Çağımız insanını bazı şeylere ikna etmek oldukça zor. Hele ki ikna etmeye çalışan bir marka ise işi daha da zor olabilir. Çünkü karşısında araştıran, inceleyen, ön yargılı olabilen, kaliteden kolay etkilenmeyen bir kitle var. Bu kitleyi etkilemenin yolu, onun hayatına dokunup duygularına temas etmekten, onlarla güçlü bağlar kurmaktan geçiyor. Bu durumda markanın en büyük yardımcısı da sponsorluk kavramı oluyor.
Peki nedir bu sponsorluk kavramı?
Kurumsal firmaların vizyonlarını gerçekleştirmek ve hedef kitlelerine ulaşmak için spor, kültür-sanat ve sosyal faaliyet alanlarındaki kişi veya organizasyonları maddi ya da hizmet yönlü desteklemesi, bununla ilgili aktiviteleri planlaması ve yürütmesidir. Sponsorluk bir bağış ya da doğrudan bir reklam değildir. Markayı hedef kitleye sempatik gösteren, sevdiren, ikisi arasında duygusal bağ oluşturan en etkili pazarlama yöntemidir diyebiliriz. Çünkü hedef kitle doğrudan bir reklam dayatmasıyla karşı karşıya kalmaz, markayı güzel bir etkinliğin gölgesinde kendisi yakalar ve bundan memnun kalarak o markayı benimser. Elbette bunun gerçekleşmesi ve markaya katkı sağlaması hemen gerçekleşen bir şey değildir fakat uzun vadede yüksek getiri sağlayan bir yöntemdir.
Sponsorluk kavramını hayata geçirirken şunlara dikkat etmekte fayda var
Öncelikle ne tarz bir etkinliğe sponsor olacağınızı ve bu etkinliğin nasıl bir kitleye hitap edeceğine dikkat edin. Etkinlikle markanın aynı kitlede buluşması önemli bir etkendir. Sonrasında hedef kitleye ulaşmak için seçtiğiniz sponsorluk yöntemi diğer yöntemlere göre daha az maliyetli olmalıdır. Çünkü burada dolaylı bir aktarım söz konusudur, doğrudan aktarımlara göre (tv reklamı, display reklam…) etkisi ve getirisi daha uzun sürede gerçekleşen bir yöntemdir.
Eğer bir etkinliğin tek sponsoru siz değilseniz, diğer sponsorlar arasındaki oranınız da önemlidir. Fark edilmesi güç bir sponsorluk boşuna harcanan zaman ve maliyet demektir. Ayrıca küçük bir firmaysanız, büyük firmalarla aynı etkinliğe sponsor olmak markanız için iyi bir algı yaratacaktır. Tam tersi bir durum da sizin için pek iyi olmayacaktır.
Sponsorluk Kavramı Markanıza Sosyal Sorumluluklar Yüklesin
Sponsorluğu sosyal sorumluluk projeleriyle birleştirmek pazarlamanın en akıllıca yöntemlerinden olabilir. Büyük bir bankacılık şirketi, bir sosyal sorumluluk projesine (TEMA, TEV…) sponsor olduğu taktirde hedef kitlenin gözünde çevreci ya da eğitime önem veren bir marka olacak ve hedef kitle o markaya yaptığı her harcamayı çevreye ya da eğitime yapıyormuş hissinde olacaktır. Bu sebeple sponsor olmak kadar neye sponsor olduğunuz da önemlidir. Yapılan tercihler markanızı vezir de edebilir, rezil de…
Hangi mecralarda ne gibi faaliyetlere sponsor olmanız gerektiği konusunda kararsızlık yaşıyorsanız bize ulaşabilirsiniz.
Daha fazla içeriğe ulaşmak için…