    Koronavirüsün E-Ticaret Üzerindeki Olumlu Etkisi

    2 hafta ago
  • Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    Kriz Dönemlerinde Marka ve İletişimin Firmalar Üzerindeki Etkisi

    2 hafta ago
  • Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    Koronavirüs ile Değişen Toplum Alışkanlıklarının E-Ticaret Üzerindeki Etkileri

    2 hafta ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

Acıbadem Reklam Ajansı butik reklam ajansı dijital ajans dijital medya ajansı dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı e-posta pazarlaması facebook reklamları fikirmod geleneksel pazarlama Influencer Marketing istanbul reklam ajansları listesi istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlama stratejileri içerik pazarlaması içerik yönetimi kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansları kreatif reklam ajansı kurumsal kimlik medya satın alma pazarlama pazarlama ajansı pazarlama stratejileri pazarlama stratejisi reklam reklam ajansı reklam ajansı istanbul reklam fikri reklam ve pazarlama sm yönetimi social media sosyal sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya nedir sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı web tasarımı nasıl yapılır

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.