Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Genel,

Sponsorluk Kavramı Markanızın İtibarını Yükseltiyor

by fikirmod12 Ekim 2018
0
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
Sponsorluk Kavramı Markanızın İtibarını Yükseltiyor

Çağımız insanını bazı şeylere ikna etmek oldukça zor. Hele ki ikna etmeye çalışan bir marka ise işi daha da zor olabilir. Çünkü karşısında araştıran, inceleyen, ön yargılı olabilen, kaliteden kolay etkilenmeyen bir kitle var. Bu kitleyi etkilemenin yolu, onun hayatına dokunup duygularına temas etmekten, onlarla güçlü bağlar kurmaktan geçiyor. Bu durumda markanın en büyük yardımcısı da sponsorluk kavramı oluyor.

Sponsorluk

Sponsorluk

Peki nedir bu sponsorluk kavramı?

Kurumsal firmaların vizyonlarını gerçekleştirmek ve hedef kitlelerine ulaşmak için spor, kültür-sanat ve sosyal faaliyet alanlarındaki kişi veya organizasyonları maddi ya da hizmet yönlü desteklemesi, bununla ilgili aktiviteleri planlaması ve yürütmesidir. Sponsorluk bir bağış ya da doğrudan bir reklam değildir. Markayı hedef kitleye sempatik gösteren, sevdiren, ikisi arasında duygusal bağ oluşturan en etkili pazarlama yöntemidir diyebiliriz. Çünkü hedef kitle doğrudan bir reklam dayatmasıyla karşı karşıya kalmaz, markayı güzel bir etkinliğin gölgesinde kendisi yakalar ve bundan memnun kalarak o markayı benimser. Elbette bunun gerçekleşmesi ve markaya katkı sağlaması hemen gerçekleşen bir şey değildir fakat uzun vadede yüksek getiri sağlayan bir yöntemdir.

Sponsor Anlaşması

Sponsor Anlaşması

Sponsorluk kavramını hayata geçirirken şunlara dikkat etmekte fayda var

Öncelikle ne tarz bir etkinliğe sponsor olacağınızı ve bu etkinliğin nasıl bir kitleye hitap edeceğine dikkat edin. Etkinlikle markanın aynı kitlede buluşması önemli bir etkendir. Sonrasında hedef kitleye ulaşmak için seçtiğiniz sponsorluk yöntemi diğer yöntemlere göre daha az maliyetli olmalıdır. Çünkü burada dolaylı bir aktarım söz konusudur, doğrudan aktarımlara göre (tv reklamı, display reklam…) etkisi ve getirisi daha uzun sürede gerçekleşen bir yöntemdir.

Eğer bir etkinliğin tek sponsoru siz değilseniz, diğer sponsorlar arasındaki oranınız da önemlidir. Fark edilmesi güç bir sponsorluk boşuna harcanan zaman ve maliyet demektir. Ayrıca küçük bir firmaysanız, büyük firmalarla aynı etkinliğe sponsor olmak markanız için iyi bir algı yaratacaktır. Tam tersi bir durum da sizin için pek iyi olmayacaktır.

Sosyal Sorumluluk

Sosyal Sorumluluk

Sponsorluk Kavramı Markanıza Sosyal Sorumluluklar Yüklesin

Sponsorluğu sosyal sorumluluk projeleriyle birleştirmek pazarlamanın en akıllıca yöntemlerinden olabilir. Büyük bir bankacılık şirketi, bir sosyal sorumluluk projesine (TEMA, TEV…) sponsor olduğu taktirde hedef kitlenin gözünde çevreci ya da eğitime önem veren bir marka olacak ve hedef kitle o markaya yaptığı her harcamayı çevreye ya da eğitime yapıyormuş hissinde olacaktır. Bu sebeple sponsor olmak kadar neye sponsor olduğunuz da önemlidir. Yapılan  tercihler markanızı vezir de edebilir, rezil de…

Hangi mecralarda ne gibi faaliyetlere sponsor olmanız gerektiği konusunda kararsızlık yaşıyorsanız bize ulaşabilirsiniz.

İletişim

Daha fazla içeriğe ulaşmak için…

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

doğru bir sponsorlukhalkla ilişkilerde sponsorlukhalkla ilişkilerde sponsorluk nedirmarka sponsorluğu ve reklammarka ve sponsorluksponsorluk amaçlarısponsorluk anlaşmasısponsorluk nedirsponsorluk türlerisponsorluk türleri ve örnekleri
Previous

Reklam Ajansı Seçimi Yaparken Şunlara Dikkat!

12 Ekim 2018
Next

B2B Reklamlar İçin Harika Bir Platform: Linkedin

12 Ekim 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    3 gün ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    1 ay ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...