Son zamanlarda reklam ajansı ve markalar tarafından sıkça kullanılan real time yani gerçek zamanlı pazarlama git gide büyüyor. Peki reklam ajansları bunu yaparken nelere dikkat etmeli?
Günümüzdeki reklam ajansları çalıştıkları markalar için farklı stratejiler peşinde koşuyor. Markayı, rakiplerinden farklılaştırmak, ona özgü bir şeyler katmak için diğer reklam ajansları ile adeta savaşıyor. Reklam dünyasına yeni yeni giren ve tüketici tarafından çokça sevilen, sempati toplayan real time yani gerçek zamanlı pazarlama oldukça kolay ve etkili bir yöntem.
Gerçek Zamanlı Pazarlama
Real time pazarlama, ülkede ya da dünyada meydana gelen komik ya da eğlenceli olayların konularını markaya endeksleme üzerine ilerliyor. Gündemde var olan ya da sosyal medya mecralarında çok konuşulan olayların, markanın pazarlama stratejileri için zemin oluşturuyor. Markalar bunu kendileri ile ilişkilendirdikleri içerik ile birlikte fırsata çeviriyorlar. Markanın real time sayesinde farkındalığı artıyor.
Gerçek zamanlı pazarlama yapabilmek için gündemi çok sıkı bir şekilde takip etmek gerekir. Etkisi geçen olaylar real time pazarlamada kullanılırsa, marka yanlış strateji izlemiş olur. Tabi bunu yaparken dikkat edilmesi gereken şeyler, doğru olayları seçmektir. Tüketici tarafından hassas olan konularda real time pazarlama yapılmamalıdır. Aksi halde aşırı tepki toplar ve markanın tüketici gözünde itibarı düşer.
Real Time Pazarlama Örnekleri
D&R
Geçtiğimiz aylarda bir televizyon programında Sabahattin Ali’nin Kürk Mantolu Madonna kitabı ile ilgili yapılan bir gaf sosyal medyada çalkalandı. Bunu fırsat bilen D&R, “Hala okumadıysanız Kürk Mantolu Madonna D&R’da” adlı bir afiş tasarlayarak sosyal medya hesabında paylaştı.
Migros
Fenerbahçe teknik direktörünün yağmurlu günde market poşetleriyle görüntülenmesi ve konuşulmasını fırsat bilen Migros sanal market Twitter’da, “Migros sanal market varken ıslanmak niye? #nettenceptentabletten alışverişiniz Migros sanal marketten” adlı afişine teknik direktörün fotoğrafını koyup paylaştı.
Real time pazarlamanın daha yakın zamanlardaki örneklerine bakacak olursak;
Lipton
Lipton geçtiğimiz günlerde, #konuşalımartık etiketiyle bir kampanya düzenlenmişti. 20 Kasım günü Instagram’ ın durması üzerine “Teşekkürler Instagram, sayende 2 saat yüz yüze konuşma fırsatımız oldu.” içeriğiyle bir post paylaştı.
Örneklerden de anlayabileceğiniz gibi gerçek zamanlı pazarlama, yaşanan komik olaylardan fırsat yaratıp, marka farkındalığını arttıran bir pazarlama tekniğidir.
Fikirmod kreatif reklam ajansı olarak, bu alanda ihtiyaç duyabileceğiniz her konuda size destek sağlayabiliriz.
Daha fazla içerik için lütfen tıklayınız.