Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Fikirmod
  • Anasayfa
  • Kategoriler
    • Görsel Tasarım
    • Dijital Reklam
    • Marka Stratejisi
    • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu
    • Sosyal Medya
    • TV & Reklam Prodüksiyon
    • İçerik Pazarlama
  • Ajans
  • İletişim
  • Fikirmod’a Geri Dön
Dijital Reklam, Sosyal Medya,

B2B Reklamlar İçin Harika Bir Platform: Linkedin

by fikirmod12 Ekim 2018
1
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
shutterstock_1179962560

B2B reklamlar denince akla genellikle güven vermeyi amaçlayan, biraz [çoğunlukla :)] sıkıcı ve profesyonelliği yansıtan formatlar gelir. Ancak günümüzde bu yavaş yavaş değişmeye başladı diyebiliriz.

B2B reklamları inceleyen kişiler her ne kadar ciddi konumlarda ünvan sahibi kişiler olsa da değişen dünya algısı ve jenerasyonla birlikte bu konumdaki insanlar da bir değişime uğradı. X jenerasyonundaki otoriter ve espri anlayışı çok esnek olmayan kişiler, yavaş yavaş bu koltukları daha genç ve eğlenceye daha fazla önem veren bir gruba bıraktı. Hal böyle olunca, B2B alanda yapılan reklamlar da giriş paragrafında belirttiğimiz halinden daha farklı bir noktaya evrilmeye başladı.

Linkedin de Artık Eğlenceli Bir Mecra

Linkedin de Artık Eğlenceli Bir Mecra

B2B Reklamlar da artık espri yapabiliyor

Linkedin bundan 3-4 yıl öncesine kadar gerçekten çok ciddi bir ortamdı ama insanın olduğu her yerde bir şekilde mizah da ortaya çıkıyor. Sonuç olarak iş dünyasına endeksli bir platform ama bu durum, insanları espri yapmaktan ancak bir yere kadar alıkoyabildi. Organik ortamı böylesine ciddi olan bir platformda, esprili bir reklam yapılmasıysa belki de akılların ucundan bile geçemezdi. Fakat ortamdaki ciddiyet(gerekli olup olmadığı tartışmaya açıktır) azaldıkça bu reklamlara da yansımaya başladı. Reklamın büyük kurtarıcılarından biri olan mizah, böylece Linkedin ortamına da girmiş oldu.

Neden Linkedin?

Peki bu neden böyle oluyor?

Çünkü reklam sosyoloji ve psikolojiye çok endeksli bir displindir. İnsanlar geçtiğimiz son 5 sene içerisinde büyük bir değişim geçirmeye başladılar. Daha rahat çalışma ortamları, disipline duyulan saygının azalması ve  daha gündelik kaygılar peşine düşülmesi, ister istemez iş dünyasında da iplerin biraz salınması gerektiği izlenimini oluşturdu. Şimdinin patronları çoğunlukla çalışanlarının cesareti ve özgüveni konusunda şaşkınlar. Çünkü onların patronları karşısında buna benzer davranışlar sergilemesi imkansıza yakın bir şeydi. İnsanların sıklıkla iş değiştirdiği bir dönemde yaşıyoruz. Bu da aslında yukarıda söylediklerimizin bir yansıması.

Linkedin mecrası da aslında tam olarak bu sosyolojik unsurlar çerçevesinde bir değişikliğe uğradı. Mecraya katılan Y ve Z jenerasyonları iş yerinde yaşadıkları enteresan manipülasyon ve sorunları anlattıkça yalnız olmadıklarını ve daha eğlenceli, daha anlayışlı, daha esnek çalışma ortamlarının mümkün olabileceğine inandı. Hatta bazı kişiler buna ön ayak oldu ve girişimlerinde böyle bir vaatle personel alımı yaptılar. Kariyerine ve motivasyonuna güvenen kişiler de bu konvoya katılıp yeni girişimlerin oluşması sürecini tamamladılar. Böylece her şey gibi, çalışmanın adabı da değişmiş oldu. Daha interaktif ekipler, müzik eşliğinde çalışılan ortamlar ve oyun formatlı ofis etkinlikleri; işin aslında bir şekilde yapılacağını fakat bunu yaparken neden bu kadar sıkılmak zorundayız ki sorusuna bir cevap niteliği taşımakta. Bu gelişmelerle birlikte Linkedin mecrası da değişti. Mecra değiştikçe de burada yapılan reklamların da aslında B2C’de olduğu gibi mizah öğesine sahip olabileceği ve büyük bir etki yaratabileceği anlaşılmış oldu.

