Pazarlama Araştırması Hakkında Bilinmesi Gerekenler. Günümüzde yöneticilerin çoğu, iki önemli kavramı karıştırmaktadır. Bunlar, pazar araştırması ve pazarlama araştırması kavramlarıdır. Beyaz yakalı yöneticilerin bile karıştırdığı bu iki önemli kavram öğrenilmediği sürece, marka büyük tehlikelerle karşılaşabilir.
İlk önce pazar araştırmasını açıklamak gerekirse;
Araştırmanızın ya da satacağınız ürünün hedef kitlesi sınırlandırılmışsa ve bu hedef kitlenin davranışıyla alakalı derinlemesine bir araştırma yapıyorsanız, yaptığınız bu araştırmaya pazar araştırması denir. Yani bir markasınız diyelim ve ürününüz için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlıyorsunuz. Bu çalışmaların başarılı olabilmesi, ürününüzün hedef kitleye nokta atışı yapabilmesi için, pazar araştırmasını mutlaka yapmanız gerekmektedir.
Pazarlama araştırması kavramı ise;
Pazarlama araştırması, pazar araştırmasını da kapsamaktadır. Pazar araştırması ile beraber çok daha geniş bir müşteri kitlesine dayalı olarak yürütülür. Yeni ürün araştırmaları ve dağıtım yöntemlerine dair bilgi toplamak için de pazarlama araştırması yapılması gerekmektedir.
İki kavramın arasındaki farkı daha iyi anlatmak gerekirse;
Pazarlama araştırması, pazar araştırması gibi sadece hedef kitle analizi yapmaz, aynı zamanda markanın pazarlama sürecine de katkı sağlar.
Pazarlama Araştırması Avantajları
Markanın pazarlama hedeflerine çok daha kolay ve etkili bir şekilde ulaşabilmek için yapılır. Pazarlama araştırması markaya 3 temel avantaj sağlamaktadır.
Güçlü Bir İletişim Sağlar
Pazar araştırmasının sonucunda edindiğiniz bilgiler ışığında, mevcut müşteriler ve potansiyel müşterilerinizle aranızda güçlü bir iletişim olanağınız olur.
Fırsatları Gösterir
Yaptığınız araştırma sayesinde, markanıza fayda sağlayacak fırsatları görmüş olursunuz. Bu araştırma size sadece yüksek düzeyde olan fırsatları değil, aynı zamanda kolay ve çabuk ulaşabileceğiniz fırsatları da gösterir.
Riskleri Azaltır
Markanızın, pazarlama konusunda yaşayabileceği riskleri en aza indirir.
Pazarlama Araştırmasında Takip Etmeniz Gerekenler
Problemi Tanıyın
Araştırmanızın odak noktasını belirleyin. Örneğin, Marmara bölgesinde satışlar yükseliyorken, Ege bölgesinin satışlarının neden düştüğüne dair araştırma yapabilirsiniz.
Verilerinizi Toplayın
Araştırmanızda kullanacağınız veri toplama yöntemini iyi belirleyin. Araştırmanızda anket çalışması, telefon görüşmesi ya da odak grup çalışması yapabilirsiniz.
Bütçenizi Ve Zamanınızı Ayarlayın
Yaptığınız araştırma için ayıracağınız bütçeyi, araştırmanızın süresine göre ayarlayın. Araştırma beklenenden uzun sürerse, bütçe konusunda sıkıntı yaşayabilirsiniz.
Rapor Hazırlama
Araştırmanız hakkında elde ettiğiniz bulguları dikkatli bir şekilde rapor haline getirin. Raporunuzun içeriğinin, çeşitli tablolardan ve çizelgelerden oluştuğuna emin olun.
Önemsiz gibi görünen, fakat oldukça önemli olan pazarlama araştırması hakkında yeterli bilgiye sahip olursanız markanızı bir adım daha öteye taşıyabilirsiniz.
Günümüz reklam ajansları bu iki kavramı çok iyi bilip, stratejilerine buna göre düzenlemektedirler. Bu önemli iki kavramı karıştıran marka felakete doğru sürüklenebilir. Bu yüzden marka kendisini daha ileriye taşımak için özel strateji uygulayabilecek olan bir reklam ajansı ile mutlaka çalışmalıdır.
Markanıza katabileceğimiz iyi fikirlerin olduğu, sizin için doğru ve etkili stratejiler oluşturabileceğimiz bir 360 derece tam ajans hizmeti almak isterseniz İstanbul – Acıbadem Fikirmod Kreatif & Dijital Reklam Ajansı olarak bize ulaşabilirsiniz.
Benzer makale veya içerikler için lütfen tıklayınız.