B2B reklamlar denince akla genellikle güven vermeyi amaçlayan, biraz [çoğunlukla :)] sıkıcı ve profesyonelliği yansıtan formatlar gelir. Ancak günümüzde bu yavaş yavaş değişmeye başladı diyebiliriz.
B2B reklamları inceleyen kişiler her ne kadar ciddi konumlarda ünvan sahibi kişiler olsa da değişen dünya algısı ve jenerasyonla birlikte bu konumdaki insanlar da bir değişime uğradı. X jenerasyonundaki otoriter ve espri anlayışı çok esnek olmayan kişiler, yavaş yavaş bu koltukları daha genç ve eğlenceye daha fazla önem veren bir gruba bıraktı. Hal böyle olunca, B2B alanda yapılan reklamlar da giriş paragrafında belirttiğimiz halinden daha farklı bir noktaya evrilmeye başladı.
B2B Reklamlar da artık espri yapabiliyor
Linkedin bundan 3-4 yıl öncesine kadar gerçekten çok ciddi bir ortamdı ama insanın olduğu her yerde bir şekilde mizah da ortaya çıkıyor. Sonuç olarak iş dünyasına endeksli bir platform ama bu durum, insanları espri yapmaktan ancak bir yere kadar alıkoyabildi. Organik ortamı böylesine ciddi olan bir platformda, esprili bir reklam yapılmasıysa belki de akılların ucundan bile geçemezdi. Fakat ortamdaki ciddiyet(gerekli olup olmadığı tartışmaya açıktır) azaldıkça bu reklamlara da yansımaya başladı. Reklamın büyük kurtarıcılarından biri olan mizah, böylece Linkedin ortamına da girmiş oldu.
Peki bu neden böyle oluyor?
Çünkü reklam sosyoloji ve psikolojiye çok endeksli bir displindir. İnsanlar geçtiğimiz son 5 sene içerisinde büyük bir değişim geçirmeye başladılar. Daha rahat çalışma ortamları, disipline duyulan saygının azalması ve daha gündelik kaygılar peşine düşülmesi, ister istemez iş dünyasında da iplerin biraz salınması gerektiği izlenimini oluşturdu. Şimdinin patronları çoğunlukla çalışanlarının cesareti ve özgüveni konusunda şaşkınlar. Çünkü onların patronları karşısında buna benzer davranışlar sergilemesi imkansıza yakın bir şeydi. İnsanların sıklıkla iş değiştirdiği bir dönemde yaşıyoruz. Bu da aslında yukarıda söylediklerimizin bir yansıması.
Linkedin mecrası da aslında tam olarak bu sosyolojik unsurlar çerçevesinde bir değişikliğe uğradı. Mecraya katılan Y ve Z jenerasyonları iş yerinde yaşadıkları enteresan manipülasyon ve sorunları anlattıkça yalnız olmadıklarını ve daha eğlenceli, daha anlayışlı, daha esnek çalışma ortamlarının mümkün olabileceğine inandı. Hatta bazı kişiler buna ön ayak oldu ve girişimlerinde böyle bir vaatle personel alımı yaptılar. Kariyerine ve motivasyonuna güvenen kişiler de bu konvoya katılıp yeni girişimlerin oluşması sürecini tamamladılar. Böylece her şey gibi, çalışmanın adabı da değişmiş oldu. Daha interaktif ekipler, müzik eşliğinde çalışılan ortamlar ve oyun formatlı ofis etkinlikleri; işin aslında bir şekilde yapılacağını fakat bunu yaparken neden bu kadar sıkılmak zorundayız ki sorusuna bir cevap niteliği taşımakta. Bu gelişmelerle birlikte Linkedin mecrası da değişti. Mecra değiştikçe de burada yapılan reklamların da aslında B2C’de olduğu gibi mizah öğesine sahip olabileceği ve büyük bir etki yaratabileceği anlaşılmış oldu.
Linkedin’in odaklama sistemiyle B2B reklamlar direkt hedefe gidiyor
Linkedin’in, reklamlar konusunda özellikle B2B alanda reklam vermek isteyenler için çok iyi bir sistemi var. Sektör, şirket, hatta ünvana yönelik reklam hedeflemeleri yapabiliyorsunuz. Genel müdürler, satın alma sorumluları, pazarlama koordinatörleri vs. Böylece sunduğunuz profesyonel hizmetin telefonla ulaşmanızın çoğunlukla mümkün olmadığı o kişilere ulaşmasını sağlayabiliyorsunuz. O kişi size geri dönüş sağladığı için de elbette pazarlığın ipleri sizin elinizde oluyor.
B2B alanda, ilgili kitlenize doğru bir hedeflemeyle ulaşmak ve dikkatlerini üzerinize çekmek için Fikirmod ile iletişime geçebilirsiniz.
Benzer içerikler lütfen tıklayınız.