B2b reklamlar

Kitle Hedefleme

Linkedin’in odaklama sistemiyle B2B reklamlar direkt hedefe gidiyor

Linkedin’in, reklamlar konusunda özellikle B2B alanda reklam vermek isteyenler için çok iyi bir sistemi var. Sektör, şirket, hatta ünvana yönelik reklam hedeflemeleri yapabiliyorsunuz. Genel müdürler, satın alma sorumluları, pazarlama koordinatörleri vs. Böylece sunduğunuz profesyonel hizmetin telefonla ulaşmanızın çoğunlukla mümkün olmadığı o kişilere ulaşmasını sağlayabiliyorsunuz. O kişi size geri dönüş sağladığı için de elbette pazarlığın ipleri sizin elinizde oluyor.

B2B Reklamlar

B2B alanda, ilgili kitlenize doğru bir hedeflemeyle ulaşmak ve dikkatlerini üzerinize çekmek için Fikirmod ile iletişime geçebilirsiniz.

İletişim

Benzer içerikler lütfen tıklayınız. 

Bunu paylaş:

  • Twitter üzerinde paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)
  • Facebook'ta paylaşmak için tıklayın (Yeni pencerede açılır)

İlgili

b2b pazarlama stratejileriLinkedin Dijital AjansLinkedin Reklam Ajansılinkedin reklam hedeflemelinkedin reklam nasıl verilirlinkedin reklam vermelinkedin reklamları nasıl oluyorlinkedin reklamlarının avantajlarısosyal medya ajansı
Previous

Sponsorluk Kavramı Markanızın İtibarını Yükseltiyor

12 Ekim 2018
Next

3 Boyutlu Baskı Üretimde Önemli Bir Yer Tutacak

23 Ekim 2018

Bizi Takip Edin

E-Posta ile Abone Olun

Fikirmod Blog'a abone olmak ve en yeni makaleleri almak için e-posta adresinizi

Kategoriler

  • Dijital Reklam (33)
  • Genel (78)
  • Görsel Tasarım (25)
  • İçerik Pazarlama (40)
  • Marka Stratejisi (73)
  • Sosyal Medya (29)
  • TV & Reklam Prodüksiyon (9)
  • Web Tasarım ve UX & UI Optimizasyonu (16)

Son Makaleler

  • Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    Markaların Renkleri ile Pantone İlişkisi: Renk Psikolojisi ve Marka İmajının Oluşturulması

    3 gün ago
  • Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    Kurumsal Kimlik Önemi ve Tasarım Örnekleri

    1 ay ago
  • Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    Kurumsal E-posta Nasıl Yazılır? 

    1 ay ago
  • Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    Sosyal Medya Ajansı Nedir?

    1 ay ago

Trending

  • Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    Yerli Üretim Logosu Kullanımı Zorunlu Hale Geldi!

    19 Eylül 2018
  • Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    Viralin Gücü Öngörülemiyor ve Kontrol Edilemiyor

    4 Eylül 2018
  • Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    Amazon Türkiye Açıldı, Dengeler Değişecek mi?

    20 Eylül 2018
  • Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    Sosyal Medya Yönetimi Tam Olarak Nasıl Olmalı?

    4 Eylül 2018

Etiketler

360 derece ajans 360 derece hizmet veren ajans 360 derece reklam ajansı Acıbadem Reklam Ajansı başarılı içerik Başarılı Reklam Fikri butik reklam ajansı dijital ajans dijital içerik pazarlaması dijital medya dijital pazarlama dijital pazarlama ajansı dijital pazarlama stratejisi dijital reklam dijital reklam ajansları dijital reklam ajansı doğru hedef kitle doğru reklam ajansı en iyi kreatif reklam ajansları fikirmod görsel tasarım hedef kitle istanbul reklam ajansı içerik pazarlama içerik pazarlaması kreatif ajans kreatif reklam kreatif reklam ajansı kreatif relam ajansı kurumsal sosyal medya markalaşma marka stratejisi pazarlama stratejileri potansiyel müşteri reklam reklam ajansı reklam ve pazarlama seo social media sosyal medya sosyal medya ajansı sosyal medya yönetimi tam hizmet ajansı tam hizmet reklam ajansı yaratıcılık

© 2018 Fikirmod Reklamcılık A.Ş.. All rights reserved.

 

Yorumlar Yükleniyor...